کمیته المپیک ایالات متحده اعتراض ورزشکاران علیه IOC را تنبیه نخواهد کرد بازی های المپیک

[ad_1]

کمیته های المپیک و پارالمپیک ایالات متحده به درخواست های ورزشکاران آمریکایی توجه کرده و اعلام کردند این بازیکنان را به دلیل مشت بالا بردن یا زانو زدن روی سکو در بازی های سال آینده توکیو تحریم نمی کند.

این اقدام در پاسخ به یک سری توصیه های گروه ورزشکاران USOPC است که می خواهد قانون بسیار توهین آمیز منشور المپیک IOC را که اعتراضات را در بازی های درون خطی ممنوع می کند اصلاح کند.

این قانون 50 بود که معروف ترین مورد منجر به کناره گیری تامی اسمیت و جان کارلوس مدال آوران آمریکایی از بازی های المپیک 1968 در مکزیکو سیتی شد پس از این که دوومیدانی ها در اعتراض به نابرابری نژادی در ایالات متحده مشت های خود را به سمت سکو بردند.

این ورزشکار در بیانیه ای همراه با توصیه ها گفت: “ممنوعیت اظهار نظر آزادانه ورزشکاران در طول بازی ها ، به ویژه گروه های کم سابقه و اقلیت در طول تاریخ ، به غیرانسانی شدن ورزشکاران کمک می کند ، که این مغایر با ارزش های اساسی المپیک و پارالمپیک است.”

ورزشکاران برای تغییراتی که سیاستها را به لیگهای مهم ورزشی ایالات متحده و لیگ های بین المللی نزدیک می کند ، تحت فشار هستند ، بیشتر آنها قوانین تظاهرات را پس از مرگ جورج فلوید در ماه مه از پلیس مینیاپولیس و ناآرامی های بعدی نرم کرده است. به عنوان مثال ، بازیکنان NBA بارها و بارها به دنبال این اطمینان بوده اند که می توانند از سیستم عامل خود برای حل و فصل مسائل عدالت اجتماعی استفاده کنند.

جانیک کلوچ ، استاد فرهنگ ورزشی در دانشگاه ریون که به ورزشکاران کمک کرده است تا این مشکلات را حل کنند ، گفت: “شما می بینید که چگونه ورزشکاران در لیگ های ورزشی از قدرتی که در تغییرات اجتماعی نشان می دهند آگاه هستند.”

کمیته بین المللی المپیک از این قانون دفاع کرد و گفت بیانیه های سیاسی در مکان های بازی های المپیک جایی ندارند. اگرچه IOC از كمیته خود در زمینه ورزشكاران خواسته است تا تغییرات احتمالی قانون را بررسی كند ، اما فراخوان اقدام كشوری كه بیشترین مدال را به خود اختصاص داده و بیشترین پول را به جنبش المپیك اعزام كرده است ، به عنوان بلندترین مخالفت با این ممنوعیت تا كنون شناخته شده است.

USOPC زمان اعلامیه را به روز حقوق بشر که از 10 دسامبر 1948 توسط سازمان ملل متحد جشن گرفته می شود ، زمان بندی کرده است.

مشاومی رابینسون ، دارنده مدال طلای المپیک گفت: “خانواده ورزشكاران آمریكایی انتظار دارند نه تنها آنچه راجع به كسی كه ما می گوییم ، بلكه می دانیم كه جهان از ما توصیه هایی را در مورد چگونگی انجام صحیح آن انتظار دارد.” 2004 در 4×400 متر ، هدایت گروهی از ورزشکاران.

مدیر کل USOPC سارا هیرشلند گفت که انتظار انتقاد از IOC و دیگران را دارد ، اما “ما نمی توانیم به عنوان یک جنبش قدم برداریم مگر اینکه به طور خاص به این مسئله بپردازیم.”

این تصمیم USOPC ، که در مورد آزمایش های المپیک نیز اعمال خواهد شد ، به دنبال یک دوره 19 ماهه انجام می شود که تمایل آن برای پیروی از بخشنامه IOC ناپایدار است.

در تابستان سال 2019 ، هیرشلند پس از اینکه بری مشت خود را بالا برد و ایبدودن در جایگاه مدال بازی های Pan-Am در پرو قرار گرفت ، گوین بری ، پرتاب كننده چكش آمریكایی و ریس ایبدودن را به دلیل نقض قانون 50 توبیخ كرد.

سپس ، پس از ناآرامی های اجتماعی متعاقب ترور فلوید ، بری USOPC را برای ریاکاری فراخواند و اعلام کرد که با پیگیری بیشتر برای رفع نابرابری نژادی در ایالات متحده ، از بسیاری از لیگ های ورزشی الگو خواهد گرفت.

USOPC گروه های کاری زیادی را به رهبری ورزشکارانی راه اندازی کرده است که با جنبه های مختلف بی عدالتی اجتماعی در جنبش المپیک و در کل جامعه دست و پنجه نرم می کنند. یافته های این گروه در مورد اعتراضات و تظاهرات بیشترین انتظار بود.

این گروه که بیش از 40 نفر از آنها درخواست کرده است ، می خواهند قوانین IOC را تغییر دهند که در آنها آمده است: “هیچ تظاهرات ، تبلیغات سیاسی ، مذهبی یا نژادی در هیچ مکان ، مکان یا مکان دیگر در المپیک مجاز نیست.”

کلوچ گفت: “اغلب می شنوید که مردم می گویند ،” من نمی خواهم سیاست را با ورزش اشتباه بگیرم. ” [false] فرضیات نخست این که حقوق بشر ، نژاد و عدالت اجتماعی ماهیتی سیاسی دارند. این در مورد کرامت انسانی است ، نه سیاست. همچنین روشن است که حقوق بشر سیاسی نیست ، بلکه بسیار سیاسی است. “

این گروه هنوز در حال بحث و گفتگو است که ژست ها و نمایش هایی را که مجاز است توصیه می کند. USOPC می گوید ورزشکاران را برای تظاهرات “محترمانه” و “صلح آمیز” تربیت نمی کند ، و هیرشلند گفت: “من نمی توانم تصور کنم که زانو بزنم یا مشت را بالا ببرم نامناسب تلقی می شود.

فدراسیون همچنین می خواهد در اجرای قوانین به ورزشکاران وضوح دهد. در گذشته ، هنگامی که یک ورزشکار قوانین المپیک را نقض می کرد ، کمیته بین المللی المپیک تا حد زیادی فدراسیون ورزشکار ملی را از مجازات رها کرد ، که ممکن است شامل ممنوعیت حضور این ورزشکار در بازی ها باشد. امتناع USOPC از اجازه دادن به این ورزشکار برای قرار دادن IOC در موقعیت ضروری برای تعیین مجازات و کشف اینکه چه کسی آن را مجازات می کند.

IOC یک نظرسنجی را برای ورزشکاران سراسر جهان ارسال کرد و آنها در مورد قانون 50 و سایر موضوعات نظر دادند. کمیته ورزشکاران ، که شامل Kikkan Randall آمریکایی است ، از این بازخورد برای توصیه خود درباره آینده قانون 50 استفاده خواهد کرد. نتایج در سه ماهه اول سال 2021 پیش بینی می شود.

[ad_2]