“جک ما اهلی”: شبکه های اجتماعی پس از محاصره IPO چین واکنش نشان می دهند کسب و کار

[ad_1]

ساعاتی پس از آنکه تنظیم كنندگان چینی آنچه را كه می تواند بزرگترین پیشنهاد سهام جهان در جهان باشد ، Jack Ant’s Ant Group متوقف كردند ، عبارتی در اینترنت چینی آغاز به كار كرد: “هیچ دوره ای به اصطلاح ما یون وجود ندارد ، فقط ما یون به عنوان بخشی از دوران. “

برای سالها ، جک ما نمایانگر ظهور کارآفرین فناوری خود ساخته در چین بود و رسانه های چینی سالهای رشد سریع این بخش را “دوره ما یون” نامیدند ، مسیری که با موفقیت غول تجارت الکترونیکی آن علی بابا و بودجه اختصاصی آنلاین خود ، گروه مورچه هموار شده است. پس از تعلیق سهام علی بابا ، صاحب بخشی از مورچه ، بیش از 8 درصد سقوط کرد و 3 میلیارد دلار (2.3 میلیارد پوند) از خالص سرمایه Ma را کاهش داد.

کاربران اینترنتی گفتند: “ثروت در مقابل دولت مورچه است” ، در حالی که دیگران عبارتی را منتشر کردند که خبر از پایان دوره ما می دهد ، برگرفته از تیتر یک روزنامه دولتی که قبلاً منتشر شده بود ، “روزنامه مردم” ، که تجار مشهوری مانند “ما” را نکوهش می کرد.

تحلیلگران می گویند توقف غیرمعمول و چشمگیر عرضه اولیه در کمتر از 48 ساعت قبل از معاملات در شانگهای و هنگ کنگ ، بر تسلط حزب کمونیست چین بر بخش خصوصی تأکید می کند – و خطر انتقاد از مسئولان.

بیل بیشاپ ، نویسنده بولتن چینی Sinocism ، نوشت: “این حزب بار دیگر به همه كارآفرینان خصوصی یادآوری كرده است كه هر چقدر هم ثروتمند و موفق باشید ، هر وقت بخواهید می توانید فرش را از زیر پایتان بیرون بیاورید.”

ناظران منجر به توقف “تغییر در فضای قانونی فناوری مالی و سایر چالش های مهم” شده اند. در حالی که روز دوشنبه پکن پیش نویس قوانین اعتبار خرد را منتشر کرد که بخشی از فعالیت اصلی مورچه را تحت تأثیر قرار می دهد ، تحلیلگران می گویند به تعویق افتادن لحظه آخر به دلیل اظهارات ما در 24 اکتبر در اجلاس شانگهای انجام شده است.

ما در سخنرانی خشن و مشخص خود مستقیماً از نهادهای نظارتی محلی و بخش بانکی تحت سلطه دولت انتقاد کرد. ما گفت: “ما نباید از روش ایستگاه راه آهن برای تنظیم فرودگاه استفاده كنیم.” “ما نمی توانیم آینده را با ابزار دیروز تنظیم کنیم.”

آرم شرکت پیشگام پرداخت دیجیتال Alipay در بلوک اداری شرکت مادر اصلی آن Ant Group در شانگهای



آرم شرکت پیشگام پرداخت دیجیتال Alipay در بلوک اداری شرکت مادر اصلی آن Ant Group در شانگهای. عکس: Héctor Retamal / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

ما در کنار مقامات ارشد مانند وانگ قیشان ، پادشاه امنیتی سابق و دست راست شی جین پینگ ، رئیس بانک مرکزی چین یی گنگ و معاون وزیر دارایی زو جیائی صحبت کرد.

نظرات این کارآفرین بلافاصله پس از سخنرانی وانگ در مورد نیاز به تعادل بین نوآوری مالی و مقررات هشدار داد. وانگ گفت: “ایمنی همیشه حرف اول را می زند.”

با این حال ، نظرات Ma در شبکه های اجتماعی چین به صورت ویروسی منتشر شد و به عنوان حمله مستقیم به مقامات شناخته شد. کمتر از دو هفته بعد ، ما به همراه دو مدیر دیگر به جلسه ای با تنظیم کنندگان مالی فراخوانده شدند و روز بعد IPO به حالت تعلیق درآمد. مورچه در بیانیه ای در شبکه های اجتماعی گفت که “بر مشکلات فائق می آید و” مقررات را می پذیرد.

رسانه های دولتی چین و مفسران انتقاداتی راجع به ما به دست آوردند و این اقدام را توجیه کردند. روز چهارشنبه ، Narodnaya Gazeta مقاله ای را منتشر کرد که “امنیت مالی بخش مهمی از امنیت ملی است” و از نهادهای مالی خواست “رهبری حزب را تقویت کنند”.

این قسمت همچنین نگرانی رسمی در مورد افزایش بودجه آنلاین را نشان می دهد ، که تحت کنترل شرکت های مانند Ant و Tencent است ، سیستم عامل های پرداخت دیجیتال آنها به مشتریان امکان می دهد تمام خریدهای خود را با پول تلفن همراه انجام دهند ، همچنین سرمایه گذاری و وام بگیرند.

اواخر روز سه شنبه ، روزنامه دولتی اکونومیست دیلی در مقاله ای گفت تعلیق کار مورچه گروه “باید از حقوق و منافع مصرف کنندگان مالی بهتر محافظت کند”. این روزنامه بدون نام بردن از شرکتی که اوایل سال جاری از Ant Financial به Ant Technology بازآموزی کرد ، خاطرنشان می کند که برخی از شرکتها برای جلوگیری از کنترل به عنوان یک م institutionسسه مالی ، نام خود را تغییر داده اند.

ناظران می گویند که مقامات عالی چین با حذف ما با گیره ، افراد ثروتمند حاکم را نیز یادآوری می کنند.

بسیاری ممکن است به چنین مداخله نظارتی اشاره کرده و بگویند ، “ببینید ، این نیز بر سرمایه دارهای بزرگ تأثیر می گذارد.” در واقع ، به یک معنا بیشتر مربوط به سرمایه داران چینی است زیرا پول به معنای قدرت است ، و این نشانه ای است که آنها می توانند اگر توپ بازی نمی کنید ، بردارید “، بنیامین کیو ، شرکت حقوقی بین المللی هنگ کنگ.

این پیام در شبکه های اجتماعی چین پخش شد ، جایی که برخی صحنه ای از یک فیلم کونگ فو 2017 با بازی ما را منتشر کردند ، جایی که شخصیت اصلی او به شدت از یک گروه پلیس عذرخواهی می کند. دیگران شعار مورچه را به اصطلاح چینی تبدیل کرده اند ، به معنای “جک ما اکنون اهلی شده است”.

مایکل آنتی
(mranti)

با اعلام اینکه دولت مورچه توسط دولت چین فراخوانی می شود ، کاربران شبکه چینی نام شرکت “Financial Financial 服 (خدمات مالی مورچه ای)” را به homophones به عنوان “马 已 今 服” تغییر داده اند ، که به معنای واقعی کلمه “جک ما اکنون رام شده است”. pic.twitter.com/9EnRfUnP0O


2 نوامبر 2020

با این حال ، دیگران س questionال می کنند که آیا شهرت چین به عنوان تجارت آزاد می تواند در طولانی مدت آسیب ببیند. رهبران چینی به تازگی برنامه پنج ساله بعدی این کشور را تدوین کرده اند که وعده حمایت از اقتصاد کوید را با نوآوری در بخش فناوری و افزایش تقاضای داخلی می دهد.

یکی از مفسران در Weibo نوشت: “این سال 2020 است. اگر دولت بیش از حد مداخله کند ، شرکت های خوب بیشتری فرار می کنند.” دیگری گفت: “هرگز عاقبت خوبی برای تاجران بزرگ چینی وجود ندارد.”

گزارش اضافی توسط لیلیان ایان



[ad_2]