هانتر بایدن گفت که دادستانی ایالات متحده در حال بررسی “پرونده های مالیاتی” وی است. جو بایدن

[ad_1]

پسر جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، هانتر بایدن روز چهارشنبه گفت که دادستانی ایالات متحده در دلاور تحقیق در مورد “پرونده های مالیاتی” وی را آغاز کرده است.

هانتر بایدن ، که مدتها مورد هدف دونالد ترامپ و متحدانش بوده است ، گفت که وی تحقیقات فدرال را در روز سه شنبه از وکیل خود ، که در همان روز توسط دادستان های ایالات متحده در جریان قرار گرفت ، مطلع شد.

هانتر گفت: “من این مسئله را بسیار جدی می گیرم ، اما اطمینان دارم كه بررسی حرفه ای و عینی این موضوعات نشان می دهد كه پرونده های خود را به طور قانونی و صحیح ، از جمله با بهره مندی از مشاوران مالیاتی حرفه ای ، رسیدگی كرده ام.” بایدن در بیانیه ای دفتر انتقالی رئیس جمهور منتخب.

ترامپ و همکارانش سعی کرده اند رقیب سیاسی خود جو بایدن را با ادعاهای اثبات نشده فساد در رابطه با پسرش لکه دار کنند. تحقیقات اولیه در مورد این ادعاهای بی اساس توسط ترامپ منجر به استیضاح شد ، زیرا وی رئیس جمهور تازه انتخاب شده اوکراین را برای تحقیق در مورد کار هانتر بایدن در این کشور هنگامی که پدرش معاون رئیس جمهور بود تحت فشار قرار داد.

با این حال ، رئیس جمهور در طول فصل انتخابات با کمک وکیل شخصی خود رودی جولیانی و هواداران جمهوریخواه خود در کپیتول هیل ، همچنان بر هانتر بایدن متمرکز بود. تحقیقات در مورد ادعاهای مطرح شده توسط متحدان ترامپ در مجلس سنا هیچ دلیلی بر نفوذ نامناسب یا اقدامات غیرقانونی معاون سابق رئیس جمهور پیدا نکرد و تنها نتیجه گرفت که هانتر بایدن از نام خانوادگی خود برای تأمین معاملات سودآور تجاری استفاده کرده است.

در هفته های اخیر ، جولیانی گفت که این لپ تاپ از یک تعمیرگاه در دلاور بازیابی شده و متعلق به هانتر بایدن است که روابط تجاری خارجی خود را مستند کرده است. نیویورک پست با شرط هدایت جولیانی ، این ادعاها را برای اثبات ادعای بی اساس مبنی بر شکل دادن سیاست خارجی آمریکا در اوکراین به نفع پسرش ، منتشر کرد. کمپین بایدن ماجرا را کاملاً انکار کرد و بسیاری از جزئیات اصلی مورد اختلاف بود.

روز چهارشنبه ، آسوشیتدپرس گزارش داد که ، به گفته یکی از افراد مطلع در این زمینه ، تحقیقات مالیاتی هانتر بایدن ، در میان سایر معاملات مالی ، مربوط به برخی از معاملات تجاری چینی وی بوده و “هیچ ارتباطی با لپ تاپ ندارد”. گاردین این موضوع را تأیید نکرده است.

افشای تحقیقات در حالی انجام می شود که جو بایدن پیش از آغاز مراسم تحلیف 20 ژانویه ، علیرغم امتناع ترامپ از به رسمیت شناختن انتخابات ، کابینه تشکیل داد. بایدن هنوز خبر انتخاب دادستان کل را که می تواند بر تحقیقات مالیاتی پسرش نظارت کند اعلام نکرده است.

دفتر دادستانی ایالات متحده در دلاور به سرپرستی دیوید ویس است که توسط ترامپ منصوب شد و در فوریه 2018 سوگند یاد کرد. سخنگوی دادستانی ایالات متحده در دلاور با اشاره به ادامه ماهیت تحقیقات از اظهار نظر خودداری کرد.

اگرچه ارتباطات تجاری هانتر بایدن و سالها مبارزه وی با اعتیاد به مواد مخدر مهمات سیاسی کافی را برای ترامپ فراهم آورد ، اما جو بایدن به دفاع علنی از او ادامه داد. هانتر بایدن از زمان مرگ فرزند ارشد بو بایدن از سرطان مغز در سال 2015 تنها پسر زنده یاد رئیس جمهور منتخب است.

تیم انتقالی بایدن-هریس در بیانیه جداگانه ای خاطرنشان می کند: “بایدن رئیس جمهور منتخب به شدت به پسر خود افتخار می کند ، که برای تقویت قدرت خود با چالش های چالش برانگیزی از جمله حملات شخصی وحشیانه در ماه های اخیر مبارزه کرده است.”

[ad_2]