حتی با امید به واکسن در هوا ، زندگی برای easyJet آسان نیست کسب و کار

[ad_1]

بدون پرواز ، بدون هواپیما ، بدون خدمه ، بدون کرایه – نوامبر! اواخر پاییز ، حتی در تقویم معمول هواپیمایی easyJet ، بدترین زمان هر سال است ، اما سال 2020 کاملاً متفاوت بود.

روز سه شنبه ، این شرکت هواپیمایی از نتایج سالانه خود ، که فقط می تواند امیدوار باشد ، در اعماق پرتگاه Covid-19 رونمایی می کند. ماه گذشته ، به روزرسانی تجارت از بسیاری از رنجها جلوگیری كرد – ضررهای حداكثر 845 میلیون پوندی ، بدون احتساب “عناوین اصلی” ، مانند نرخ محافظت از سوخت 145 میلیون پوندی و 120 میلیون پوند فوری برای اخراج حدود یك سوم كارمندان آن. وجوه نقد در طی تابستان حدود 50 میلیون پوند می سوزاند “در مقایسه با سه ماه گذشته”.

پس از آن ، مسلماً اوضاع بهبود نیافت. رهبری اجرایی یوهان لوندگرن ممکن است بخاطر احساس حمله از همه طرف ، نه فقط ویروس خشمگین ، بخشیده شود. بنیانگذار و سهامدار عمده Stelias Haji-Ioan از جلوگیری از اظهارات جدید علیه “شرور” که بالهای غاز طلای او را قطع می کنند ، حرکت کرده است. اتحادیه ها شرکت هواپیمایی را به کار غیرضروری و خلبانان کارآموز در بلاتکلیفی متهم کردند. وزارت حمل و نقل همچنان به صدور بخشنامه در مورد راهروهای مسافرتی می پرداخت ، مقاصدی را در داخل یا خارج از آن قرنطینه می کرد تا اینکه در نهایت سفرهای خارج از کشور را ممنوع کرد. و گروه های مصرف کننده EasyJet را به دلیل عدم بازگشت به موقع پول برای میلیون ها سفر لغو شده محکوم کرده اند.

اکنون لوندگرن شانس بیشتری برای فروش هواپیماهای واقعی نسبت به بلیط دارد. در حالی که easyJet در ماه آگوست اعلام کرد که قصد فروش و اجاره هواپیما را دارد ، در هفته های اخیر دو معامله دیگر انجام شده است که 43 هواپیمای ایرباس A320 را از خانه خود به اجاره بلند مدت برای جمع آوری کمک مالی تبدیل کرده است. EasyJet اکنون حدود 40٪ از ناوگان خود را در اختیار دارد. این ناوگان به 337 فروند هواپیما تقلیل یافته است و انتظار می رود جاه طلبی های رشد نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

اکنون هیچ چیز ساده ای وجود ندارد و جریان گرانبهای کمی وجود دارد. در این هفته فقط نیمی از پروازهای هفته گذشته انجام خواهد شد – این یک سال پیش تا قسمت دوازدهم برنامه است. امید بزرگی که منجر به افزایش قیمت سهام این شرکت هواپیمایی در چند ساعت دوشنبه گذشته شد ، البته ، تولید واکسن است. در EasyJet ، این گفتگوها تقاضای فوری افراد ناامید برای تعطیلات را برانگیخت ، اما این شرکت هواپیمایی هنوز 2023 را برای اولین بار برای بهبود احتمالی در نظر گرفته است.

با این حال ، مایکل اولیاری (Ryanair) با اعتماد به نفس فردی که از تزریق فایزر خود با استفاده از تستوسترون استفاده می کند ، پیش بینی کرده است که تابستان سال آینده 80٪ از مشتریان دوباره پرواز خواهند کرد. برای اقدامات خوب ، او قول داد ناوگان Ryanair را با یک هواپیمای تازه احیا شده بوئینگ 737 Max پمپ کند. اینکه لوندگرن لحن خوش بینی مشابهی داشته باشد جالب خواهد بود. سوئدی ممکن است با احتیاط بیشتری نسبت به رقبا ، مشکلات ناشی از ووهان را آشکار کند ، با توجه به اینکه در ماه فوریه O’Leary هنوز به سرمایه گذاران می گفت این تأثیری نخواهد داشت.

صرف نظر از این ، هیچ یک از آنها نتوانستند مسیر را تغییر دهند تا زمانی که ناوگان آنها به زمین بنشیند – و سرنوشت هر دو در درجه اول هنوز در دست دانشمندان است. EasyJet با بیش از 2 میلیارد پوند در بانک ، می داند که می تواند تا سال 2021 به خوبی زنده بماند. اما تا زمانی که واکسن اثر نگذارد ، ممکن است به نظر برسد که هنوز ماه نوامبر زمان زیادی باقی مانده است.

[ad_2]