جزایر فالکلند ، 38 سال پس از جنگ ، تقریباً از همه مین ها پاک شد اخبار انگلستان

[ad_1]

اعلام شد که جزایر فالکلند تقریباً از همه مین ها پاک شده است ، تقریباً 40 سال پس از پایان جنگ که در آن ارتش انگلیس نیروهای آرژانتینی را به زور بازپس گرفت ، اعلام شد.

از سال 2009 ، این برنامه با بودجه انگلیس ده ها هزار مین و بمب را که توسط تیمی از متخصصان مین روبی انجام شده بود ، از بسیاری از زیمبابوه خارج کرد.

ساکنان جزیره این لحظه را با انفجار جدی آخرین مین در آخر هفته و همچنین بازی های کریکت و فوتبال در سواحل آزاد رقم می زنند.

وندی مورتون ، وزیر امور خارجه ، مشترک المنافع و توسعه ، گفت: “این یک موفقیت بزرگ برای جزایر است و ما باید به تیم درخشان معدنچیان که هر روز جان خود را به خطر می اندازند تا مین های زمینی را از بین ببرند و از بین ببرند ، ادای احترام کنیم”.

خروج از مین گذاری شده در جریان درگیری با آرژانتین به این معنی است که انگلستان به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع مین عمل کرده است. بریتانیا در حال حاضر معتقد است که هیچ مین ضد نفر در سرزمین های آن در سراسر جهان وجود ندارد.

پیمانکاران زیمبابوه به دنبال یک ساحل استخراج شده در استنلی هستند



سال گذشته ، پیمانکاران زیمبابوه به دنبال یک ساحل استخراج شده در استنلی بودند. عکس: پابلو Porciuncula Brune / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

درگیری 1982 پس از حمله آرژانتین برای ادعای ادعای سرزمینی در جزایری که مالوینا نامیده می شود ، رخ داد. مارگارت تاچر ، نخست وزیر وقت ، دستور حمله متقابل را صادر كرد كه باعث كشته شدن 649 نفر از نیروهای آرژانتینی و 255 نفر از نیروهای انگلیسی و همچنین سه نفر از جزایر جزایر فالكلند شد.

گروهی حدود 100 پیمانکار از زیمبابوه که برای تهیه تجربه مین زدایی استخدام شده بودند ، حدود ده سال است که در این جزیره کار می کنند و سه سال زودتر از موعد مقرر موفق به پاک سازی مواد منفجره شدند.

انگلیس همچنین در قالب یک برنامه بودجه 36 میلیون پوندی به پاکسازی مین ها در سایر نقاط جهان ، از جمله زیمبابوه کمک خواهد کرد. مورتون گفت: “تعهد ما برای خلاص شدن از مین های مرگبار جهان به پایان نمی رسد و هیچ مین در سرزمین های ما باقی نمی ماند. بودجه بیشتر 36 میلیون پوند انگلیس به شما امکان می دهد تا پروژه های مین روبی را در سراسر جهان محافظت کند و از زندگی غیرنظامیان بی گناه محافظت کند. “

[ad_2]