واکسن های تاخیری کووید برای کشورهای فقیر “اروپا را برای سالها آسیب پذیر می کند” سازمان ملل

[ad_1]

رئیس بشردوستانه سازمان ملل گفت ، کشورهای فقیر تا نیمه دوم سال آینده بعید است که به واکسن های Covid-19 دسترسی قابل توجهی داشته باشند ، به این معنی که کشورهای ثروتمند اروپایی همچنان ممکن است برای سالهای آینده در برابر امواج جدید آلودگی آسیب پذیر باشند.

مارک لاک گفت: “کشورهای فقیر ممکن است در سه ماهه دوم سال آینده مقدار کمی واکسن داشته باشند ، احتمالاً مدتی بعد از آن بیشتر نیست و با پیشرفت جدی 2022 است.” مصاحبه با دبیرکل آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد OCHA. “این بهترین نظر است: شناخت مقادیر زیاد به تعداد واکسن های مجاز ، تولید و سپس به چه کسی و چه چیزی بستگی دارد.”

Lowcock گفت: کشورهای اروپایی در سال 2022 و احتمالاً پس از آن با ویروس کرونا “برخورد” می کنند ، حتی اگر اقتصاد آنها در سال 2021 به عقب برگردد.

وی گفت: “بسیار محتمل است كه مناطقی كه زنده ماندن ویروس در آنها راحت تر است ، كشورهای شكننده ای هستند كه تحت تأثیر درگیری قرار دارند ، با م institutionsسسات ضعیف ، اما ویروس می تواند به همه جا برسد.” وی گفت: “این درست است که تا وقتی همه در امنیت نباشند ، هیچ جایی امنیت ندارد ، زیرا این یک جهان جهانی شده است.

“اگر این فقط یک مسابقه شود که در آن کسانی که از نظر مالی نقدینگی بیشتری دارند و بیشترین هزینه را نیز خواهند پرداخت [get first access]، سپس کشورهای فقیر خود را در انتهای خط پیدا خواهند کرد. “

لوو اظهار داشت واضح است كه كشورهايي كه بودجه تحقيقات و توليد واكسن را تأمين مي كنند ، ابتدا به دنبال دسترسي خواهند بود ، اما هشدار داد كه ناسيوناليسم واكسن ضد توليد و خود به خودي خواهد بود.

سازمان واکسن به رهبری سازمان ملل متحد ، معروف به Covax ، موفق به توزیع 700 میلیون دوز واکسن برای توزیع در میان 92 کشور کم درآمد ثبت نام شده شده است. واکسن Covid پول و منابع را از برنامه های سنتی ایمن سازی ، که به گفته وی قادر به نجات جان بیشتر است ، هدایت خواهد کرد.

کارمند سابق عالی رتبه انگلیس توضیح داد: “شما در حال حاضر در هر کشور توسعه یافته می بینید که این یک مشکل بزرگ نهادی و سازمانی است – برای پوشش سریع جمعیت با پرسنل و موسسات موجود. این مسئله حتی در کشورهایی که سیستم های بهداشتی بسیار ضعیفی دارند نیز یک مشکل بزرگتر خواهد بود.

“برخی از این کشورها برای کمک به اجرای برنامه های ایمن سازی خود به شدت به سازمانهای غیردولتی ، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی متکی هستند ، بنابراین چالشهای بزرگی وجود دارد که فراتر از مسائل زنجیره سرد است. دستیابی به مکان های صعب العبور و داشتن کارکنان برای اجرای این برنامه ها یک چالش بزرگ است. “

وی گفت: ممکن است لازم باشد بودجه ویژه ای از کوواکس اختصاص یابد تا اطمینان حاصل شود که پناهندگان و آوارگان داخلی در محیط های بشردوستانه لزوماً کمک دریافت نمی کنند. به گفته وی ، اکنون 1٪ از جمعیت جهان – 60 میلیون نفر – در محیطی زندگی می کنند که تحت کنترل نیستند و تابع دولت نیستند ، اما تحت حکومت گروه های مخالف ، افراطی یا جنایتکار قرار دارند.

وی گفت كه كوااكس به عنوان كلی اثر تخفیف جدی دارد ، اما “ما میلیاردها دلار از بودجه مورد نیاز برای كمك به كشورهایی باقی مانده ایم كه در غیر این صورت نمی توانند به واكسن دسترسی داشته باشند. نگرانی واقعی وجود دارد كه شاهد انتقال پول نقد باشیم. Covax ، منجر به کمبود برنامه های ایمن سازی سنتی می شود. “

وی گفت: در سال جاری فرسایش قابل توجهی در زمینه واکسیناسیون متداول مشاهده شده است که عواقب واقعی آن برای بیماری های کشنده مانند دیفتری و سرخک به وجود آمده است ، که در سال های اخیر کودکان به طور گسترده ای از آنها محافظت شده اند. امسال یا به دلیل انسداد یا به دلیل تحت محدودیت های بودجه ، 80 میلیون کودک در سه ماهه دوم و سوم کودکان به موقع واکسیناسیون دریافت نکردند. اکنون این یک مشکل واقعی است. “

Lowcock به عنوان دبیر دائمی سابق وزارت توسعه بین الملل انگلستان همچنین از دولت انگلیس خواست توضیح دهد كه قصد دارد با كاهش برنامه كل كمك انگلیس به خارج از كشور به 0.5٪ تولید ناخالص داخلی در سال 2021 ، 5 میلیارد پوند از برنامه كمك در 15 میلیارد پوند

وی گفت: “برنامه كمك به خارج از كشور انگلیس همیشه فقیرترین كشورهای جهان را هدف گرفته و موجب نجات جان افراد شده است.” “این یک برش بسیار بزرگ خواهد بود و برای من سخت است که فکر کنم چیزهایی که واقعاً مهم هستند تحت تأثیر قرار نگیرند … پس انداز نسبتاً اندک برای بودجه انگلیس پیامدهای بسیار بزرگی برای فقیرترین افراد جهان خواهد داشت.”

[ad_2]