سرانجام ، یک اقدام جهانی برای مقابله با بحران آب و هوا وجود دارد و انگلیس باید این کار را انجام دهد | تغییرات اقلیمی

[ad_1]

اوهn روز شنبه ، انگلیس ، سازمان ملل و فرانسه در پنجمین سالگرد توافق برجسته سازمان ملل متحد در پاریس ، اجلاس جاه طلبی های آب و هوایی را با شرکای خود ایتالیا و شیلی برگزار می کنند. در این اجلاس بلند پروازانه ترین رهبران آب و هوایی جهان از دولت ، تجارت و جامعه مدنی گرد هم آمده اند كه به دنبال تشدید اقدامات و اطمینان از اجرای توافق نامه پاریس هستند.

Covid-19 جلوی بحران آب و هوا را نگرفت. جهان ما همچنان ذوب می شود. اثرات تغییر اقلیم در حال حاضر در خشکسالی ، سیل و سایر حوادث شدید آب و هوایی در سراسر جهان احساس می شود. اما دلایل مثبت بودن وجود دارد.

اول اینکه ما در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده ایم. از زمان توافق مفهوم سطح صفر در پاریس ، حداقل 120 کشور تعهدات صفر یا خنثی از کربن را پذیرفته اند. حال باید ببینیم که چگونه این اهداف بلند مدت به برنامه های اجرایی ، وظایف فوری و اقدامات قاطع برای انحراف از زغال سنگ تبدیل می شوند. این همان چیزی است که سیستم مشاوره Systemiq “اثر خروپف” پاریس نامیده است.

انگلیس اولین اقتصاد بزرگ در جهان بود که قوانینی را تصویب کرد که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند تا سال 2050 ، و ما اکنون یک برنامه عملی داریم که می تواند به ما برسد ، از جمله کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حداقل در 68 درصد تا پایان دهه در مقایسه با سطح 1990. ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان برای توسعه حرکت در کاهش انتشار ، مالی آب و هوا ، سازگاری و پایداری ادامه خواهیم داد.

دلیل دوم وضعیت مثبت این است که برخی از بزرگترین صفرهای دومینو شروع به سقوط می کنند. در ماه سپتامبر ، رئیس جمهور شی جین پینگ اعلام کرد که چین تا سال 2060 به خنثی شدن کربن می رسد. در ماه اکتبر ، نخست وزیر یوشیهیده سوگا گفت که ژاپن تا سال 2050 به صفر می رسد. چند روز بعد ، رئیس جمهور مون جائه این گفت که کره جنوبی تا 2050 جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده قول داده است توافق پاریس را دوباره بپذیرد و “بخش انرژی بدون کربن را تا سال 2035” تحقق بخشد.

ما از فشار و نفوذ دیپلماتیک خود برای فشار آوردن به دومینو استفاده می کنیم و شرکای خود را در سراسر جهان تشویق می کنیم که هرچه بلند پرواز باشند

دلیل سوم این است که اقتصاد گذار کم کربن در حال تغییر است. منابع انرژی تجدیدپذیر سرانجام سوخت های فسیلی را به عنوان ارزان ترین و ایمن ترین نوع انرژی تضعیف می کنند. کشورها می خواهند خود را در صف مقدم انقلاب فناوری قرار دهند. تجارت از قبل می فهمد. اکنون شرکت هایی که ارقام صفر و صفر خود را تعیین کرده اند ، در کل درآمد جهانی بیش از 11.4 تریلیون دلار دارند. ستارگان در حال آماده شدن برای اقدامی قاطع هستند.

ما می دانیم که عمل کردن چقدر مهم است. دنیای اطراف ما در حال تغییر است و ما باید خود را با آن سازگار کنیم. بسیاری از کشورها در حال حاضر این کار را انجام می دهند و با واقعیت جدیدی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی مواجه هستیم دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال ، در بنگلادش ، با حمایت انگلستان و سایر کشورها برای کاهش خطر بلایا ، میزان مرگ و میر ناشی از طوفان بیش از صد برابر کاهش یافته است – از 500،000 مرگ در 1970 به 4234 در 2007.

بنابراین اجازه دهید از آن لحظه استفاده کنیم. من اطمینان دارم که اجلاس امروز انگیزه لازم را به ما وارد می کند و ما سال مهمی را پیش رو داریم – این اوج در میزبانی انگلیس از کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل در نوامبر سال آینده است. ما مصمم هستیم که به توسعه جاه طلبی در سراسر جهان در مبارزه با تغییرات آب و هوا ادامه دهیم و در سال 2021 به جلو و سریعتر حرکت کنیم.

• دومینیک راآب وزیر امور خارجه و اولین وزیر امور خارجه و همچنین نمایندگان محافظه کار اشر و والتون است.

[ad_2]