رئیس جمهور تانزانیا در میان ادعاهای تقلب در انتخابات مجدد پیروز شد اخبار جهان

[ad_1]

کمیسیون ملی انتخابات روز جمعه پس از مسابقه ای که مخالفان به دلیل تخلفات گسترده “تقلید” نامیدند ، رئیس جمهور تانزانیا جان مگوفولی برنده انتخابات شد.

کمیسیون اعلام کرد ، روز چهارشنبه ، رای ریاست جمهوری مگوفولی 12.5 میلیون رأی و رقیب اصلی وی ، تندو لیسو ، از حزب چادم ، 1.9 میلیون رأی آورد.

مگوفولی به دنبال یک دوره پنج ساله دوم است و به رأی دهندگان قول داده است که با تکمیل پروژه های بلند پروازانه بلندپروازانه در دوره اول اقتصاد را تقویت خواهد کرد.

پیش از این فاکس گفته بود که نتایج انتخابات را نمی پذیرد.

تیبور ناگی ، دستیار وزیر خارجه در امور آفریقا روز جمعه گفت: “ما از گزارش های مربوط به دخالت سیستماتیک در روند دموکراتیک ، به شدت نگران هستیم.”

وی در توئیتر خود نوشت: “ما همچنان ادعاهای معتبر درباره استفاده از زور علیه غیرنظامیان غیر مسلح را بررسی می کنیم.”

Magufuli CCM ، نسخه ای که از زمان استقلال از انگلیس در 1961 قدرت را در تانزانیا حفظ کرده است ، قبلاً قدرت خود را در مجمع الجزایر نیمه مستقل اقیانوس هند زنگبار حفظ کرده و 76٪ آرا را به دست آورده است.

ده ها نفر از اعضای مخالف و اعضای مخالف روز پنجشنبه در زنگبار دستگیر شدند و حداقل یک نفر پس از اتهامات ضرب و شتم توسط پلیس ، با جراحات جدی در بیمارستان بستری شد. پلیس در مورد این حادثه توضیحی نداد.

سفارت آمریكا در این كشور شرق آفریقا روز پنجشنبه گفت كه در جریان رای گیری برای رئیس جمهور و قانونگذاران در روز چهارشنبه ، “اظهارات روشنی درباره تقلب و ارعاب قابل توجه مربوط به انتخابات” وجود داشت.

سفارت آمریكا گفت ، انتخابات با اظهارات در مورد دستگیری نامزدها و معترضان ، محدودیت دسترسی عوامل حزب سیاسی به مراكز اخذ رأی ، رأی گیری مكرر ، رأی گیری زودهنگام و مسدود شدن گسترده شبکه های اجتماعی همراه بود.

مقامات کمیسیون انتخابات بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند. روز چهارشنبه ، کمیسیون اتهامات آراots جعلی را رد کرد و گفت که آنها غیررسمی و بی اساس هستند.

رهبر حزب اصلی مخالف در زنگبار “ACT-Vasalanda” زیتو کابوه و رهبر چادما در پارلمان فریمن امبوو در میان ده ها نامزد مخالف هستند که کرسی های خود را از حزب حاکم از دست دادند.

[ad_2]