“پاسخ تکاملی شگفت انگیز”: شیطان تاسمانی در نبرد با سرطان ویرانگر صورت پیروز شد | شیاطین تاسمانیایی

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد که گسترش سرطان صورت ، که جمعیت شیاطین تاسمانی را نابود کرده است ، به دلیل “واکنش تکاملی عجیب” حیوان ، کندتر شده است.

یک تیم بین المللی از دانشمندان برای ردیابی شیوع سرطان آلوده از یک ابزار ژنومیکی استفاده می کنند که معمولاً برای ردیابی ویروس ها مانند Covid-19 استفاده می شود ، که منجر به کاهش بیش از 80٪ شیطان در دو دهه گذشته شده است.

این بیماری غیرمعمول که تومور شیطانی صورت نامیده می شود ، با گاز گرفتن بین حیوانات منتقل می شود. ده سال پیش این نگرانی وجود داشت که اگر به جمعیتی در بیشتر کشور جزیره منتقل شود ، این می تواند منجر به انقراض مارپیچ شود.

اما مقاله جدید در مجله معتبر ساینس می گوید گسترش سرطان کند شده است – منحنی آن هموار شده است – و اکنون بعید به نظر می رسد که گونه های در معرض خطر نابودی شود.

پروفسور اندرو استورفر ، زیست شناس از دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، گفت که نتایج “اخباری با احتیاط خوش بینانه” است.

وی در بیانیه ای گفت: “من فکر می كنم كه ادامه بقای شیاطین را خواهیم دید – در ابتدا با تعداد و چگالی كمتری نسبت به جمعیت اصلی ، اما انقراض بعید به نظر می رسد ، حتی اگر ده سال پیش پیش بینی شده باشد.”

این مطالعه به کارهای قبلی دکتر رودریگو همده ، بوم شناس محیط زیست در دانشگاه تاسمانی ادامه می یابد.

در سند جدید مشخص شده است که ، اگرچه DFTD هنوز معمولاً کشنده است ، اما تعداد موارد تولید مثل در هر یک از موارد عمده از بالای 3.5 برابر کمتر از یک مورد کاهش یافته است.

نویسندگان نتیجه گرفتند که شیاطین برای تحمل و احتمالاً مقاومت در برابر سرطان ، به سرعت تکامل می یابند و اکنون ممکن است همراه با آن در یک “حالت ثابت” وجود داشته باشد.

آنها بیش از 11000 ژن را از نمونه های تومور جمع آوری شده در طول نزدیک به 20 سال با استفاده از یک روش ژنومیک شناخته شده به عنوان فیلودینامیک ، که اجازه می دهد تغییرات در DNA برای پیگیری پیشرفت بیماری در جمعیت ، غربال کردند.

محققان گفتند که شواهد فزاینده ای وجود دارد که برخی شیاطین می توانند از DFTD بهبود یابند ، که در اوایل تجسم آن چنین نبود. تخمین زده می شود که حدود 10 هزار نفر در طبیعت باقی بمانند.

حامد ، یکی از نویسندگان آخرین تحقیق ، گفت که او از سرعت تکامل شیاطین در پاسخ به DFTD تعجب کرده است.

وی گفت: “این اتفاقات فقط در چهار یا پنج نسل اتفاق نمی افتد ، بلکه بسیار بیشتر طول می کشد.”

“این مطالعه جدید شواهدی را نشان می دهد که اوج بیماری همه گیر مدتی پیش رسیده است. ما انتظار داریم شیاطین در آینده برگردند. “

محققان گفتند که این نتایج در مورد آینده برنامه های موجود برای پرورش شیاطین تولید ناخالصی تردید ایجاد می کند ، زیرا حیواناتی که حساس به حیوانات و حیواناتی هستند که در اسارت حساس هستند می توانند روند مقاوم در برابر تومور جمعیت وحشی را کند یا معکوس کنند.

حامد گفت: چنین برنامه هایی فقط باید انجام شود در صورتی که مشخص باشد که این مزایا بیشتر از آن است که به جمعیت اجازه می دهد از طریق انتخاب طبیعی بهبود یابند.

استورفر گفت: “ممکن است به مدیریت فعال نیازی نباشد ، اما ممکن است مضر باشد.”

[ad_2]