“غالب”: آمریکای مرکزی پس از طوفان “Eta” توسعه جهانی خود را برای طوفان های جدید آماده می کند

[ad_1]

آمریکای مرکزی آماده است طوفان های بعدی این آخر هفته ، زمانی که منطقه از ویرانی ناشی از طوفان اتا منحرف شد ، صلیب سرخ هشدار داد.

پیش بینی کنندگان هواشناسی معتقدند که هوا در دریای کارائیب شکل گرفته است 90٪ شانس تبدیل به یک طوفان شود ، و آن را سی امین طوفان آتلانتیک 2020 به عنوان یک فصل رکورد طوفان تبدیل کند ، و نابود کردن بدترین سال قبلی 28 طوفان در سال 2005 است.

فیلیپ دل سید ، رئیس مدیریت اضطراری فدراسیون صلیب سرخ بین المللی (IFRC) گفت: “امسال هیچ سال دیگری نیست.” “فصل طوفان پرتنش بوده است. ما همه رکوردها را شکسته ایم و اکنون می بینیم که این هوا از دریای کارائیب خارج می شود ، که می تواند به طوفانی گرمسیری تبدیل شود … و وضعیت را بسیار جدی تر از آنچه که هست ، “.

در کشورهای آسیب دیده نیکاراگوئه ، هندوراس و گواتمالا ، 90 نفر جان خود را از دست داده و 113 نفر هنوز ناپدید شده اند ، 210 هزار نفر از خانه های خود تخلیه شده اند. روز پنجشنبه ، تیم های امداد و نجات با عصبانیت سعی در پیدا کردن افراد گمشده داشتند قبل از اینکه باران های پیش بینی شده به مناطق باتلاقی پیش برود.

“سیستمی وجود دارد که تقریباً از همان محل اتا می آید. این آخرین چیزی است که مردم منطقه به آن احتیاج دارند ، “گفت: استیو ماکاندرو ، معاون IFRC در آمریکا. “هنوز هم مردم در پشت بام ها هستند. تیم های جستجو و نجات ما هنوز در حال یافتن افراد هستند. جاری شدن سیلاب عظیم بر آب و فاضلاب تأثیر می گذارد. ما گزارش هایی از بازگشت مردم به آب نمک داریم. “

سیل و طوفان در لالیما ، بخش Cortes هندوراس.
سیل و طوفان در لالیما ، بخش Cortes هندوراس. عکس: اورلاندو سیرا / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

جوامعی که در امتداد ساحل کارائیب زندگی می کنند ، از جمله ساکنان Misquita و Garifuna ، تحت تأثیر گرفتار شدن در میان وزش باد و سیل که با پایین آمدن زمین لغزش در داخل کشور قرار گرفت ، بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. ماكندرو گفت: “بعضی از جوامع هرگز بهبود نمی یابند.”

این منطقه با تهدید سه گانه آب و هوای شدید ، مهاجرت گسترده ناشی از بی ثباتی اقتصادی و خشونت و Covid-19 مواجه است.

داوطلبان در حال توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست هستند ، اما وقتی صدها هزار نفر در پناهگاه ها و لوله کشی و فاضلاب ها استحمام زیادی می کنند ، ترس از گسترش ویروس کرونا وجود دارد.

“ما یک بیماری کووید داریم ، ما تب دنگی داریم ، وکتورهای دیگری داریم که ردیابی می کنیم. اکنون منتظر توسعه طوفان بعدی هستیم. ”گفت سانتیاگو لوئنگا از IFCC در هندوراس.

وی گفت: با نابودی معیشت و تخریب کل محله ها در اثر سیل ، تعداد افرادی که به دنبال زندگی بهتر در سایر نقاط هستند می تواند افزایش یابد.

اثرات اتا با طوفان میچ در سال 1998 مقایسه شده است ، ویران کننده ترین طوفانی که تاکنون در آمریکای مرکزی رخ داده است و منجر به موج مهاجرت به ایالات متحده شده است.

مک اندر گفت: “ما بیشتر و بیشتر شاهد بلایای طبیعی هستیم و این آسیب پذیرترین افرادی هستند که بیشترین آسیب را دیده اند.” “افرادی که توانایی مالی دارند می توانند به دلیل طوفان ورشکسته شوند و یا برای مقاومت بهتر در آن مسکونی بسازند. این دلیل دیگری است که مردم به دنبال زندگی جدید در جای دیگری هستند.

“تعداد مبتلایان بسیار زیاد است.”



[ad_2]