“ما قصد داریم جان ها را نجات دهیم”: گروه های کمک رسان منتظر پایان “قاعده جهانی گنگ” ترامپ هستند | “قانون جهانی گاگ”

[ad_1]

وقتی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده در نوامبر پیروز شد ، نلی مونیاسیا نفس راحتی کشید.

“من خوشحالم و امیدوارم که همه چیز بهتر پیش برود. ما می خواهیم به بودجه دسترسی پیدا کنیم و جان زنان و دختران را نجات دهیم. “او می گوید ، قبل از اینکه توضیح دهد که چهار سال گذشته چقدر سخت بوده است.

Munaxia مدیر اجرایی شبکه بهداشت باروری کنیا (RHNK) است که خدمات بهداشتی از جمله ارائه اطلاعات در مورد سقط جنین را ارتقا می دهد. این شبکه را در حوزه دید دولت دونالد ترامپ قرار داد. در سال 2017 ، رئیس جمهور ایالات متحده از سفارشی برای از سرگیری سیاست مکزیک استفاده کرد (همچنین به عنوان “قانون جهانی گگ” شناخته می شود) که سازمان های خارجی را که بودجه ایالات متحده را دریافت می کنند از استفاده از پول از منبع دیگر برای انجام کارهای مرتبط با سقط منع می کند.

این سیاست – که معمولاً توسط دموکراتها لغو و توسط جمهوریخواهان مجدداً اجرا می شود – از زمان معرفی آن در سال 1984 بر برنامه ریزی جهانی خانواده تأثیر گذاشته است. در دوره ترامپ ، این سیاست گسترش یافته است و تقریباً کل مراقبت های بهداشتی دوجانبه ایالات متحده را پوشش می دهد و حدود 12 میلیارد دلار تأثیر می گذارد. (8.9 میلیون پوند) بودجه.

این سیاست تأثیر فوری و مخربی بر سازمان مونیاسیا داشت. تمام بودجه وی از طریق Planned Parenthood Global (PPG) از ایالات متحده تأمین شد ، كه از امضای دستور gag جهانی امتناع كرد. RHNK سالانه حدود 1 میلیون دلار ضرر می کرد. مونیازیا مجبور شد برنامه های حمایت از جوامع حاشیه ای را متوقف کند و آموزش بیش از 500 کارمند بهداشت را متوقف کند. هزاران زن نمی توانند از روش های پیشگیری از بارداری ، آزمایش HIV و غربالگری سرطان استفاده کنند. حاملگی در نوجوانان افزایش یافته و زنان به سقط جنین ناامن روی می آورند. این میوه در سواحل رودخانه یافت شد ، مونیاسیا می گوید.

این سازمان از حضور 300000 زن و دختر در سال به فقط 150،000 در دو سال رسیده است – فقط به لطف پول ارائه شده توسط جنبش SheDecides.

“ما 100٪ بودجه خود را از دست دادیم. ویرانگر بود. ما قرارداد را ادامه دادیم … وقتی در PPG به ما گفتند که آنها نمی توانند بودجه ما را بدهند.

پرسش و پاسخ

قانون جهانی گگ چیست؟

نشان دادن

در ژانویه 2017 ، دولت ترامپ سیاست مکزیکو سیتی را بار دیگر معرفی کرد – معروف به “قانون جهانی گگ”.

این سیاست سازمان های غیردولتی خارجی را که از بودجه ایالات متحده دریافت می کنند از استفاده از پول دریافت شده در جای دیگر برای انجام هرگونه کار مرتبط با سقط جنین منع می کند. سیاست هایی که به طور سنتی توسط دموکرات ها لغو و توسط جمهوری خواهان دوباره معرفی می شوند ، معمولاً برنامه های تنظیم خانواده را که توسط آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAid) تأمین می شود ، هدف قرار می دهند.

اما در دوران دونالد ترامپ ، این برنامه برای پوشش دادن تمام بودجه های مراقبت های بهداشتی دوجانبه ، که توسط همه ادارات یا سازمان ها مدیریت می شود ، گسترش یافته است. این موارد شامل برنامه های HIV ، مالاریا ، تأمین آب و بهداشت و برنامه های تغذیه ای بود. همچنین از حمایت NGO ها از سایر گروه های ارائه دهنده خدمات سقط جنین جلوگیری می کند.

سیاست “بهداشت در مراقبت های بهداشتی جهانی” بودجه مراقبت های بهداشتی را تا 12 میلیارد دلار تحت تأثیر قرار داده است.

تأثیر کامل یک سیاست بسیار گسترده ممکن است برای مدتی ناشناخته باشد. اما محققانی که طی دوره های بیل کلینتون ، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما 26 صحرای آفریقا را مورد مطالعه قرار دادند دریافتند که با وضع قانون آکنه ، سقط جنین حدود 40٪ افزایش یافته ، استفاده از روش پیشگیری از بارداری 14٪ کاهش یافته و بارداری 12٪ افزایش یافته است. ٪

طرفداران مراقبت های بهداشتی می گویند این سیاست سقط جنین را کاهش نمی دهد. حتی بدون قوانین گگ ، برآورد می شود سالانه 7 میلیون زن در کشورهای کم درآمد در نتیجه سقط جنین ناامن در بیمارستان بستری شوند. طی چهار سال گذشته ، گزارش هایی مبنی بر اینکه زنان در حال نوشیدن باتری اسیدی یا استفاده از چوب یا آویزهای سیم برای لباس سقط هستند ، گزارش شده است.

سازمانهایی که PEPFAR (برنامه اضطراری ریاست جمهوری برای کمک به ایدز) را برای کار با ویروس HIV در آفریقای جنوبی ، اسواتینی ، کنیا و موزامبیک دریافت می کنند ، گزارش کرده اند که برخی برنامه ها تعطیل و بسته شده اند.

دولت ایالات متحده معتقد است که هیچ تخلف قابل توجهی در خدمات رخ نداده است.

مونیاسیا روزهایی را شمارش می کند که بایدن سوگند یاد می کند. “ما آماده رفتن هستیم ، همه چیز سرجای خود است. من مطمئن هستم که می توانیم به سرعت راه های دسترسی به بودجه را باز کنیم.”

اما روند کار ممکن است روان و سریع نباشد. Jonathan Rox ، مدیر ارشد سازمان حقوق تولید مثل PAI می گوید: “این مانند فشار دادن یک سوئیچ نور نیست.” “ما احتمالاً آن را در سال 2022 لغو خواهیم کرد. لغو کار بسیار طول خواهد کشید و واقعاً به شرکا کمک می کند تا دوباره احساس راحتی کنند تا بفهمند با بودجه شخصی خود چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند.

وی افزود: “هنگامی كه بودجه برنامه ریزی خانواده محدود بود ، این امر خسارت خارق العاده ای وارد كرد ، اما به 24 یا 25 كشور آسیب رساند. سیاست پیشرفته [affects] بیش از 60 کشور اکنون تأمین کنندگان در 60 کشور جهان به این فکر می کنند که آیا من می دانم که به درخواست سیاستمداران می توان پشتیبانی را قطع کرد آیا من دوباره با دولت ایالات متحده کار می کنم؟ “

موسی مولومبا ، مدیر اجرایی مرکز بهداشت ، حقوق بشر و توسعه اوگاندا (CEHURD) ، می گوید دولت باید اطمینان حاصل کند که همه دفاتر ایالات متحده درک درستی از تغییرات سیاست دارند.

او می گوید محدودیت های جهانی گگ یک شوک بزرگ به همراه آورده است. یکی به یک کمک هزینه چهار ساله پایان داد. تماس ها و همکاری های وقت گیر از بین رفت.

او می گوید: “ما با نمایندگان مجلس و کارمندان بهداشت روابط برقرار کرده ایم ، و در مورد مسئولیت پذیری ، وکالت و روابط با مناطق ارتباط برقرار کرده ایم و این را از دست داده ایم”

برن روز-اسنایدر ، مدیر سیاست عمومی در مرکز بهداشت و برابری جنسیتی در واشنگتن دی سی ، می گوید جامعه مدنی نسبت به سال 2009 که باراک اوباما پس از هشت سال جورج دبلیو بوش رئیس جمهور شد ، آمادگی بیشتری برای بازگشت به تجارت دارد.

“ما بهتر هماهنگ می شویم و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم. این فناوری کاملاً متفاوت است ، ما همه در حال بزرگنمایی هستیم. ” اما برای از بین بردن خسارت “کار زیادی از همه ما” می گیرد.

وقفه در خدمات چنان گسترده بود که “ما برای تأیید و درک همه آسیب ها به راهنمایی دقیق تر در این خصوص به ویژه دولت بایدن نیاز خواهیم داشت.”

سازمان های حقوق بشری می گویند ، دولت جدید مجبور است فراتر از برداشتن عقبه باشد. ما باید قانون خود را در مورد قانون مراقبت های بهداشتی ، توانمند سازی و حقوق مصوب سال گذشته که قانون برای همیشه لغو می کند ، رها کنیم. این قانون که توسط کمیته مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد ، یکی از نویسندگان کمال هریس معاون رئیس جمهور منتخب است و امید زیادی برای قانونی شدن آن وجود دارد.

بایدن همچنین باید اصلاحیه Helms را که استفاده از وجوه ایالات متحده برای سقط جنین در خارج از کشور را منع می کند ، به استثنای موارد تجاوز جنسی ، محارم جنسی یا زندگی یک زن ، منع کند. اصلاحیه به طور کلی به عنوان ممنوعیت کامل بودجه ایالات متحده با بودجه ایالات متحده تفسیر می شود. لایحه ای برای لغو آن در ماه جولای ارائه شد.

اما بیش از این ، در روز اول ، فعالان می خواهند دولت جدید علناً به رعایت حقوق جنسی و تولید مثل متعهد شود. پیوستن به سازمان بهداشت جهانی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و بازگشت وجوه به صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) ضروری است.

در طول چهار سال گذشته ، دولت ترامپ تلاش کرده است تا سیاست های حقوق بشر مورد توافق بین المللی را بازنویسی کند و یک برنامه جایگزین ایجاد کند. وی اعتراضات و اصلاحاتی را در قطعنامه ها و بیانیه های سازمان ملل ابراز کرد. در ماه اکتبر ، ایالات متحده بیش از 30 کشور را ترغیب کرد تا سیاست ضد سقط جنین ، “اعلامیه اجماع ژنو” را امضا کنند.

روز اسنایدر می گوید: “اعلامیه اجماع ژنو ، که در ژنو به امضا نرسید و اتفاق نظر نیست ، و کمیسیون حقوق پایدار بسیار مخرب است.” “ما به چیزی عمومی تر نیاز داریم [from the Biden administration]تا سیگنال روشنی برای دولت های دیگر شود که ما از چنین تفکری حمایت نخواهیم کرد یا به آن پایبند نخواهیم بود. “

[ad_2]