با شیرا تالکین اصلی در بیرمنگام قدم بزنید سفرهای ادبی

[ad_1]

ج. گفت: “این نوعی بهشت ​​گمشده بود.” آر آر تالکین در مصاحبه ای با گاردین در سال 1966 گفت: “یک آسیاب قدیمی وجود داشت که واقعاً ذرت را با دو آسیاب ، یک حوض بزرگ با قوها ، یک گودال ماسه و یک تجارت گل زیبا ، چندین خانه روستایی به سبک قدیمی و سپس یک جویبار با دیگری کارخانه “.

چهار مایلی جنوب مرکز شهر بیرمنگام در منطقه هال گرین الهام از شیر تالکین – دهکده سابق سرهول است. تالکین از سال 1896 در سنین چهار تا هشت سالگی در اینجا زندگی می کند. “من آن را دوست داشتم [Sarehole] با عشق شدید “او گفت:” من ایده هابیت ها را از مردم و بچه های روستا گرفتم.

نوشته شده توسط JRR تالکین
جی آر آر تالکین که خانه کودکی خود را “بهشت گمشده” و نقاشی آسیاب ادوارد وایلدن توصیف کرد عکس: AP

آسیاب سرهول ، آسیاب آبی فعال در قرن شانزدهم که از رودخانه کول می رود ، مرکز مرکزی دهکده است. اشاره های اولیه این آسیاب در پرفروش ترین کتاب هابیت در سال 1937 نشان داده شده است ، جایی که بیلبو بگینس ماجراجویی بزرگ خود را آغاز می کند ، و “از کنار آسیاب بزرگ عبور می کند ، از طریق آب عبور می کند و سپس یک مایل یا بیشتر”. امروزه این آسیاب موزه ای است با نمایشگاه دائمی تالکین و نقطه آغازین پیاده روی تالکین است.

وقتی با یک “افسر مسافت اجتماعی” جادوگر و یک محافظ صورت وارد می شوم ، راهنمای من وین دیکسون ، ارباب حلقه ها است ، که به نظر می رسد مانند یک گاندالف مو تیره است که شرایط کوید را برآورده می کند.

چهل میل از ادوارد وایلدن
عکاسی: عکس هنری تاد وایت / ادوارد وایلدن

جان رونالد رول تالکین در بلومفونتاین ، آفریقای جنوبی ، در سال 1892 در آرتور و مابل متولد شد ، که برای پیشرفت حرفه آرتور از بیرمنگام مهاجرت کرد. اما در سال 1895 ، هنگامی که مابل و دو پسرش برای دیدن خانواده در یک سفر کوتاه به سرهول بازگشتند ، آرتور به تب روماتیسمی مبتلا شد و در آفریقای جنوبی درگذشت. خانواده تصمیم گرفتند در دهکده آن زمان Worcestershire Sarehol اقامت کنند.

وین می گوید: “این تنها قسمت هایی از سرهول است که دست نخورده باقی مانده است” ، در حالی که به سمت یک علفزار علفی گسترده با یک استخر بزرگ در پایین پا و یک دودکش آجری قرمز که از بالای دکمه ها بیرون آمده است ، می رویم. “جان جوان به همراه برادرش در این سرزمین گشت و گذار می كردند و در آسیابی كه با قوها و سایر حیوانات وحشی زنده بود شنا می كنند. آنها شاه توت ها را استخراج می کردند و آسیاب و پسرش را که بعداً جان آنها را “شخصیتهای شگفتی و وحشت برای یک کودک کوچک” خواند ، می رانند.

عکس: بایگانی عکس تاریخی گرنجر / عکس alamy stock

این جلسات الهام بخش ایجاد آسیاب هابیتون تد سندیمن بود ، که در زندگی نامه تالکین در سال 1977 به عنوان “یک مرد سفیدپوست” پسر یک آسیاب دیگر توصیف شد ، که “پسران را با لباسهای سفید و گرد و خاکی خود ترساند”. همچنین با فرودو بگینز ، که قارچ را از مزارع Farmer Maggot سرقت می کرد ، موارد مشابهی وجود دارد. نام Baggins از یک مالک سابق زمین ، کشاورز الهه از مزرعه Sarkhol گرفته شده است.

وقتی از کنار یک علفزار رد می شویم ، وین در مورد پدربزرگش که در همان حوالی زندگی می کرد صحبت می کند. “وقتی دستش را برید ، پرسید بازی وین می گوید. “گامجی گویش قدیمی برومماژ برای باند است.” پارچه Gamzhi توسط جراح بیرمنگام جوزف سامپسون گامی اختراع شد – بیوه جراح در مقابل تالکین و عمه اش در خانه بعدی شهر زندگی می کرد و شخصیت ارباب حلقه ها سام گمگی نام خود را از یک باند گاز پنبه ای گرفته است.

در لبه علفزار 264 جاده Wake Green ، اولین خانه تالکین در بیرمنگام قرار دارد. یکی از معدود خانه هایی که از کودکی باقی مانده است ، خانه جذاب تودور است که از جاده شلوغ منتهی به مسلی عبور می کند. پرده های خانه در حال جمع شدن است ، اما وین بالاتر از سر و صدایی که خانواده عادت به بیرون رفتن دارند به من می گوید.

سپس از خیابان های حومه شهر عبور می کنیم و به یک ورودی خلوت به جذاب ترین پادشاهی بیرمنگام می رسیم: باتلاق Mosley ، که به گفته وین ، الهام جنگل قدیمی در حاشیه Shire بود. تالکین در اخوان حلقه نوشت: “بدون دلیل جنگل قدیمی نامیده نمی شد ، زیرا در واقع باستانی بود و در جنگلهای وسیع فراموش شده زنده مانده بود.”

موسلی خدا ، بیرمنگام
باتلاق Mosley ، که به سختی از اواخر قرن نوزدهم تغییر نکرده است ، به جز افزودن یک راهرو چوبی. عکس: ایان کرشاو / راهنمای وحشی مرکزی انگلیس

این باتلاق در زیر سایبان درختان کهنسال نشسته است ، مانند آن درختان جنگلی باستانی که تنه آنها را “تعداد و شکل بی شماری: صاف یا خمیده ، پیچ خورده ، مایل ، چمباتمه یا باریک ، صاف یا زغال سنگ و شاخه ای” توصیف می کند. جدا از اتمام مسیر پیاده روی چوبی ، به نظر می رسد موزلی خدا دقیقاً مانند زمان تالکین است. کودکان شاد در یک جریان ردیف می شوند و ماجراجویان از پیچ و خم ترین درختان بالا می روند.

در زمان های عادی ، تور کامل تورن از تالکین در مناطق دیگر شهر انجام می شود ، و او کسانی را که پیاده روی می کنند تشویق می کند که به سمت Edgebastan و مرکز شهر در امتداد مسیر Tolkien’s Birmingham حرکت کنند.

تالکین بعداً در مقدمه چاپ دوم کتاب دوستی حلقه اظهار داشت که سارهول “قبل از اینکه من ده سال داشته باشم توسط شمشیر نابود شد”. موسلی خدا موفق به فرار از تمدن شد ، اما بیشتر سرخول این کار را نکرد. اطراف باتلاق از خانه های پیش ساخته پس از جنگ تشکیل شده است و مزرعه مجاور هم اکنون یک پمپ بنزین است. بهشت از دست داده؟ شاید.

وین می گوید: “تالکین اغلب بیشتر از مردم درباره جنگل ها و اراضی جنگلی صحبت می کرد.” “بدیهی بود که او بیش از همه برای سبزه اطرافش ارزش قائل است.”

تالکین 10 پوند راه می رود. به دلیل محدودیت های Covid-19 ، در حال حاضر هیچ پیاده روی برنامه ریزی نشده است. برای اطلاعات در مورد تاریخ های آینده مشترک شوید خبرنامه در birminghammuseums.org.uk. سفر به تنهایی در صورت درخواست در دسترس است

[ad_2]