مصرف کنندگان در مورد ربات هایی که PS5 و سایر موارد ضروری را ذخیره می کنند هشدار داده شده اند پول

به مصرف کنندگان در مورد افزایش استفاده از نرم افزارهای رایانه ای هشدار داده می شود که به دلالان اینترنتی اجازه می دهد اقلام مورد نیاز را – از کنسول های بازی گرفته تا شبیه سازهای خانگی – با هزینه خریداران واقعی خریداری کنند.

در میان هشدارهایی مبنی بر اینکه مشکلات مربوط به چکمه های خرده فروشی خودکار در سال 2021 همچنان در حال افزایش است ، دولت های انگلیس خواستار ممنوعیت فعالیت را افزایش می دهند ، همانطور که در مورد بلیط های رویدادهای 2018 انجام شده است.

برای سالها ، از نرم افزار رایانه ای برای جمع آوری بلیط های “داغ” استفاده شده است ، که بطور معمول با قیمت های تورم فروخته می شود ، اما تمرکز بر روی طاقچه ها و کالاهای کلکسیونی مانند پد های گوه محدود و کیف های دستی لوکس است.

اما شرکت های امنیت سایبری می گویند از ربات های خرده فروشی به طور فزاینده ای برای خرید محصولات مصرفی در بازار گسترده مانند کنسول های PlayStation 5 و Xbox Series X و Series S که اخیراً راه اندازی شده اند و همچنین هدفون های Apple AirPods Max استفاده می شود. قبل از اینکه مشتریان واقعی گزینه “افزودن به سبد خرید” را داشته باشند ، بازوهای ربات ها گاهی قفسه های آنلاین را انتخاب می کنند.

بیماری همه گیر این مسئله را بیشتر کرده است: انسداد خرده فروشان را مجبور به تعطیلی فروشگاه ها کرده ، بنابراین مانع از آن می شود که مردم مجبور شوند شخصاً در صف بایستند تا برای هر مشتری یک کالای خریداری کنند.

در این هفته ، گزارش هایی مبنی بر استفاده از “scalper” ربات انگلیسی به نام Carnage برای ذخیره بیش از 2000 کنسول PlayStation 5 که به تازگی به فروش رسیده اند ، استفاده شده است. روز سه شنبه در توییتر ، کارنژ افتخار کرد: “بیش از 2000 گیشه برای موفقیت دوباره Ga در PS5 با موفقیت ثبت شده است … هر بار آسان تر می شود.”

در ماه نوامبر ، بسیاری از گیمرها هنگامی که چند خرده فروش PlayStation 5s را در عرض چند دقیقه فروختند ، عصبانی شدند – فقط برای دیدن هزاران کنسول 449 پوندی به سرعت در eBay و سایت های دیگر برای به دست آوردن قیمت بسیار بالاتر در لیست ، برخی از فروشندگان درخواست کردند بیش از 1000 پوند

به نظر نمی رسد برخی از خرده فروشان انگلیسی بخواهند ربات های خرده فروشی را به طور عمیق مورد بحث قرار دهند ، گرچه در ماه گذشته والمارت در ایالات متحده به چالش های ناشی از اصطلاح “bot grinch” – به نام شخصیت دکتر Seuss Grinch – اعتراف کرد. او فاش کرد که در آستانه جمعه سیاه در ماه نوامبر ، زمانی که قصد فروش PS5 خود را داشت ، بیش از 20 میلیون تلاش برای ربات را در 30 دقیقه مسدود کرد.

به گفته شرکت امنیت سایبری Imperva ، مشکل ربات ها در سال 2021 و بعد از آن رشد خواهد کرد ، در حالی که توماس پلات ، رئیس تجارت الکترونیکی در شرکت مدیریت ربات Netacea ، گفت: “تا زمانی که فروشگاه های فیزیکی از کار بیفتند ، شما می توانید انتظار داشته باشید رشد این ، به ویژه با مقالات عمومی تر را مشاهده کنید. “

پلات گفت که شرکت وی شاهد افزایش تجارت خرده فروشی با هدف قرار دادن موارد غیر منتظره از جمله سالن های ورزشی خانگی ، سالن های ورزشی و اتومبیل ها بوده است.

در همین حال ، هر روز افراد بیشتری به این فناوری روی می آورند تا به آنها کمک کند تا نسبت به سایر خریداران برتری کسب کنند. پلات گفت: “ما دیده ایم که بسیاری از ربات ها در دسترس عموم قرار می گیرند.” “هنگامی که ساکنان انگلستان به دنبال ربات ها هستند ، شاهد روند عظیمی هستیم [online]. “

وی افزود: “خرید چکمه های خرده فروشی” بسیار آسان است … شما می توانید آنها را در گوگل جستجو کنید. یک ربات خرده فروشی اساسی را می توان با 10 پوند برداشت و برخی از آنها صدها یا حتی هزاران پوند هزینه دارند.

پلی استیشن 5 را راه اندازی کنید



لوازم Playstation 5 برای فروشندگان با استفاده از ربات ها هدف قرار گرفت. عکس: Hollandse Hoogte / Rex / Shutterstock

اخیراً ، Netacea با گرانترین ربات خرده فروشی که تاکنون دیده ام روبرو شده است که با قیمت 27،500 دلار (20،000 پوند) به فروش می رسد. پلات گفت: “این یک ربات بسیار خاص است که روی بسیاری از موارد تمرکز خواهد کرد.”

در سال 2018 ، دولت انگلیس تورها و دیگران را از استفاده از ربات ها برای جمع آوری بلیط های زیادی برای کنسرت ، ورزش و تئاتر منع کرد ، که پس از آن معمولاً با قیمت های تورم فروخته می شد.

اکنون خواستار اقدام مشابهی علیه ربات های خرده فروشی در حال افزایش است. ماه گذشته ، گروهی از SME های اسکاتلندی از دولت خواستند قانونی را پیشنهاد دهد که فروش مجدد کالاهای خریداری شده با ربات خودکار را غیرقانونی کند.

در یک برنامه کاربردی در کنسول های بازی و اجزای رایانه گفته شده است که این ممنوعیت “فروشندگان بی وجدان را از داشتن سودهای کلان از گیمرهای واقعی و کاربران رایانه محروم می کند”.

با این حال ، پلات گفت که فکر نمی کند این ممنوعیت رباتها را کاملاً متوقف کند ، زیرا برخی از گروهها در آن طرف مرز فعالیت می کنند. وی گفت: “پول بسیار بدست می آید.”

در همین زمان ، خرده فروشان در تلاش برای قفل کردن رباتها ، راههایی برای اعتصاب پیدا می کنند. چنین تاکتیکی که مصرف کنندگان انگلیسی ممکن است بیشتر ببینند این است که خرده فروش با تلاش برای فریب ربات ها ، قیمت کالای تبلیغاتی را که به صورت آنلاین تبلیغ می شود افزایش می دهد و سپس کد تخفیف را برای خریداران واقعی ارسال می کند تا بتوانند آن را با قیمت مناسب خریداری کنند.

این همان اتفاقی است که در ماه اکتبر در انگلیس رخ داد ، زمانی که مشتریان Currys PC World که پیش سفارش Xbox Series X یا S را داده بودند نامه ای مرموز دریافت کردند که می گوید این قیمت پیش فروش کنسول را 2000 پوند افزایش داده است.

این اضافه می کند ، “اما نگران نباشید. این مبلغی را که پرداخت می کنید تغییر نخواهد کرد! “سپس به این افراد کد تخفیف 2،005 پوند (که شامل افزایش 2000 پوند به علاوه ودیعه 5 پوندی است) از طریق ایمیل برای آنها ارسال شد که می توانند هنگام پرداخت آنلاین کالاها از آن استفاده کنند.

به دنبال گزارش های مربوط به حادثه ای با Carnage ، گفته شد که گیم در حال بررسی پیش خریدها است تا اطمینان حاصل شود که فقط یک PS5 به ازای هر مشتری فروخته می شود.

پلات گفت بسیاری از شرکت هایی که Netacea با آنها کار کرده با اشتیاق محصولات خود را در دست مصرف کنندگان قرار داده اند. اما وی افزود: از طرف دیگر ، هیاهوی تبلیغاتی بازار جدیدی است … برای برخی از این شرکت ها ، آنها همچنین تشخیص می دهند که اگر محصول آنها ظرف یک یا دو ساعت به فروش نرسد ، این خطر وجود دارد که کالای داغ تری محسوب نشود. .