ابرها دیدگاه انگلیس در مورد “ارتباط بزرگ” بین زحل و مشتری را خراب می کنند ستاره شناسی

[ad_1]

تلاش های Stargazers برای مشاهده منظره ای یک بار در زندگی در انگلیس توسط یک پرونده بسیار پیش پا افتاده تر – وضعیت بد آب و هوا – با مشکل روبرو شده است.

بسیاری که امیدوار بودند دوشنبه شب “ترکیب عالی” مشتری و زحل را ببینند ، جایی که این دو سیاره نزدیک به 400 سال پیش در آسمان شب قرار داشتند ، وقتی ابرهای آنها را پوشانده ناامید شدند.

ترکیب این دو بدن به این معنا بود که آنها اندکی پس از غروب خورشید به عنوان یک ستاره درخشان ظاهر شدند. ستاره شناسان گفتند که در شب های آینده باید به اندازه کافی نزدیک باشند تا از تماشای منظره لذت ببرند ، اگرچه روز دوشنبه در ساعت 18:30 به وقت گرینویچ نزدیکتر بودند.

جمعیت کوچکی در تنها بلوک بزرگ سنگ سارسن که در ورودی حفاری استون هنج در ویلتشایر ایستاده بود جمع شدند تا این پدیده را مشاهده کنند و کوتاهترین روز سال را جشن بگیرند ، علی رغم اینکه میراث انگلیس جشن امسال انقلاب زمستانی را لغو کرد. -برای همه گیری.

پیوندهای مشتری و زحل هر 20 سال یکبار اتفاق می افتد ، اما بسیاری از آنها را نمی توان با چشم غیر مسلح مشاهده کرد زیرا در طول روز اتفاق می افتد یا از آنجایی که سیارات خیلی نزدیک نمی شوند ، چشمگیرتر هستند. این بار سیارات فقط با یک دهم درجه یا تقریباً یک پنجم عرض ماه کامل از منظر زمین جدا شدند. این همچنین اولین مورد در 800 سال گذشته است که بسیار نزدیک به کریسمس اتفاق افتاده است.

ویلف شمادی ، عضو گروه اخترفیزیک UCL ، امیدوار بود که بتواند پیکربندی را در روز دوشنبه ببیند ، اما گفت که از کمبریج خیلی ابری است. وی گفت: “من اصلاً چیزی نمی بینم که کمی شرم آور باشد ، اما حدس می زنم 60 سال دیگر یک مورد دیگر وجود داشته باشد.”

“من به یک نقشه از پوشش ابر نگاه کردم ، و به نظر می رسد که ابرها امشب همه جا هستند. این شب گذشته قابل مشاهده است و تا چند شب آینده سیارات همچنان به هم نزدیک خواهند بود. دیشب کسی می توانست آن را ببیند. احتمالات دیگری نیز وجود دارد. آنها نزدیکتر می شوند و به نزدیکترین نقطه می رسند و سپس جدا می شوند. “

ساموگی افزود: این یک پدیده نادر است. آخرین مورد حدود 400 سال پیش بود ، اما همه آن را مشاهده نکردند ، بلکه فقط مکانهای نزدیک به خط استوا بودند.

دیوید وینتراوب، یک استاد نجوم در دانشگاه وندربیلت گفت: “من فکر می کنم یک چیز که برای مردم کمی گمراه کننده است این است که امروز به همان اندازه که به طور رسمی با هم در ارتباط هستند ، به همان اندازه علاقه مند هستند ، بنابراین به هم علاقه دارند. “اما با چشم غیر مسلح ، بدون تلسکوپ ، دیگر فردا با دیدن آنها دیگر قرار نیست. بنابراین اگر هوا ابری یا هوا نامساعد باشد ، می توانید یک شب دیگر بیرون بروید و دیگر فرقی نمی کند.”

وی گفت که پیکربندی را روز یکشنبه مشاهده کرده و به صورت دو نقطه در آسمان ظاهر شده است. “مشتری در مدت 12 سال و زحل در 60 سال به دور خورشید می چرخد ​​، بنابراین مشتری به دور زحل می چرخد ​​… یک ارتباط مشابه هر 20 سال یکبار اتفاق می افتد ، اما برخی از این اتصالات وقتی فاصله می گیرند که مشتری و زحل فاصله بیشتری دارند ، بنابراین شبیه یک ستاره دوتایی است.

“این یک اتفاق در طول زندگی است ، اما این آتش بازی نیست ، فقط دو چیز است که به نظر می رسد مانند ستاره های آسمان است.”

[ad_2]