جانسون به رئیس جمهور فرانسه متوسل می شود ، اما ممنوعیت حمل و نقل بار کوید همچنان ادامه دارد اخبار جهان

[ad_1]

فرانسه نتوانسته است ممنوعیت حمل کالا و مسافر از انگلستان را لغو کند ، حتی اگر بوریس جانسون شخصاً به رئیس جمهور امانوئل مکرون متوسل شود تا “زنگ خطر” خود را در مورد ویروس کرونا ویروس جهش داده شود.

نخست وزیر گفت که 20 درصد مواد غذایی ، دارو و سایر کالاهایی که از بندرهای انگلیس عبور می کنند با تصمیم پاریس مسدود شده است ، که باعث طرح های بحرانی دولت در دوور و سایر مشکلات عمده شده است.

جانسون پس از جلسه کمیته اضطراری کبرا دولت ، اظهار داشت که وی به رئیس جمهور فرانسه بر لزوم از سرگیری زنجیره های تأمین بین این قاره و انگلیس تأکید کرد.

فرانسه یکی از بیش از 40 کشوری است که پروازها و قطارهای خود را از انگلیس به حالت تعلیق درآورده است ، از جمله دانمارک ، آلمان ، ایتالیا ، بلژیک ، ایرلند ، ترکیه و کانادا. اما پاریس پنجشنبه شب با وضع 48 ساعت ممنوعیت ورود هرگونه محموله یا محموله همراه از انگلیس به این کشور ، جلوتر رفت.

جانسون در یک کنفرانس خبری در خیابان داونینگ گفت: “من فقط با رئیس جمهور ماکرون صحبت کردم – تماس خیلی خوبی داشتیم – هر دو مواضع یکدیگر را درک می کنیم و می خواهیم این مسائل را در اسرع وقت حل کنیم.”

“من می خواهم تأکید کنم که ما در انگلستان نگرانی های دوستانمان در مورد کوید ، نگرانی های آنها در مورد گزینه جدید را کاملا درک می کنیم ، اما این نیز درست است که ما معتقدیم خطر عبور یک راننده تنها که در کابین نشسته است واقعاً بسیار کم است .

“و بنابراین ما امیدواریم که در اسرع وقت پیشرفت کنیم. می خواهم دوباره تأکید کنم که این تأخیرها فقط در مورد درصد بسیار کمی از مواد غذایی وارد شده به انگلستان وجود دارد و همانطور که سوپرمارکت های انگلیس گفته اند ، زنجیره تأمین آنها قوی و قابل اعتماد است ، بنابراین همه می توانند به صورت عادی به خرید خود ادامه دهند. “

جانسون مستقیماً به سایر رهبران جهان مراجعه کرده است تا آنها را نسبت به واکنش سریع انگلیس در مورد کشف سویه جدید Covid-19 اطمینان دهد. وی گفت: “امیدوارم همه ببینند به محض اینکه دولت در مورد انتقال قریب الوقوع این سویه جدید در حوالی ساعت 3.15 بعد از ظهر جمعه به ما اطلاع داد ، ما تمام اطلاعات لازم را به سازمان بهداشت جهانی منتقل کردیم.”

“و ما روز بعد اقدامات سریع و قاطعی را برای جلوگیری از گسترش این گزینه در انگلیس انجام دادیم.”

در حالی که دولت سعی در بازگرداندن مرزهای اروپا با انگلیس داشت ، بروکسل تیری برتون ، کمیسر بازار داخلی فرانسه گفت که انگلیس دچار یک فاجعه مضاعف شده است – تشدید بحران بهداشت و عدم توانایی کمک به اتحادیه اروپا به دلیل Brexit.

وی گفت: “آنچه در انگلیس اتفاق می افتد یک فاجعه است و این Brexit یک فاجعه است ، ما هر روز بیشتر شاهد آن هستیم.” “ما به این تصمیم احترام می گذاریم زیرا مردم انگلیس حاکم هستند. اما به خاطر داشته باشید که اگر انگلیس همانطور که می خواستیم می ماند ، امروز نیز مانند سایر کشورهای اروپایی به کمک صندوق اتحادیه اروپا برای نسل جدید که توسط کمیسیون تأسیس شده ، بین 30 تا 50 میلیارد یورو کمک دریافت می کند. “

برتون ادامه داد ، “ما این کار را خواهیم کرد [Brexit] توافق ، اما چه اتلاف وقت است. “

اتحادیه اروپا در حال تدوین برنامه ای هماهنگ برای رفع محدودیت های سفر از انگلیس است ، اما هنوز تاریخی را تعیین نکرده است که مسافران ، بارها و بارها مجاز به سفر مجدد باشند. منابعی در بروکسل اظهار داشتند که ممکن است ممنوعیت برخی کشورها برای مدتی برقرار باشد.


مقامات 27 کشور عضو اتحادیه اروپا که در جلسه سه ساعته روز دوشنبه شرکت کردند ، توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری در انگلیس گزارش شدند.

این دیپلمات اتحادیه اروپا گفت ، آنها توافق کردند که حفظ منطقه شینگن در اتحادیه اروپا و “بازگرداندن شهروندان و ساکنان قانونی مایل به بازگشت از انگلیس” یک اولویت است. به کمیسیون اروپا دستور داده شده است که توصیه هایی را برای دولتهای ملی تهیه کند.

لندن و بسیاری از جنوب و شرق انگلیس از روز یکشنبه در سطح جدیدی از 4 محدودیت معرفی شده اند.

گرانت شپس ، وزیر حمل و نقل ، از مردم خواست در میان بسته شدن مرز فرانسه به کنت سفر نکنند. وی گفت: “لطفا به کنت نروید.” “بیشتر افراد باید در خانه بمانند ، همه در سطح 4 باید در خانه بمانند ، و در سطح 3 – بسیار محلی.”

[ad_2]