وزارت کشور متهم به نقض حکم دادگاه عالی در رابطه با تخلیه خواهان ها شد. | سیاست

[ad_1]

گاردین گزارش می دهد ، وزارت کشور به نقض تصمیم دادگاه عالی متوقف شده است که تخلیه پناهجویان را متوقف می کند در حالی که مانع از شیوع بیماری همه گیر می شود.

در اولین محاصره در ماه مارس ، اخراج پناهجویان از وزارت کشور به دلایل بهداشتی به حالت تعلیق درآمد تا هم پناهجویان و هم عموم مردم را از Covid-19 محافظت کند.

پناهجویانی که در خیابان ها بی خانمان هستند ، اگر آن را در خیابان بگذارند یا روی کاناپه موج سواری کنند ، ممکن است در معرض خطر آلوده شدن و شیوع ویروس کرونا قرار بگیرند ، این امر شامل انتقال از یک خانه به خانه دیگر است که در حین محاصره ممنوع است.

به دنبال اعلام حصر توسط دولت در روز شنبه ، گاردین از وزارت کشور س askedال کرد که آیا جلوی تخلیه پناهجویان را دوباره می گیرد یا خیر. یک بیانیه دولت در روز سه شنبه منتشر شد ، منابع وزارت کشور گفتند که اگرچه این سیاست در دست بررسی است و با توجه به شرایط محلی تعیین می شود ، اما این یک امر عادی است: کسانی که درخواست پناهندگی آنها موفق به ترک کشور در 21 سال نشده اند روز ، و قطع حمایت در سپتامبر از سر گرفته شد.

در این بیانیه ذکر نشده است که 24 ساعت زودتر ، قاضی دادگاه عالی ، آقای دادگستری فوردم ، روز دوشنبه با صدور یک دادگاه به وزارت کشور دستور داد تا تخلیه را به دلیل مشکلات بهداشت عمومی متوقف کند. این حکم یک اقدام موقت بود تا این که موضوع در جلسه دیگر دادگاه بررسی کامل شود.

در حکم خود ، قاضی گفت: “به من دلیل ندادند و سندی مستدل به من نشان داده نشد که مبنای ادامه تخلیه تحت شرایط باشد. در حال حاضر ، هیچ عذری برای ادامه تخلیه در شرایطی که نمی توان آسیب و خطر را بازیابی کرد ، نمی بینم. “

یک مرد نیجریه ای که از یک پناهجوی که اخطار تخلیه از وزارت کشور دریافت کرده است خودداری کرده است ، شکایتی را تشکیل داده که منجر به تصمیم دادگاه شده است.

اما علی رغم این دستور ، روند تخلیه ادامه یافت. روز سه شنبه ، وکلا برای جلوگیری از اخراج دیگری ، جلسه ای خارج از دادگاه فوری و خارج از دادگاه را متوقف کردند که به نظر می رسد علیرغم حکم دادگاه که روز قبل صادر شد ، ادامه داشته باشد.

گاردین با زنی 30 ساله از دریای کارائیب که از پناهندگی محروم شد صحبت کرد. وزارت کشور در 19 اکتبر حمایت مالی او را متوقف کرد و روز چهارشنبه یکی از کارمندان پیمانکار وزارت امور داخلی میرچا به درب منزل او رسید و نامه تخلیه را به وی تحویل داد که در آن تاریخ ترک ملک – 11 نوامبر – مشخص شد. .

وی گفت: “من خودم را در خیابان می بینم.” “من جایی برای رفتن ندارم. دوستان من به دنبال پناهندگی هستند و من حق ندارم در آنها باشم. من دچار اضطراب و افسردگی شدم و قبلاً دو اقدام به خودکشی کرده ام. من احساس می کنم یک طرد شده است. “

در نامه تخلیه که توسط گاردین مشاهده شده است آمده است: “شما باید این املاک را تا 11 نوامبر 2020 ترک کنید. ما درک می کنیم این یک گام اساسی در مسیر شما برای پناهندگی است.”

در این نامه پیشنهاد شده است برای پشتیبانی پس از تخلیه با پیمانکار وزارت امور داخله Migrant Help تماس بگیرید. این زن گفت: “من این کار را کردم ، اما همه آنچه آنها می توانستند به من ارائه دهند لیستی از بانک های مواد غذایی بود.”

کیتی کوسگراو ، وکیل مرکز حقوقی منچستر بزرگ ، که به نمایندگی از پناهجوی نیجریه ای تصمیم دادگاه را ارائه داد ، از این دستور استقبال کرد اما ابراز نگرانی کرد که وزارت امور داخله کشور اخراج را متوقف نکرده است.

وزیر کشور قول نداده است که جلوی اخراج ها را بگیرد و نه تنها از پناهجویان سابق بلکه از جوامعی که در آنها زندگی می کنند محافظت کند. دولت ادعا می کند که به علم پایبند است ، اما به نظر نمی رسد که تأثیر بهداشت عمومی بر این واقعیت که صدها پناهجوی سابق همچنان نیازمند هستند را در نظر گرفته است. “

آنا لوئیس ، مدیر اجرایی Open Doors در شمال شرقی ، که از پناهجویانی که برای آنها اخطار تخلیه صادر شده است پشتیبانی می کند ، گفت: “طی هفت هفته گذشته ، وزارت کشور تلاش کرده است تا با حذف مواد غذایی و مسکن برای کسانی که موافقت نمی کنند به کشور مبدا خود برگردند ، فرایندی است که نگرانی زیادی را در میان افرادی که خدمت می کنیم ایجاد کرده است. ما از افرادی که گفته شده است باید روز محاصره یا چند روز آینده خانه خود را ترک کنند ، حمایت کرده ایم و ما این کار را نمی کنیم توانستند به آنها اطمینان دهند که می توانند در امان باشند. “

برای توضیحات بیشتر با وزارت امور داخلی تماس گرفته شد.

[ad_2]