رئیس تجارت کاخ سفید گفت: انگلیس و ایالات متحده به توافق نامه کاهش تعرفه نزدیک هستند | کسب و کار

[ad_1]

رابرت لایتهایمر ، نماینده بازرگانی ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ در حال خروج گفت: انگلیس و ایالات متحده امیدوارند که توافقاتی را برای کاهش تعرفه های تجاری به دست آورند.

در مصاحبه ای با بی بی سی ، لایتهیزر گفت که در حال مذاکره با وزیر تجارت بین الملل انگلیس ، لیز خرگوش است که می تواند تعرفه های عظیم اعمال شده توسط ایالات متحده برای کالاهایی از جمله ویسکی اسکاچ را لغو کند.

لایت هایزر گفت: “امیدوارم بتوانیم به نوعی توافق برسیم ، می دانید که زمان زیادی برای ما باقی نمانده است.”

اظهارات وی چند روز پس از آن صورت گرفت كه انگلیس تعرفه های اتحادیه اروپا علیه بوئینگ ، سازنده هواپیما را كاهش داد و آن را در تضاد با سایر اتحادیه قرار داد ، امیدوار بود كه پس از Brexit به توافق تجاری سریع با واشنگتن برسد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا در یک بحث تجاری طولانی مدت بر سر یارانه های ایرباس ، رقیب تلخ اروپایی بوئینگ و یک سازنده هواپیمای آمریکایی قرار گرفته اند.

به دنبال صدور حکم سازمان تجارت جهانی (WTO) مبنی بر کمک های غیرقانونی دولتی ایالات متحده به بوئینگ ، اتحادیه اروپا واردات آمریكا را در مجموع 4 میلیارد دلار (3 میلیارد پوند) تلافی كرد.

پیش از این ، WTO همچنین حکم کرده بود که دولت های اتحادیه اروپا – از جمله انگلیس ، فرانسه و آلمان – کمک های غیرقانونی دولتی به ایرباس ارائه داده اند. در نتیجه ، کالاهای انگلیسی ، مانند ویسکی اسکاچ و جامپرهای پشمی ، 25٪ تعرفه های دریافت شده توسط ایالات متحده را متحمل شدند.

با این حال ، نماینده بازرگانی ایالات متحده گفت که تصمیم انگلستان در کنار گذاشتن وظایف بوئینگ به اندازه کافی پیش نرفت و امتیاز محسوب نمی شود ، زیرا پس از خروج از اتحادیه اروپا ، انگلیس حق تحمیل ایالات متحده در پاسخ را نخواهد داشت.

بحث در مورد معامله تجاری انگلیس و ایالات متحده بسیار گسترده تر از بخش هوافضا یا ارائه یارانه است.

مدتهاست که ایالات متحده قصد دارد دسترسی به کشاورزی انگلستان را بهبود بخشد ، اگرچه در ماه نوامبر دولت انگلیس اعلام کرد اجازه نمی دهد مرغ کلر شده از ایالات متحده یا هورمون های تغذیه شده با گوشت گاو در قفسه های سوپرمارکت انگلیس باشد.

این امر به عنوان شکست تقاضای ایالات متحده برای کاهش استانداردهای رفاه حیوانات به عنوان بخشی از معامله تجاری تلقی شد.

“ایالات متحده باید دسترسی بیشتری به بازار کشاورزی انگلیس داشته باشد – این بخش مهمی از آن است. هر طرف باید چیزی از آن بیرون بیاورد. “

وی افزود: اینها موارد پیچیده فنی است و اینها مواردی است که در مراحل نهایی مذاکرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مشترک پیام روزانه Business Today شوید یا در Guardian Business در Twitter با آدرس BusinessBesk @ مشترک شوید

علیرغم موانع مختلف بالقوه ، لایت هیزر گفت که او معتقد است می توان آنها را “در اینجا مرتب کرد ، شاید طی دو یا سه هفته آینده یا همین حدود …”

اندکی بیش از یک ماه تا زمان آغاز مدیریت دولت جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، تیم دونالد ترامپ وقت دارد تا با انگلیس معامله کند.

لایت هایزر اظهار داشت که “هیچ دلیلی وجود ندارد که ایالات متحده و انگلیس نتوانند به سرعت توافق کنند” پس از حل برخی مسائل.

[ad_2]