پناهنده کرد از تصمیم استرالیا برای آزادی وی پس از هفت سال زندان “شوکه” شد | مهاجرت و پناهندگی استرالیا

[ad_1]

این پناهنده کرد ، که هفت سال و نیم بعد به طور ناگهانی از مهاجرت آزاد شد ، گفت که احساس “تولد دوباره” می کند و از حامیان و فعالان حقوق بشر تشکر کرد

فرهاد بندهش ، هنرمند و موسیقیدانی که از آزار و اذیت در ایران فرار کرد ، در سال 2013 وارد استرالیا شد اما شش سال در جزیره مانوس زندانی بود و از جولای 2019 در استرالیا بازداشت شد.

روز جمعه ، روز سی و نهمین سالگرد تولد او ، ناگهان از بازداشت مهاجرت آزاد شد و توسط دوستانش ، از جمله یک وکیل پناهنده و سوچر سابق ، کریگ فاستر ، در دروازه ملاقات کرد.

وی به گاردین استرالیا گفت که دو ساعت قبل از آزادی در مورد آن اطلاع پیدا کرده است.

وی گفت: “من باور نمی کردم.” “من گفتم که این باورنکردنی بود. دیروز دوباره متولد شدم. در روز تولدم که هدیه است. اکنون من یک فرد آزاد هستم ، می توانم راه بروم ، می توانم هر جا بنشینم. می توانم بنوشم ، می توانم دوستانم را ببینم. و هیچ نگهبانی وجود ندارد ، هیچ ساعت بالایی هم وجود ندارد.

“دیروز از مهاجرت با من تماس گرفتند و آنها گفتند:” شما به زودی آزاد خواهید شد. ” نمی دانستم ، گفتم: بیا. آنها گفتند: “شما باید همه چیز را جمع کنید و شما یک فرد آزاده هستید.” [That was] یکی دو ساعت قبل بنابراین مرا شوکه کرد. باورم نمی شود. “

باندش یکی از پنج پناهجوی است که در این هفته آزاد شدند و همه تحت نظارت Medevak به استرالیا منتقل شده اند.

طبق اعلام شبکه وکلای پناهندگان ، سه نفر در روز جمعه و دو نفر در روز سه شنبه آزاد شدند و به همه ویزای انتقالی موقت داده شد.

سخنگوی کریس برین روز جمعه گفت که هر پنج پناهجو در دادگاه منطقه ای فدرال پرونده هایی را بررسی می کنند که قانونی بودن بازداشت آنها را به چالش می کشد.

“تصمیم وزیر [to release them] تصمیم دادگاه گرفت ، “او گفت.

باندش به گاردین استرالیا گفت كه فاستر در ابتدا اعتقادی به آزاد شدن وی نداشت.

“وقتی من تماس گرفتم ، کریگ گفت: با من شوخی نکن. گفتم: “این جدی است.” گفت واقعاً؟ من گفتم او هم اعتقاد نداشت. “

باندز اولین روز آزادی را در کنار دوستانش ، “همزمان با جشن آزادی من و تولد من” سپری کرد.

وی گفت: “من قصد دارم به این کشور کمک کنم.” “و من واقعاً از بومی ها و حامیانی که طی این هشت سال از من و دیگران حمایت کرده اند قدردانی می کنم.

وی افزود: “ما افراد بی گناهی هستیم و در جامعه برخی افراد در كنار ما هستند. آنها در این نبرد در کنار ما قدم می زنند ، و کابوس پایان می یابد ، و ما آزاد خواهیم شد ، و لیاقت آزادی را داریم … پیام من – مقاومت زندگی می آورد ، مقاومت – آزادی.

“من واقعاً فقط از افرادی که برای آزادی ما می جنگند قدردانی می کنم و نمی توانم آن را فراموش کنم. این برای من یک گنج است. این برای همیشه در قلب من است. “

در این هفته ، سه پناهجو از ملبورن ، دو نفر از بریزبن آزاد شدند.

اما براین گفت که پنج پناهجوی دیگر نیز “در همان شرایط” پرونده های دادگاه منطقه ای بودند.

“پیتر داتون اکنون باید همه پناهندگان را برای همیشه آزاد و اسکان دهد [around 200] که طبق قانون مدودف وارد استرالیا شد ، “گفت.

وی گفت: “آنها هفت سال بازداشت شده اند. آنها تحت درمان و معالجه قرار نمی گیرند و مرتکب جرمی نشده اند. “

براین گفت که غلبه بر ویزا موقتی است و دولت باید برای معافیت پناهجویان محل اقامت دائم را فراهم کند.

وی گفت: “ویزاهای قابل جابجایی معمولاً هر شش ماه تمدید می شوند.” وی افزود: “همه آنها محلی برای زندگی دارند ، اما در مراحل بعدی كه ممكن است تحت فشار قرار گیرند ، آنها هفت سال در زندان بودند. به نظر می رسد – بسیار بزرگ است.

گاردین استرالیا می فهمد که به دولت های پناهجو دو شب اقامت و 300 دلار داده شده است.

باندش بعد از ظهر شنبه در یک راهپیمایی در ملبورن در شهر و همچنین در نزدیکی هتل مانترا سخنرانی خواهد کرد ، جایی که بیش از 60 پناهجو در بازداشت هستند. او در ابتدا قصد داشت با تلفن صحبت کند ، اما اکنون شخصاً صحبت خواهد کرد.

[ad_2]