سفر به دانمارک به انگلیس به دلیل نگرانی درباره کوید در راسو ممنوع خواهد شد اخبار جهان

[ad_1]

گاردین می فهمد که همه سفرها از دانمارک به انگلستان در میان افزایش نگرانی ها درباره شیوع جهش ویروس کرونا در این کشور ممنوع است.

داونینگ استریت قبلاً اقداماتی را برای حذف دانمارک از راهرو مسافرتی انجام داده است و بازدیدکنندگان را از جمعه ساعت 4 صبح مجبور به قرنطینه می کند.

اما بعد از جلسه کمیته Covid در بعدازظهر جمعه ، دولت انگلیس کلیه پروازهای ورودی از دانمارک را به حالت تعلیق درآورد. مشخص نیست که این ممنوعیت چه زمانی اعمال می شود ، اگرچه انتظار می رود که دولت قصد داشته باشد آن را به طور رسمی اعلام کند ، به این معنی که به زودی اتفاق می افتد.

شناخته شده است که پزشک ارشد کریس ویتی به خصوص در مورد تحولات دانمارک نگران است. این به دنبال کشف سویه جدیدی از بیماری راسو تولید شده برای خز در مناطق شمالی دانمارک است که به انسان سرایت کرده است. من می ترسم که مقاومت این نوع جدید در برابر واکسن بیشتر باشد.

از هر کسی که طی دو هفته گذشته در دانمارک بوده است خواسته می شود که منزوی شود ، از جمله اعضای خانواده خود. در همین حال ، آزمون و ردیابی NHS برای تماس با هر کسی که اخیراً از دانمارک برگشته است در اولویت خواهد بود.

کارشناسان دولت دانمارک اصرار دارند که آنها “با احتیاط فراوان” عمل می کنند ، و در پاسخ به شیوع محدودیت هایی را در شمال جوتلند اعمال می کنند و دستور می دهند 17 میلیون راسو در مزارع تجاری از بین بروند.

انواع مختلفی از Covid-19 که ویروس را آلوده کرده است در بیش از 200 مورد انسانی در دانمارک یافت شده است ، اما این تنها گروه 12 مورده است که نگران کننده است.

نخست وزیر مات فردریکسن گفت که اقدامات در حال انجام است زیرا جهش در ویروس می تواند به طور بالقوه بر اثربخشی واکسن ها در روند تولید تأثیر بگذارد ، اما کارشناسان تأکید کردند که در روز جمعه هیچ شواهد معتبری وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی نیز ارزیابی دقیق ریسک از نوع جدید راسو را ارائه داده است. Sumia Suaminanat ، دانشمند ارشد WHO ، روز جمعه گفت که نتیجه گیری در مورد اثرات جهش در ویروس موجود در راسو بسیار زود است.

وی گفت: “ما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه عواقبی دارد ، اما من فکر نمی کنم که در مورد اینکه آیا این جهش بر اثربخشی واکسن تأثیر می گذارد ، نتیجه بگیریم.” “در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اثبات آنها نداریم.”

امور دانمارک

اظهارات فردریکسن مبنی بر اینکه سویه “ممکن است خطر م thatثر نبودن واکسن ها را ایجاد کند” توجه سازمان بین المللی را جلب کرده و خواستار اقدام فوری شده است و افزود که “چشم جهانیان به ما است”.

دکتر تایرا گروو کراوز از موسسه سرم دولتی دانمارک روز جمعه به خبرنگاران گفت که اگرچه محققان “مدارک کامل” ندارند ، اما آنها قرار است به عنوان یک احتیاط عمل کنند ، که به سرعت توسط آنها بدست آمد ، در حالی که آنها تحقیقات خود را ادامه دادند.

کشاورزان مینک در هولستبرو ، یوتلند اعتراض کردند



روز جمعه ، کشاورزان گوساله در هولشتبر در غرب جوتلند اعتراض کردند. عکس: بو آمستروپ / EPA

وی در پاسخ به این سال که آیا اظهارات و اقدامات اخیر باعث “وحشت” شده است ، افزود: “همیشه توازن خطر وجود دارد. در این حالت … شما به جای آن باید به موقع عمل کنید. [of] در انتظار [to] تمام شواهد را بدست آورید. ما باید به موقع عمل کرده و انتقال را متوقف کنیم. “

فردریکسن روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: “از امشب ، شهروندان هفت منطقه در شمال جوتلند به شدت ترغیب می شوند که برای جلوگیری از شیوع عفونت در منطقه خود بمانند. ما از شما می خواهیم کاری غیر معمول در شمال جوتلند انجام دهید. چشم جهانیان به ما است.”

پس از اظهارات فردریکسن ، دولت انگلیس اعلام کرد دانمارک از لیست سفرهای ایمن حذف خواهد شد. وزیر حمل و نقل انگلیس ، گرانت شپس ، وزیر حمل و نقل ، در به روزرسانی “فوری” ساعت 4 صبح اعلام کرد که این کشور وضعیت قرنطینه خود را از دست داده است.

روز جمعه ، WHO اعلام کرد که در حال بررسی مسائل مربوط به ایمنی زیستی در سایر کشورهای تولیدکننده گوشت راسو است و افزود که جلوگیری از تبدیل شدن حیوانات و مزارع به مخازن این بیماری مهم است.

ماریا ون کرچوو ، مدیر فنی WHO برای Covid-19 ، در جلسات خبری WHO در ژنو گفت که انتقال ویروس بین حیوانات و انسان “جای نگرانی است” ، با یک متخصص دیگر اشاره کرد که خطر انتقال چنین ویروسی بیشتر از راسو است. حیوانات

“جهش ها [in viruses] طبیعی. این تغییرات ویروس چیزی است که ما از ابتدا پیگیری می کنیم. ما با دفاتر منطقه ای کار می کنیم … در آنجا مزارع پرورش گوشت راسو وجود دارد و ایمنی زیستی را در نظر می گیریم و از شیوع آن جلوگیری می کنیم. “

با این حال ، این نگرانی متمرکز است که بسیاری از جهش های ویروسی شناسایی شده تاکنون به اندازه کافی مشابه بوده اند که واکسن های در حال توسعه می توانند به عملکرد آنها اعتماد کنند ، در حالی که گزارش می شود این اختلاف بیشتر است.

اگرچه ظاهر جهش موجب هشدار شده است ، اما دانشمندان در مورد تأثیرات ویروس که تاکنون ده ها گونه پستاندار را آلوده کرده است ، با یکدیگر اشتراک دارند.

[ad_2]