بوریس جانسون “Brexit را ساخت”. معامله ای که هیچ کس دوست نخواهد داشت Brexit

[ad_1]

بrexit هرگز یک پروژه کاملاً اقتصادی نبوده است. این همیشه درباره آنچه در سال 2016 در آرا گفته می شد ، بود. Brexit در مورد خاتمه عضویت در اتحادیه اروپا بود. برگها این را فهمیدند. در مقابل ، بقیه هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری که باقی مانده بودند ، Brexit باید به چیز دیگری اعتماد می کرد: حس ضد مهاجر ، شاید خلع ید اقتصادی یا نوستالژی پس از امپراتوری. این مسائل هیچ ارتباطی با Brexit نداشت ، اما هرگز از اهمیت بالایی برخوردار نبودند.

خروج از اتحادیه اروپا یک پیشنهاد سیاسی از نظر احساسی بود ، نه یک پیشنهاد اقتصادی. این خواسته ، که مبتنی بر بینشی از حاکمیت انگلیس است ، غنی از ترکیبی از دلتنگی و فداکاری کاذب ، توسط رسانه های انگلیسی برطرف شده و با اشتباه گرفتن حاکمیت با قدرت ، مرتکب اشتباه بزرگی شد. واقعیت این اشتباه در ماه ها و سال های آینده برمی گردد. اما Brexit هرگز نگران قیمت سیب زمینی یا اتومبیل نبود. از این گذشته ، حتی بحث در مورد حمایت از پیروزی دیپلماتیک واقعی واقعی انگلیس در دهه های اخیر – توافق صلح در ایرلند شمالی نبود.

هیاهوی اولیه در شب کریسمس بر سر معامله تجاری با اتحادیه اروپا باید از این منظر دیده شود. عناوین احمقانه درباره Merx Brexmas این واقعیت را پنهان می کند که آنچه جشن گرفته می شود در واقع یک معامله کوچک برای انگلیس و اخبار بد اقتصادی است. اما اقتصاد همیشه در درجه دوم Brexit بوده است. معاملات تجاری ، مانند توافقات اقتصادی به طور کلی ، اهداف Brexit سفارش اول نیست ، بلکه عواقب آن است. اگر هدف تجارت آزاد بود ، انگلیس در بازار واحد و در اتحادیه گمرک باقی می ماند. از نظر بوریس جانسون ، این احمقانه بود که وانمود می کرد معامله با اتحادیه اروپا یک “منطقه تجارت عظیم آزاد” ایجاد می کند. در حال حاضر یکی وجود دارد. و این معامله در مورد خدمات چیز کمی دارد.

سرانجام این هفته به توافق رسیدیم – این یک معامله تجاری بدتر از آن است که ما به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا داریم. انگلیس خود را از اتحادیه اروپا اخراج کرد زیرا در Brexitland حاکمیت واقعاً مهم است ، نه تجارت. در نتیجه ، احتمالاً برای اولین بار در تاریخ بشریت ، این مذاکرات تجاری بود ، هدف آن رقیق کردن شرکای تجاری بیشتر بود ، نه نزدیکتر. این به اندازه کافی سخت خواهد بود با حسن نیت بود و به دلیل تاکتیک های غیرواقعی انگلستان دو برابر دشوارتر بود. اما در اینجا در جهانی که جهان را نگاه می کند ، اکنون انگلیس زندگی می کند. اگر کنترل معکوس به معنای کنار گذاشتن یک رفاه خاص همراه با مزایای دیگر حاصل از عضویت در اتحادیه اروپا است – و این قطعاً اتفاق می افتد – ، بومیان می گویند: بگذارید.

این یک حقیقت ناخوشایند و کنایه آمیز است که تمام معاملات تجاری ، از جمله این معامله ، شامل مصالحه برای حاکمیت به منظور منافع متقابل است. معامله یعنی همین. اورسولا فون در لاین وقتی توصیف کرد که “پیوستن نیروها و گفتگو با هم” به معنای حاکمیت در عمل در قرن 21 است. این معامله کاملاً تفاوتی ندارد. قابل درک است که این حقیقت مانع از مزخرفات فوری رسانه ای است که روز پنجشنبه فوران کرد. اما اگر گرد و غبار برطرف شود و نمایندگان مجلس برای بحث در مورد توافق هفته آینده به وست مینستر برگردند ، می بینند که انگلیس باید از حاکمیت دست بکشد تا بتواند تجارت خود را تا امروز با بزرگترین و نزدیکترین بازار تحت شرایط ترجیحی ادامه دهد.

تنها معنایی که این به معنای پیروزی جانسون است این است که وی در حال تکمیل جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا است که اکثریت رای دهندگان چهار و نیم سال پیش آن را انتخاب کردند. این غیر قابل انکار مهم است. این اوج کل مبارزات دروغ پردازی جانسون در مورد اتحادیه اروپا است. در حقیقت ، این می تواند به این معنی باشد که نخست وزیری جانسون اکنون هیچ هدف دیگری ندارد. اما این معامله خطرات سیاسی قابل توجهی را برای دولت در پی دارد ، زیرا اقتصاد Brexit و سیاست های Brexit همیشه جانسون را به سمت مخالف سوق داده است.

جانسون آنقدرها که فکر می کند باهوش نیست ، اما احمق هم نیست. وی می داند که همجواری جغرافیایی و شبکه های تأسیس تأسیس شده از اهمیت زیادی در تجارت برخوردار است و بنابراین نمی توان به راحتی تجارت با اتحادیه اروپا را کنار گذاشت. وی می داند که دفتر مسئولیت بودجه محاسبه کرده است که عدم انجام معامله منجر به از دست رفتن ظرفیت تولید ناخالص داخلی بیش از 5٪ در طول 15 سال خواهد شد. وی می داند که مشاغل کوچک ، متوسط ​​و بزرگ تنها در زمینه های زنده ماندن زمانی اتفاق می افتند که بیماری همه گیر Covid دوباره تعمیق می یابد. او می داند که پس از کوید ، انگلیس با فشارهای مالی زیادی روبرو خواهد شد که اگر معامله ای صورت نگیرد ، بسیار بدتر خواهد بود.

و او چیز دیگری می داند. حتی اگر بخشی از او ترجیح می داد آن را نادیده بگیرد ، او می داند که هیچ معامله ای بهترین و بهترین کریسمس کریسمس را که می توانست آرزوی تلاش برای بیرون بردن اسکاتلند از انگلستان را داشته باشد ، به نیکولا استورجن نمی داد. وقتی Brexit سال آینده شروع به ناپدید شدن در آینه نمای نخست وزیر می کند ، کار نجات اتحادیه نزدیک می شود. همه این عوامل همیشه به معامله اشاره داشتند.

با این حال در محاسبات جانسون همیشه منطق سیاسی حزب وجود داشت و این او را به سمت مخالف می کشاند و هیچ معامله ای انجام نمی داد. از این گذشته ، جانسون فقط نخست وزیر انگلیس نیست. او همچنین در حرکات تعطیلات موتوری ، متعصبانه و قدرتمند رهبر است. این همان چیزی است که وی را به رهبر حزب خود تبدیل کرد. به همین دلیل او در انتخابات 2019 پیروز شد. اگر توافقی صورت نگیرد جنبش تعطیلات بیش از حد راضی خواهد بود ، زیرا قطع رابطه کامل با اروپا ایده آل حاکمیت است.

بنابراین ، رقص صحیح معامله تجاری اتحادیه اروپا بسیار حیاتی بود. این درست خواهد بود حتی اگر یک سال معمولی باشد و یک کریسمس معمولی باشد. اما شرایط سال 2020 ، وقتی “Covid” جانسون به موضوع انتقادات گسترده و مداوم ، از جمله از طرف حزب خود پرداخت ، و اکنون در میان هرج و مرج کریسمس در کنت – این موضوع را دو برابر اهمیت داد.

استراتژی اولیه جانسون پس از انتخابات 2019 ، به درخواست دومنیک کامینگز ، خواستار انضباط سخت حزب ، وحدت کابینه ، دور زدن پارلمان و مهمتر از همه ، محروم کردن نایلر فاراژ از اکسیژن سیاسی برای فریاد خیانت بود. کوید این روش را به شدت خنثی کرد ، اما از خط خارج نشد. اما وقتی همه گیری سقوط تهدید به خارج شدن از کنترل شد ، کنترل نوری از اهمیت بیشتری برخوردار شد. روند باید مستقیماً به سیم منتقل می شد ، حداقل با یک فروپاشی آشکار ، تا آنجا که ممکن بود فرصت کمتری برای سازماندهی مخالفان حزب و ایجاد قیام فراج فراهم شود. این چیزی است که اتفاق افتاده است.

با این حال ، هیچ یک از این موارد تضمین نمی کند که جانسون اکنون در یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا در خانه و خشک است. از یک طرف ، Brexit هرگز تقسیم انگلیس را متوقف نخواهد کرد. این مسئله هرگز حل نخواهد شد. در همین حال ، تمرینات عجیب و غریب تحمیل قبل از کریسمس نشان می دهد که در واقع این معامله طرفداران و طرفداران زیادی را برای اعتراض دارد. نظر فون در لاین مبنی بر اینکه این یک معامله منصفانه ، متعادل و مسئولانه است ، آنچه اعضای گروه تحقیقات اروپا می خواهند بشنوند نیست.

حتی در اواخر سال ، حتی با گسترش ویروس کرونا ، حتی اگر بیشتر ذهن ها معطوف به فصل تعطیلات باشد و حتی بیشتر مطبوعات مطابق فرمان جانسون را به عنوان رهبر معرفی می کنند ، در روزهای آینده همه چیز ممکن است از هم بپاشد. هرگز نباید فراموش کرد که جانسون در بین تمام ویژگیهای خود ، یک فرد خطرناک سیاسی است. با توجه به خشم احساسی که Brexit همیشه برانگیخته است ، این معامله می تواند ریسک بسیار بزرگتری از آنچه هنوز هرکسی از جمله جانسون متوجه آن است باشد.

[ad_2]