بایدن قول داده است که 300 میلیون نفر را در ایالات متحده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز واکسینه کند دولت بایدن

جو بایدن روز سه شنبه قول داد برنامه های واکسیناسیون را افزایش دهد تا اکثر مردم ایالات متحده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز واکسینه شوند.

رئیس جمهور ایالات متحده بعد از ظهر روز سه شنبه گفت: “این واکسن 300 میلیون آمریکایی تا پایان تابستان کافی است” و در جلسه توجیهی کاخ سفید افزود “اواخر تابستان ، اوایل پاییز”.

جدید دولت منابع واکسن را به ایالت ها افزایش می دهد ، از این فرصت استفاده می کند تا در مجموع 200 میلیون دوز بیشتر واکسن از Pfizer و Moderna بخرد و به ایالات متحده وقت بیشتری برای مقدار واکسنی که می دهد ، می دهد.

برنامه مدیریت فوری – سرعت واکسن را تسریع کنید تا تقریباً 1.4 میلیون عکس در روز و 10 میلیون دوز در هفته طی سه هفته آینده به عنوان بخشی از آرزوی کاخ سفید برای واکسیناسیون 100 میلیون نفر در 100 روز ارائه دهید.

جو بایدن روز سه شنبه با اعلام برنامه ها گفت: “این یکی از چالش برانگیزترین کارهای عملیاتی ما خواهد بود.” اما وی افزود ، “كمك در راه است.”

وی خاطرنشان کرد که برنامه واکسیناسیون که از دولت ترامپ به ارث برده است ، مناسب نیست.

بایدن گفت: “هنگامی كه ما رسیدیم ، برنامه واكسیناسیون از آنچه انتظار داشتیم و انتظار داشتیم وضعیت بدتری داشت.”

وی افزود: “تاکنون باید حدس بزنیم که هفته آینده چه مقدار واکسن انتظار می رود و آنچه در اینجا است [state] قرار بود توسط فرمانداران انجام شود. این غیر قابل قبول است. “

پیش از این یک مقام ارشد ارشد دولت گفته بود که انتظار می رود دستور خرید جدید دولت بتواند 300 میلیون نفر را با دو دوز واکسن Pfizer یا Moderna واکسینه کند.

این مقام رسمی گفت: دو عامل بازدارنده برای تحویل سریع واکسن وجود دارد: تهیه و توزیع. این مقام گفت کاخ سفید در تلاش است تا با خرید بیشتر واکسن ، مواد اولیه و ایجاد سایت های واکسیناسیون فدرال ، ظرفیت هر دو را افزایش دهد.

بایدن گفت: “این یک شروع جنگی است ، هیچ اغراق آمیزی نیست.”

این مقام اعزام را “کاری وحشتناک” خواند و از کنگره خواست تا یک بسته محرک 1.9 تریلیون دلاری را تصویب کند. دلار ، که شامل پول بیشتری برای فعالیت های واکسیناسیون دولتی است.

دولت بایدن بارها اظهار داشته است كه به دنبال واكسین كردن 100 میلیون نفر در 100 روز است ، كه به نظر می رسد از آنجا كه ایالات متحده بیش از 1 میلیون دوز در روز در هفته اول رئیس جمهور داشته است. از روز سه شنبه ، 19 میلیون نفر یک واکسن و 3.4 میلیون نفر واکسن دیگر دریافت کرده اند.

روز دوشنبه ، بایدن اظهار امیدواری كرد كه آمریكا آمادگی ارائه تقریبا 1.5 میلیون واكسیناسیون در روز را داشته باشد و آمریكا تا بهار برای مصونیت گله “در راه خود باشد”. آخر هفته ، یک متخصص برجسته ملی بیماری های عفونی ، دکتر آنتونی فوسی ، 1 میلیون واکسیناسیون در روز را “جنسیت ، نه سقف” توصیف کرد.

با این حال ، بایدن تعداد وحشتناک تری از مرگ را نیز پیش بینی کرده و روز دوشنبه گفت که ایالات متحده می تواند در مجموع 660،000 مرگ را قبل از کنترل همه گیری “ببیند”. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) پیش بینی می کنند که تا 13 فوریه ، Covid-19 می تواند تا 508،000 نفر را در ایالات متحده بکشد. طبق مرکز تحقیقات ویروس کرونا ویروس جان هاپکینز ، تعداد کشته شدگان امروز 423000 نفر است.

دولت بایدن همچنین قصد دارد از فرصت استفاده کند و 200 میلیون دوز دیگر واکسن را خریداری کند ، 100 متر از Pfizer / BioNTech و 100 متر از Moderna ، دو تولید کننده هنوز مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده را بر اساس قراردادهای ایجاد شده توسط دولت ترامپ دارند .

این امر باعث افزایش میزان واکسن دولتی به 600 میلیون دوز می شود ، برای واکسیناسیون 300 میلیون نفر کافی است.

یک مقام ارشد گفت که دولت انتظار دارد طی سه هفته آینده هفتهانه 10 میلیون دوز واکسن به این کشور تأمین کند و حداقل سه هفته از تحویل های آینده را به ایالت ها اطلاع دهد. توزیع واکسن توسط جمعیت ایالت تعیین می شود.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس و آقای دوم داگ امهوف بعد از ظهر سه شنبه دوز دوم واکسن Covid-19 را دریافت کردند.