استف مک گاورن: “چرا من در یک کلینیک تلویزیونی روزانه کار می کنم.” تلویزیون و رادیو

اکنون مهمتر از هر زمان دیگری است که به مردم ثابت کنیم که آنها دارای مهارت های ارزشمند هستند ، فارغ از اینکه چه مدرک تحصیلی و یا تجربه کاری را دارند یا ندارند.

شما فقط باید بررسی کنید که چه کسانی کارگران اصلی در همه گیری هستند تا ببینید که برخی از مفیدترین مهارت ها مربوط به گرفتن مدرک ، سطح A یا حتی GCSE نیستند. نمی گویم مدارک تحصیلی مهم هستند ، اما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم می دانند مهارت ها می توانند متفاوت باشند و بین مشاغل منتقل شوند.

قبل از همه گیری ، من معمولاً کارگاه هایی با کودکان برگزار می کردم تا به آنها کمک کنم تا آنها را برای زندگی بعد از مدرسه آماده کند. ما می توانیم مصاحبه ها و جلسات نقش در مورد نحوه درخواست کار را انجام دهیم.

من یک بار از گروهی از جوانان 16 ساله خواستم که مهارت های خود را امضا کنند. هیچ یک از آنها حتی یک کلمه هم ننوشتند. این گروه که به طور آکادمیک می جنگیدند ، تصور کردند که صلاحیت ندارند. با این حال ، پس از صحبت با آنها ، متوجه شدم که آنها به صورت نیمه وقت کار می کنند ، یا از آنها مراقبت می کنند یا در یک تیم ورزشی بازی می کنند. همه آنها از طرق مختلف مهارت هایی داشتند که به آنها اجازه می داد استخدام شوند ، اما هیچ کس هیچ وقت نگفت که این موضوع مرتبط است. حتی کسانی که کار می کردند متوجه نبودند کاری که در یک نوع کار انجام می دهند برای نوع دیگر مفید خواهد بود.

برای من و آنها لحظه ای از لامپ بود. و این یک مورد منفرد نبود ، و من فقط آن را از جوانان نشنیدم.

در حال حاضر 1.7 میلیون بیکار در انگلیس وجود دارد. در همان زمان خالی در بخش های مختلف بیش از نیم میلیون.

به همین دلیل در نمایش من در ناهار شلوغ استیف Steph جای خالی را باز کردم. ما هر هفته به کارفرمایان بخشهای مختلف مراجعه می کنیم تا در مورد جای خالی ، نیاز و حقوق خود به ما بگوییم. ما همچنین در مورد همه چیز ، از مصاحبه آنلاین گرفته تا آنچه در CV قرار می دهیم ، مشاوره ارائه می دهیم. من می خواهم به افراد ، صرف نظر از سن و سابقه ، کمک کنم که بسیاری از سازمانها به دنبال افرادی مانند آنها هستند.

به عنوان مثال ، تجارت ارتباطات Openreach در این نمایشگاه به ما گفت كه در تلاش است هزاران مهندس را جذب كند و متقاضیان نیازی به تجربه مهندسی ندارند. همانطور که مدیر همگانیز Openreach مت همینگ گفت: “اگر مردم نگرش ، طرز فکر مناسب ، خدمات مناسب به مشتری و مرحله کار تیمی داشته باشند ، می توانیم به آنها یاد دهیم که مهندس بزرگی باشند.”

موارد مشابهی که ما از Specsavers ، Bupa ، Facebook و Boots شنیده ایم ، جای خالی در همه سطوح وجود دارد که نیازی به تجربه خاص بخش ندارند. جولی استیونز ، مدیر بهره برداری انسانی در بوپا ، توضیح داد: “به عنوان مثال ، مدیران خرده فروشی را دیده ایم ، به طوری که آنها به سمت مدیران خانه یا مدیران عملی حرکت می کنند ، که بسیار خوب است.”

من می خواهم به مردم نشان دهم مهم نیست که در هر کاری می توانند بمانند ، به ویژه در بخشهای تحت تأثیر مانند تجارت و مهمان نوازی ، آنها فرصت هایی دارند ، اما ممکن است مانند بچه هایی که در کلاس ملاقات کردم ، آنها درک نکنند که انجام

مردم مدت زیادی است که در مورد مهارت می بینند. به عنوان یک روزنامه نگار تجاری ، من از بیش از 1000 شغل در سراسر انگلیس بازدید کرده ام و از نزدیک دیده ام که چگونه برخی از ماهرترین افراد کارگرانی نیستند که معمولاً در زمره افراد ماهر طبقه بندی می شوند. یک توضیح ساده برای این وجود دارد: افرادی که دوره های شغلی یا صلاحیت های حرفه ای را گذرانده اند ، به اندازه افرادی که یک مسیر کاملاً آکادمیک را دنبال کرده اند ، باهوش محسوب نمی شوند.

این اشتباه است. من با حمایت از یک کالج محلی به تحصیل ادامه دادم و این در تمام کارهای من از مهندس بلک اند دکر گرفته تا خبرنگاران بی بی سی و مجریان کانال 4 به من کمک کرده است و به من مهارت انتقال می دهد.

و اما نوع آموزش به شدت دست کم گرفته می شود. شما فقط باید در مورد افتخار اخیر پیرامون اینکه آیا دانشجویان BTec باید در امتحانات شرکت کنند یا خیر ، نگاه کنید تا ببینید که هنوز با همسالان خود که GCSE یا A را انجام می دهند برابری داده نمی شود. همچنین منعکس کننده بودجه است. طی یک دهه گذشته ، کالج های آموزش بیشتر ، که در آن بسیاری از افراد مشغول آموزش حرفه ای هستند ، تقریباً یک سوم بودجه را کاهش داده اند.

این سرقت مهارت ها ، که به نظر من ، با تعاریف دولت از آنچه صلاحیت شناخته می شود تقویت می شود ، بسیاری از افراد را از درخواست شغلهایی که بیش از حد توانایی انجام آن را دارند ، بازمی دارد. من میخواهم که تغییرش دهم. بنابراین ، همراه با همه توصیه هایی که به مصرف کنندگان ، باغبانی ، صنعتگری و آشپزی می کنیم ، من همچنین می خواهم نمایشگاه ما به مردم الهام بگیرد و به آنها کمک کند ارزش آنها را درک کنند.

این فقط در مورد ویروس کرونا نیست. مطالعه ای که اخیراً توسط کنفدراسیون صنایع انگلیس انجام شد نشان داد که از هر 10 کارگر 9 نفر باید تا سال 2030 مجدداً آموزش ببینند تا با تغییرات در دنیای کار همراه شوند.

اکنون زمان استفاده از هر پلتفرمی است تا مردم و اجتماعات از قلم نیفتند.

استف مک گاورن هدیه ناهار غنی Steph ، روزهای هفته از ساعت 12.30 در شبکه 4