از تعرفه ها گرفته تا ویزا: این چیزی است که در معامله Brexit وجود دارد Brexit

[ad_1]

معامله تجاری و امنیتی Brexit که در شب کریسمس به اتمام رسید ، شامل 2000 صفحه شامل ضمایم است. پس از تأیید هر دو طرف لازم الاجرا می شود.

شیطان چیدمان به طور مفصل – و در روزهای آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در اینجا با یک نگاه اجمالی ، ترتیبات اساسی آورده شده است.

تعرفه ها

دسترسی به تعرفه ها و بدون سهمیه در یکی از بزرگترین بازارهای جهان اساس توافق نامه Brexit است و فراتر از معاملات اتحادیه اروپا با کانادا یا ژاپن است.

تجارت

به رسمیت شناختن متقابل برنامه های مورد اعتماد معامله گران وجود خواهد داشت. این بدان معنی است که تولیدکنندگان انگلیسی باید هم از استانداردهای انگلستان و هم از اتحادیه اروپا پیروی کنند.

صلاحیت حرفه ای

دیگر تشخیص اتوماتیک پزشکان ، پرستاران ، معماران ، دندانپزشکان ، داروسازان ، دامپزشکان ، مهندسان وجود نخواهد داشت. اکنون آنها باید در کشور عضوی که می خواهند در آنجا تمرین کنند به رسمیت شناخته شوند.

تحرک آزادی حرکت است

شهروندان انگلیس دیگر آزادی کار ، تحصیل ، راه اندازی مشاغل یا زندگی در اتحادیه اروپا را ندارند. برای اقامت بیش از 90 روز ویزا لازم است. هماهنگی برخی از پرداخت های تأمین اجتماعی ، مانند حقوق بازنشستگی سالخوردگی و مراقبت های بهداشتی ، کار در خارج از کشور را تسهیل می کند و هزینه های بیمه ملی قبلاً متحمل شده را از دست نمی دهد.

ماهیگیری

انگلیس سیاست کلی شیلات را ترک خواهد کرد.

گردش مالی سالانه کشتی های ماهیگیری اتحادیه اروپا از انگلیس در حدود 650 میلیون یورو است ، در حالی که ناوگان پرچم دار انگلستان 850 میلیون یورو است. سهمیه های جدید که سهم اتحادیه اروپا را 25٪ کاهش می دهد ، باید طی 5 سال و نیم تدریجاً توسعه یابد. با پایان این دوره ، یک چهارم صید اتحادیه اروپا – 162.5 میلیون یورو در سال – به کشتی های پرچم دار انگلیس “بازگردانده می شود”. پس از آن ، طرفین مذاکرات سالانه را انجام خواهند داد.

کشتی های اتحادیه اروپا که از شش تا 12 مایل دریایی در سواحل انگلستان ماهیگیری می کنند ، می توانند در طول انتقال به کار خود ادامه دهند ، اما پس از آن مذاکرات سالانه توافق می شود. اخطار بسته شدن دسترسی به مدت سه ماه وجود دارد. در صورت عدم دسترسی به هر یک از طرفین ، طرف دیگر ممکن است تقاضای غرامت کند یا متناسب با آن تعرفه اعمال کند.

کمک های دولتی

اتحادیه اروپا اصرار داشت که انگلیس از قوانین کمک های دولتی پیروی کند. بروکسل نگران بود که دولت انگلستان به دنبال یافتن یک مزیت رقابتی از طریق یارانه باشد. انگلستان با موفقیت این ایده را از بین برد. انگلیس رژیم یارانه خود را معرفی خواهد کرد. نهاد اجرای جدید داخلی می تواند تصمیم بگیرد که آیا کمک های دولتی پس از اعطای کمک مالی ، تجارت را مخدوش می کند یا خیر. این امتیاز اصلی اتحادیه اروپا است.

با این حال ، انگلیس باید اطمینان حاصل کند که رژیم یارانه با اصول اساسی مندرج در پیمان مطابقت دارد. این معامله همچنین به هر دو طرف این امکان را می دهد که در صورت وجود شواهدی مبنی بر عدم رعایت اصول کلی توسط نهاد اجرای ملی ، اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

استانداردها یا شرایط برابر

هر دو طرف در مورد حداقل سطح استانداردهای زیست محیطی ، اجتماعی و کار توافق کردند ، که زیر آن نه یکی وجود دارد و نه دیگری.

اورسولا فون در لاین گفت که در طی چهار سال یک بررسی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که شرایط بازی برابر وجود دارد.

یکی از بزرگترین موانع مذاکرات اصرار اتحادیه اروپا به “رزرو تکاملی” یا “مکانیسم برابری” است که داونینگ استریت آن را نامیده است.

این امر به اتحادیه اروپا امکان می دهد در صورت متفاوت شدن استانداردها با گذشت زمان ، تعرفه های کالاهای انگلیس را به طور یکجانبه اعمال کند. اگر یک طرف قوانین خود را به روز کند ، طرف دیگر باید عواقب آن را دنبال کند یا با آن روبرو شود.

در پایان ، سازش حاصل شد. این بیشتر به هدف انگلیس شباهت دارد تا بروکسل. دولت انگلیس به سادگی می خواست در آینده حدس بزند که آیا طرفین می توانند در مورد افزایش حداقل مقدماتی بحث کنند ، که زیر آن نه یکی است و نه دیگری.

این معامله بند تجدید نظر و “تعادل مجدد” را فراهم می کند که به هر یک از طرفین اجازه می دهد بررسی رسمی بخشهای اقتصادی معامله ، از جمله حداقل سطح استانداردها را آغاز کنند.

اگر هر یک از طرفین توافق در مورد حداقل سطح جدید استاندارد را به تأخیر بیندازد ، طرف دیگر ممکن است با تأیید هیئت داوری مستقل ، تعرفه اعمال کند.

قوانین اصل و نسب

این تعیین می کند که کدام کالاها “ساخت انگلیس” محسوب می شوند.

انگلیس بروکسل را متقاعد کرده است که هنگام صادرات محصولات نهایی به بازار اروپا ، مواد و فرآوری اتحادیه اروپا باید به عنوان مواد اولیه انگلیس در نظر گرفته شود.

بنابراین ، محصولی تحت توافق نامه فقط در صورتی تعرفه می گیرد که بیش از 40٪ قیمت پیش ساخته آن یا از انگلیس باشد یا از کشوری غیر اتحادیه اروپا مانند ژاپن باشد.

انگلستان نتوانسته است انباشته ای مورب ارائه دهد که شامل بخشهایی از کشورها مانند ژاپن و ترکیه باشد که انگلیس و اتحادیه اروپا با آنها توافق نامه تجاری دارند که به عنوان کمک انگلیس در نظر گرفته شده است.

حل اختلاف

این یکی از سخت ترین زمینه های مذاکره بوده است زیرا راه حل هایی برای اختلافات تجاری برای دهه های آینده ایجاد خواهد کرد. آنگلا مرکل گفت: اختلاف نظرها درباره سازوکار داوری بزرگترین مانع توافق است.

اتحادیه اروپا نگران است که انگلستان با گذشت زمان و بسته به اینکه کدام دولت در قدرت است ، چنان از استانداردهای اتحادیه اروپا فاصله بگیرد که بتواند یک مزیت رقابتی قابل توجه بدست آورد و به “سنگاپور در تیمز” تبدیل شود.

اگر هر یک از طرفین احساس کند که تجارت مخدوش شده است ، ممکن است پس از مشورت اقدام کند. هیئت داوری ظرف 30 روز تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری می کند. اگر بعداً اقدامات اشتباه یا بیش از حد مشخص شد ، طرف آسیب دیده می تواند اقدامات جبرانی را انجام دهد.

به نظر می رسد کمیته مشترک حاکمیتی انگلیس و اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که کمیته های فرعی برای اجرای و اجرای معاهده دارند.

علوم پایه

انگلیس به مدت هفت سال در برنامه شاخص اتحادیه اروپا “افق اروپا” با مبلغ 80 میلیارد یورو به عنوان عضو مشترک پرداخت می کند. همچنین در کوپرنیک و اوراتوم ادامه خواهد یافت.

اراسموس

بریتانیا در حال خروج از برنامه تبادل دانشگاه است ، بر اساس یک شرط فوری اتحادیه اروپا که برای عضویت در یک عضو پیوسته ، باید یک برنامه پرداخت هفت ساله را دنبال کند.

دولت ایرلند روز پنجشنبه تأیید کرد که دانشجویان ایرلند شمالی می توانند به عنوان بخشی از قول خود برای دسترسی به اراموس ادامه دهند تا اطمینان حاصل کنند که شهروندان ایرلندی منطقه “هرگز از هموطنان خود در جنوب مرز دور نمانند”. شهروندان ایرلند شمالی همچنین می توانند از طرح جایگزینی کارت پزشکی اروپا (EHIC) که توسط بودجه دولت ایرلند تأمین می شود ، بهره مند شوند.

امنیت و اجرای قانون

تحقیقات پلیس مرزی و اجرای قانون می تواند ادامه داشته باشد ، موافقت می کند که انگلیس ممکن است در برنامه های اصلی تبادل باقی بماند ، اما نه همه.

انگلیس دیگر در سیستم ضمانت دستگیری اروپا شرکت نخواهد کرد.

انگلیس همچنین عضو كامل یوروپول یا یورو یوست نخواهد بود. “همکاری بین انگلیس ، یوروپول و یوروجوست ادامه خواهد یافت” با “همکاری قوی بین پلیس ملی و دادگستری”.

انگلیس از “مکانیزم دسترسی” به سیستم اطلاعاتی شینگن (SIS II) ، یک پایگاه داده خودکار که گزارش های پلیس کالاهای دزدیده شده و مفقود شده را مبادله می کند ، پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین توافق بر سر اشتراک بیشتر سوابق مسافران ، که داده های واقعی در مورد ترافیک هوایی و مسافری در کشتی ، یک ابزار اصلی در مبارزه با تروریسم ، و یک پایگاه داده Prüm در مورد اثر انگشت ، DNA و شماره ماشین فراهم می کند. مظنونین

خدمات تلویزیون

فرانسه با موفقیت بخش سمعی و بصری را از این معامله دور کرد و ضربه شدیدی به انگلیس وارد کرد ، خانه ای که حدود 1400 پخش کننده در آن زندگی می کنند ، یعنی حدود 30٪ از کل کانال های اتحادیه اروپا.

ارائه دهندگان خدمات تلویزیونی و ویدئویی درخواستی انگلیس دیگر نمی توانند خدمات بین المللی را به بینندگان اروپایی ارائه دهند ، مگر اینکه بخشی از تجارت خود را به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتقل کنند.

برای کار پولی به اتحادیه اروپا سفر کنید

کارکنانی که برای تجارت به اتحادیه اروپا اعزام می شوند می توانند در صورت مدیر و حرفه ای بودن تا سه سال و برای کارآموزان تا یک سال در آنجا بمانند. افرادی که در مشاغل کوتاه مدت فعالیت می کنند نیاز به اجازه کار دارند و می توانند در هر دوره 12 ماهه 90 روز اقامت داشته باشند.

کارشناسان هشدار می دهند که مسافران تجاری و کارگران بریتانیایی – کسانی که برای کار به مدت محدود در اتحادیه اروپا می مانند – در صورت عدم اجازه قبلی در صورت خروج انگلیس از بازار واحد ، جریمه می شوند.

بر اساس این معامله ، توافقات متقابل “برای تسهیل سفرهای كاری کوتاه مدت و سفرهای كاری موقت كاركنان با صلاحیت بالا” حاصل شد.

حمل و نقل

حمل و نقل هوایی و حمل و نقل مانند گذشته ادامه خواهد داشت ، هواپیماهای مسافربری و باری همچنان قادر به پرواز و فرود در اتحادیه اروپا هستند ، از جمله پروازهای متوقف شده از هیترو و سایر مکان های انگلستان که در خارج از انگلستان انجام شده است. کامیون داران همچنین مجاز به ادامه رانندگی بدون مجوزهای ویژه صادر شده به تعداد محدودی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند. این یک آسودگی خاطر برای صنعت تدارکات است ، زیرا بیم آن می رود که تعداد قابل توجهی رانندگان مسدود شود.

این قرارداد منوط به این بود که انگلیس به عضویت منطقه مشترک هواپیمایی اروپا باقی بماند.

با این حال ، هواپیما به پروازهای موقت خود ادامه می دهد که باید فوراً مورد بازبینی قرار گیرد.

[ad_2]