علاقه اخبار تلویزیون آمریکا تماشای عالی است. اما مراقب آنچه می خواهید باشید جین مارتینسون | نظر

[ad_1]

شاینجا بودید که رئیس جمهور ایالات متحده برخاست و گفت که انتخابات در کشورش فاسد است – و رسانه ها به راحتی او را قطع کردند زیرا وی هیچ مدرکی در مورد اتهامات هرج و مرج آمیز و جنون آمیز خود نداشت؟ پس از سالها دونالد ترامپ در انتشار اطلاعات غلط و دستکاری در رسانه ها ، این یک نقطه عطف تاریخی و یک تسکین عظیم بود.

MSNBC پخش زنده خود را متوقف کرد ، برایان ویلیامز ، مجری برنامه گفت سخنرانی پنجشنبه شب ترامپ “ریشه در واقعیت ندارد و … خطرناک” است. USA Today نیز همین کار را کرد و فیلم را از سیستم عامل خود حذف کرد و گفت: “کار ما انتشار حقیقت است ، نه توطئه های بی اساس”. CNN ، که تا پایان سخنرانی کاخ سفید ادامه داشت ، آن را “غم انگیز ، رقت انگیز و خطرناک” خواند. پس از آن ، اندرسون کوپر ، میزبان وی ترامپ را “لاک پشت چاقی در پشتش که در زیر آفتاب داغ معلق شده و متوجه شد زمانش تمام شده است” توصیف کرد – خطی که برنامه من را در شبکه های اجتماعی و گروه واتس اپ به عنوان “لحظه تلویزیونی انتخابات” پوشش می داد.

به نظر می رسد حتی رسانه های طرفدار ترامپ متعلق به روپرت مرداک نیز تغییر شکل داده اند. ویراستار کمپین سیاسی فاکس نیوز با تماس بادن در آریزونا در مورد تهدیدهای قانونی ترامپ گفت: “دادگاه ها ، رسوائی ها – ما شواهدی در مورد اشتباه بودن چیزی ندیده ایم.” نیویورک پست ، متعلق به مرداک ، آخرین سخنرانی ترامپ را منتشر کرد: “ترامپ فراموش شده ادعاهای بی اساس تقلب در انتخابات را در فرجام خواهی کاخ سفید ارائه می دهد.”

پس از بیش از چهار سال پوشش رسانه ای در هر دو طرف درگیری رهبران اقیانوس اطلس که اطلاعات نادرستی را منتشر کردند و گفتند که رسانه ها مغرضانه عمل می کنند ، واکنش به سخنان ترامپ مانند صنعتی احساس می شود که سرانجام می تواند حق خود را برای پاسخگویی و به درستی ادعاهای خود اعلام کند. .

با این حال ، شکی نیست که اظهارات و رفتارهای ترامپ در بیشتر چهار سال گذشته باید تحریک شده باشد ، اما هنوز پرسش های زیادی در مورد نگرش روزنامه نگاران نسبت به بی طرفی و تعادل وجود دارد – و اینکه روزنامه نگاران با کشش زمانی می توانند آن را بدست آورند. اشتباه.

در حالی که روز پنجشنبه بسیاری از CNN را خوشحال کردند ، به نظر می رسد بی بی سی یک راه حل متعادل تر را با عنوان آنلاین چاپ کرده است: خیلی زود به “ترامپ ادعاهای تقلب در آرا را بدون مدرک تکرار می کند” تغییر داد.

تغییر عناوین در رسانه های آنلاین رایج است و قطعاً بی بی سی می تواند بگوید این یک اشتباه مختصر است که اواخر شب توسط تیم اینترنتی نوشته شده است ، اما با این وجود به کسانی که معتقدند بی طرفی پخش کننده های بریتانیا ملزم به پیروی از آن است ، جدیت بیشتری می بخشد منجر به احساس تعادل می شود که از نظر عینی گمراه کننده است. یکی از رئیس سابق عصبانی بی بی سی گفت: “وقتی ترامپ می گوید ماه از پنیر آبی ساخته شده است ، قطعاً به این معنی نیست که بی بی سی مجبور است کسی را پیدا کند که فکر کند این کار اشتباه است.” .

تا صبح جمعه ، بی بی سی توجیه قابل توجهی برای سخنرانی ترامپ منتشر کرده بود ، که شعار یک بار احترام او را تأیید می کند که بهتر از درست بودن حرف اول است. در گذشته ، این شعار در مکانهایی مانند بوسنی یا لس آنجلس در هنگام ناآرامی ها برای خبرنگاران به خوبی کار می کرد ، اما مدتهاست که در عصر رسانه های اجتماعی این دروغ ها می توانند به نیمه جهان گسترش پیدا کنند تا زمانی که حقیقت از بستر کشف شود.

مجریان بی بی سی که جرات ابراز عقیده دارند – به عنوان مثال امیلی میتلیس ، در مورد دومینیک کامینگ – وقتی مدیران نگران بی طرفی سازمانی هستند که معتقدند این سازمان باید نماینده تمام پرداخت کنندگان پروانه باشد ، فریب می خورند.

اما بی طرفی واقعی به روزنامه نگاران این امکان را می دهد که بگویند سیاستمداران وقتی واقعیت ها و شواهدی وجود دارد ، دروغ می گویند. چنین درخواست هایی نه تنها برای دموکراسی بلکه برای آینده روزنامه نگاری نیز ضروری است ، حتی اگر ترکیبی از فشارهای مالی ، سیاسی و فناوری آنها را شدیدتر کند. در این انتخابات ، CNN به دلیل ارائه دهندگانش ، اگرچه درخشان ، اما به دلیل “دیوار جادویی” که جزئیات دقیق رأی گیری پیچیده را ارائه می دهد ، عملکرد خوبی داشت.

در حالی که پخش کنندگان آمریکایی جشن می گیرند ، منطقی است که در مورد عواقب روزنامه نگاری با اعتماد به نفس بیشتر نتیجه بگیریم. مطمئناً بازی آخر تلویزیون ترامپ است ، شایعات قدیمی به احتمال زیاد – در زمان نوشتن مقاله – پیروزی بایدن جان تازه ای بخشیده اند. برای ترامپ که گفته می شود از دست دادن بزرگترین رهبر ارکستر در مورداک خجالت کشیده و ناراحت است ، کانال خودش جواب کامل خواهد بود. در انگلستان GB News داریم و کانال تلویزیونی مورداک جدید را که منتظر آن هستیم ارائه دادیم.

به تازگی مشاغل دارای مجوز ادعاهای بی طرفی LBC را در تلویزیون عمومی انگلستان مشاهده کرده اند و تعادل سیاسی را در طول روز نشان می دهد تا یک نظر یا نمایش همزمان. این شبیه مدل آمریکایی است ، جایی که در هر کانال CNN برای کسانی که سالها از ترامپ متنفر هستند ، یک مجری فاکس نیوز با نگاهی بردهانه هر نگاه خود را تبلیغ می کند.

با توجه به این ، عاقلانه خواهد بود که اگر همه مردم انگلستان ، با شور و اشتیاق که می توانند در گزارش های تلویزیونی آمریکا ببینند و از بی بی سی بیش از حد محتاط آزرده شوند ، نسبت به آنچه می خواهند توجه کنند. رسانه های پوپولیستی ، مانند سیاست های پوپولیستی ، می توانند یک بازی خطرناک باشند.

جین مارتینسون ستون نویس روزنامه گاردین است

[ad_2]