انگلیس اصرار دارد که به سفیر اتحادیه اروپا وضعیت کامل دیپلماتیک اعطا نخواهد کرد اتحادیه اروپا

برای تقریباً یک سال ، صحبت در مورد امتناع انگلیس از اعطای وضعیت کامل دیپلماتیک به مأموریت اتحادیه اروپا در انگلیس بدتر شده است: درز اطلاعاتی نشان می دهد که وزیر خارجه اتحادیه اروپا نگرانی های جدی درباره وضعیت مقامات اتحادیه اروپا در انگلیس دارد.

این موضوع احتمالاً روز دوشنبه در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت ، این اولین جلسات وزیران خارجه کشورهای عضو از زمان پایان انتقال پس از برکسیت است.

انگلیس اصرار دارد که به سفیر اتحادیه اروپا در انگلیس ، جوآو والد آلمیدا و مأموریت 25 عضوی وی ، امتیازات و مصونیت هایی که به دیوان دیپلمات ها براساس کنوانسیون وین اعطا می شود ، اعطا نکند.

وزارت امور خارجه می گوید با برخورد با یک نهاد بین المللی به همان شیوه یک کشور ملی ، این یک الگوی قبلی است. سپس سایر سازمانهای بین المللی درخواست می دهند ، که منجر به تکثیر سایر ارگانهای متقاضی وضعیت دیپلماتیک خواهد شد.

سازمان های بین المللی مانند سازمان بین المللی دریانوردی در فهرست دیپلماتیک انگلیس قرار دارند اما مصونیت کامل دیپلماتیک به آنها تعلق نمی گیرد.

اگرچه انگلیس اصرار دارد که موقعیت آن متولد یوسکوپتیسیسم نیست ، اما انگلیس در این موقعیت در واقع بی نظیر است. این بلوک با 142 کشور دیگر دارای وضعیت کامل دیپلماتیک است ، جایی که دارای هیأت نمایندگی است و همه سفیران آن وضعیتی مشابه دیپلمات های نمایندگی کشورهای حاکم دارند.

در زمان دونالد ترامپ ، ترامپ آمریکایی تقریباً یک سال وضعیت دیپلماتیک مأموریت اتحادیه اروپا را کاهش داد ، اما سپس در مارس 2019 موقعیت خود را تغییر داد.

موضع انگلیس بیانگر ابهام گسترده تری در انگلیس در مورد بحث و گفتگو با اتحادیه اروپا در مورد سیاست خارجی مشترک امنیتی و امنیتی پس از Brexit است.

انگلستان توجه زیادی به بحث های دوجانبه با 27 کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا یا به عنوان مثال درباره ایران به بحث در قالب E3 ویژه با دو کشور مهم اروپایی دیگر ، فرانسه و آلمان داشته است. اخیراً ، گروه E3 یک بحث جمعی درباره توافق هسته ای ایران با وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کرده است.

مقامات اتحادیه اروپا وزارت خارجه را به ریاکاری متهم کردند زیرا وقتی سرویس خارجی اتحادیه اروپا موسوم به “سرویس اقدام خارجی” در سال 2010 در نتیجه پیمان لیسبون ایجاد شد ، انگلیس پیشنهادهایی را امضا کرد که به دیپلمات های اتحادیه اروپا “امتیازات و مصونیت هایی برابر با موارد ذکر شده در کنوانسیون روابط دیپلماتیک 18 آوریل 1961 “. انگلیس می تواند ادعا کند که از زمان خروج از اتحادیه اروپا دیگر به این توافق نامه ملزم نیست.

در زمان احیای وضعیت کامل دیپلماتیک توسط دولت ترامپ ، سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا گوردون سوندلند گفت که اتحادیه اروپا “به طور منحصر به فرد یک سازمان مهم و یکی از با ارزش ترین شرکای آمریکا در امنیت و رفاه جهانی است.”

وی افزود: امنیت و موفقیت اروپا ارتباط ناگسستنی با امنیت ایالات متحده دارد و این سطح از تعامل و همکاری باید در هر شرایطی به درستی شناخته شود.

دو عضو ارشد کمیسیون های اتحادیه اروپا به عنوان عضو در نشست G7 در ماه ژوئن در کورن وال در کنار فرانسه ، آلمان و ایتالیا شرکت می کنند.

لرد آدونیس ، همتای کارگر کاملاً طرفدار اروپا ، گفت: “بوریس جانسون و دومینیک راعب تصمیم گرفته اند نه تنها اتحادیه اروپا را ترک کنند بلکه به او توهین کنند – نفی وضعیت کامل دیپلماتیک سفیر اتحادیه اروپا آخرین توهین است. خیلی بی دلیل

“نویسنده ایتالیایی ، نیکولا ماکیاولی یک بار نوشت:” مردم باید نوازش شوند یا خرد شوند. اگر به آنها آسیب برسانید ، انتقام می گیرند. “

مأموریت اتحادیه اروپا در انگلیس به طور فعال در تلاش است تا تفکر اتحادیه اروپا را توضیح دهد ، از جمله اخیراً در مورد نحوه برخورد با شهر لندن پس از Brexit. این مأموریت از ابتدا بر ایجاد همکاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا متمرکز بوده است.

آلمیدا یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا محسوب می شود که قبلاً از 2015 تا 2019 سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل و از 2010 تا 2014 سفیر اتحادیه اروپا در ایالات متحده بوده است.