انواع جدید Covid در انگلیس و آفریقای جنوبی ممکن است به راحتی گسترش یابد ، بنابراین مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ | اخبار

تحقیقات جدید نشان می دهد که انواع جدید ویروس کرونا ممکن است راحت تر از ویروس کرونا ویروس نوع وحشی باشد.

اکنون پنجاه و پنج کشور از وجود ویروس کرونا ویروس B.1.1.7 ، که در ابتدا در انگلیس شناسایی شده است ، خبر داده اند و 23 کشور نوع 501Y.V2 را شناسایی کرده اند که در اصل در آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

نقشه ای که گزینه های مکان را نشان می دهد

توجه به این نکته مهم است که بیشتر مطالعات توصیف کننده انواع جدید به عنوان “پیش چاپ” منتشر شده است ، به این معنی که مطالعات هنوز روند معمول بررسی و انتشار در مجلات را طی نکرده اند.

جهش در انواع ساختار پروتئین های “خار” را تغییر می دهد ، مکانیزمی که ویروس کرونا به سلول متصل می کند.

دو مطالعه جداگانه “انتقال” گزینه B.1.1.7 ، یعنی سرعت انتشار آن را بررسی کرده است. در یک مقاله توسط محققان مرکز مدل سازی ریاضی بیماریهای عفونی (CMMID) در انگلستان از شبیه سازی برای مطالعه توضیحات مختلف در مورد افزایش شیوع گزینه B.1.1.7 استفاده شده است. آنها “شواهدی محکم درباره انتقال نسبی بالاتر ، که 56 درصد بیشتر از گزینه های موجود بود تخمین زده شده است”.

آنها همچنین تشخیص می دهند که مکانیسم های دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به نتایج مشابهی شود ، مانند افزایش مدت زمان عفونت ویروس.

مطالعه دیگر با مشارکت محققان چندین آژانس تخمین زده است که انتقال B.1.1.7 در انگلیس تقریباً 47٪ بیشتر از سایر گونه های ویروس کرونا است.

پس این یعنی چه؟

یکی از مهمترین خصوصیات ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا میزان مسری و قابل انتقال آنها است. یکی از اندازه گیری های کلیدی R0 یا همان عدد اصلی باروری است که نشان می دهد چند مورد جدید یک فرد آلوده را آلوده کرده است.

بنابراین ، برای R0 از هر سه انتظار داریم که هر مورد جدید می تواند باعث سه عفونت دیگر شود. این فقط سنجش خواص بیماری نیست. همچنین به عوامل دیگری از جمله میزان تماس در جمعیت و طول دوره عفونی بستگی دارد. این به شرایط بستگی دارد ، بنابراین در یک شهر R0 ممکن است بالاتر و در شهر دیگر کمتر باشد. همچنین فرض بر این است که کل جمعیت مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

در اوایل بیماری همه گیر ، با مداخلات کمتر مانند فاصله اجتماعی و ماسک ، میانگین تخمین R0 مختلف برای ویروس کرونا حدود 2.6 بود. با توجه به افزایش 50 درصدی انتقال ، R0 برای نوع عفونی تر در همان شرایط می تواند حدود 3.9 باشد:

مقایسه R02.6 و 3.9

اما R0 تنها عدد مهم نیست. تعداد تولید مثل موثر R کمیتی است که حساسیت جمعیت را در نظر می گیرد. در هر مقدار R بزرگتر از 1 ، عفونت افزایش می یابد و در کل مردم گسترش می یابد.

اما اگر برخی از افراد مستعد ابتلا به عفونت نیستند – به دلیل مصونیت از طریق واکسیناسیون ، زیرا قبلاً به دلایل بیولوژیکی دیگر آلوده شده اند – یا اگر انتقال به دلیل جدا شدن بخشی از جمعیت یا استفاده از ماسک مهار شود ، در این صورت مقدار موثر R کاهش می یابد.

اگر R موثر زیر یک کاهش یابد ، انتشار می تواند متوقف شود.

به عنوان مثال ، در یک مقاله منتشر شده در B.1.1.7 ، مشخص شد که R موثر برای ویروس کرونا ویروس در حین محاصره در مناطق مختلف انگلستان ، حدود 0.85 بود. این بدان معنی است که با این مداخلات موارد جدید کمتر شده است. در اینجا می توانید ببینید که R موثر 0.85 است که در موارد صفر نتیجه می گیرد:

مقایسه منحنی

با این حال ، در همان زمان گزینه B.1.1.7 دارای R موثر در حدود 1.25 بود. در همان نمودار می بینید که چگونه R موثر 1.25 منجر به افزایش موارد می شود ، حتی اگر شرایط انسداد هنوز هم در برابر نوع وحشی موثر باشد.

با این حال ، وقتی انسداد و سایر مداخلات افزایش می یابد ، می توان R موثر را حتی برای یک نوع آلوده تر ، زیر 1 کاهش داد ، و تعداد موارد جدید را کاهش می دهد.

همه اینها بدان معناست که در مناطقی که جامعه گزینه های بیشتری برای بیماری های عفونی دارد ، کنترل های فعلی احتمالاً کمتر م andثر بوده و برای جلوگیری از خطر افزایش موارد ، مرگ و بیماری های طولانی مدت ، باید تقویت شوند.

حسن ولی ، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه می گوید ، در کشورهایی مانند استرالیا ، ویتنام یا نیوزیلند ، که گزینه های عفونی بالقوه بیشتر در مسافران قرنطینه شده وجود دارد ، اگر به جامعه منتقل نشود ، کنترل های موجود ممکن است کافی باشد. لا تروب ، استرالیا.

وی گفت: “ما فقط نمی خواهیم این ویروس اثبات شود ، زیرا اگر هنوز ایجاد شود ، می تواند به سرعت در سراسر مردم گسترش یابد و كنترل آن دشوارتر خواهد بود.”

“اما اگر از پایه کمتری هستید ، باید بتوانید با استفاده از تقریباً همان استراتژی هایی که اکنون انجام می دهیم ، از عهده آن برآیید.”

با این حال ، در کشورهایی مانند انگلیس و ایالات متحده ، وضعیت بیشتر نگران کننده است.

والی گفت: “انتقال از یک ویروس در گردش به مقدار R بالاتر ، به دلیل اثر چند برابری و رشد نمایی ، خواهید دید که تهدید برای جمعیت بسیار بیشتر خواهد شد.”

استوارت تورویل ، دانشیار ویروس شناسی و ایمنی شناسی در انستیتوی کربی ، گفت که نتایج مطالعات قبل از مطبوعات باید توسط کارهای بعدی تأیید شود ، اما هرگونه افزایش انتقال از ویروس کرونا ویروس را کنترل می کند.

وی گفت: “وقتی این مورد سازگارتر شود ، نوار آنتی بادی ها را بالا می برید ، نوار قرنطینه را بالا می برید ، میله قفل ها را بالا می برید ، هدف سخت تری می شود”.

تورویل خاطرنشان کرد که مهمترین مسئله انواع ویروس کرونا ، اثر جهش ها در پاسخ واکسن است.

مطالعات اولیه ، که به عنوان مطالعات قبل از چاپ مجددا منتشر شده است ، نشان می دهد که واکسن ها در برابر گزینه B.1.1.7 موثر هستند ، اما ممکن است عوارض گزینه 501Y.V2 وجود داشته باشد.