روسیه و چین در حال گشت زنی مشترک بمب افکن ها بر فراز اقیانوس آرام هستند منطقه آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

بمب افکن های روسی و چینی برای تقویت روابط نزدیک نظامی بین مسکو و پکن مأموریت مشترک گشت زنی را در غرب اقیانوس آرام انجام داده اند.

ارتش روسیه گفت که یک جفت بمب افکن استراتژیک Tu-95 و چهار بمب افکن H-6K چینی روز سه شنبه بر فراز دریاهای ژاپن و دریای شرق چین پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این مأموریت مشترک “توسعه و تعمیق یک مشارکت جامع روسیه و چین ، ارتقا cooperation بیشتر همکاری بین دو نیرو ، گسترش ظرفیت آنها برای اقدام مشترک و تقویت ثبات استراتژیک” است.

این وزارتخانه افزود که پرواز گشت “علیه هیچ كشور ثالثی نبوده است”.

مأموریت روز سه شنبه دومین پرواز از زمان گشت ژوئیه در همان منطقه بود.

این به دنبال بیانیه ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در ماه اکتبر است که نمی تواند ایده اتحاد نظامی آینده روسیه و چین را رد کند – نشانه ای از تعمیق همکاری نظامی بین مسکو و پکن در میان افزایش تنش با ایالات متحده.

تاکنون روسیه و چین از “مشارکت استراتژیک” خود استقبال کرده اند اما از گفتگو در مورد احتمال اتحاد نظامی خودداری کرده اند.

در ماه اکتبر ، پوتین همچنین اشاره کرد که روسیه فناوری بسیار حساس نظامی را در چین به اشتراک گذاشته است که به تقویت قابل توجه توان دفاعی آن کمک کرده است.

روسیه پس از جنگ سرد در مورد موضوعاتی مانند الحاق کریمه اوکراین توسط مسکو و اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ، تلاش کرده است روابط مستحکم تری با چین ایجاد کند.

[ad_2]