میکل آرتتا پس از یک سال فراز و نشیب آرسنال را پیاده روی می کند نیک ایمز | فوتبال

[ad_1]

آباد تند دسامبر از میان غرفه های پارک گودیسون چرخید و باد تازه ای از آرسنال عبور کرد. یک روز قبل از آغاز رسمی مسئولیت ، میکل آرکتا از ردیف اول جعبه مدیر نگاه کرد ، کنار آن رئیس قوه مجریه وینا ونکیتس و رئیس وقت فوتبال رائول سانلهی بودند. او در یک بن بست خسته کننده بین تیم جدیدش و اورتون که می خواست تازه سازی خود را آغاز کند ، به سختی تنها بود ، اخم می کرد ، اما قلبش بالا می رفت. وی روز جمعه گفت: “یادم می آید که در جایگاه نشسته بودم و فکر می کردم ،” من نمی توانم صبر کنم تا با بازیکنان و باشگاه کار کنم. “

دقیقاً 52 هفته بعد او در یک کلاهبرداری دور قرار خواهد گرفت. دیدگاه فوری تر خواهد بود و مشکلات نیز با قدرت بیشتری او را تحت تأثیر قرار می دهند. در اواخر ژوئیه ، هنگامی که آرسنال در آستانه فتح جام حذفی بود ، آرتتا به شوخی گفت كه می تواند درباره سلطنت شش ماهه خود كتابی بنویسد. این هفته او حداقل به جلد دوم احتیاج داشت و احتمالاً دلیلی برای دلسوزی برای او وجود داشت وقتی که فکر کرد “در یک سال تجربه آنچه در یک کار عادی در 10 یا 8 تجربه خواهید کرد.”

اما تاریخ روند ناخواسته ای پیدا کرده است: اگر پانزدهمین آرسنال در روز شنبه سقوط کند و دوباره وقتی در Boxing Day میزبان چلسی است ، مطمئناً خود را در آستانه منطقه سقوط می بیند. واقعیت های برهنه حاکی از آن است که دولتی که وعده های زیادی داده سریعتر از آنچه که انتظار می رفت دچار خسارت شده است.

پیر امریک اوبامیانگ و میکل آرکتا از جام حذفی در ماه آگوست



پیر امریک اوبامانگ (چپ) و میکل آرکتا از جام حذفی در ماه آگوست. عکس: رویترز

آرتتا اذعان کرد: “فرم اخیر ما در لیگ برتر آنچه در یک سال تقویمی انجام داده ایم را از جلال پاک می کند.” آنها از 33 بازی مهمی که او در این فصل و در فصل گذشته کنترل کرد 47 امتیاز گرفتند ، که این امتیاز به 54 امتیاز برای کل دوره و یک فینال بی حس کننده در وسط جدول اضافه می شود.

در این لحظه طبیعی برای شکل گیری نظرات ، چگونه می توان رئیس آرتتا را ارزیابی کرد؟ هنگامی که یک گروه ناامید کننده را به فرم مناسب تبدیل کرد تا منچسترسیتی و چلسی را در ومبلی پشت سر بگذارد ، چقدر سریع استبدادی را که به عنوان نبوغ مرزی به او اعطا شد ، یاد گرفت؟ آیا او بیش از حد یک فرد بالادستی است که تحریکش از او پیشی گرفته و در نهایت آرسنال را به بدترین شروع فصل در 36 سال گذشته رسانده است؟ یا او تا حد زیادی توسط حوادثی مقصر نبوده است ، بنابراین یافته های کاملاً آگاهانه باید منتظر بمانند؟

اگر تمایل به نگاه مطلوب تر به سوابق Arceta وجود داشته باشد ، بیش از آنچه که شواهد تصویری نشان می دهد او شایسته آن است ، این بیشتر به دلیل گردبادی است که در آن وارد شده است. هنوز به طور کامل عبور نکرده و ممکن است بدتر شود. آرتتا در تریبون اصلی اورتون با سانلچی صحبت کرد ، اما هشت ماه بعد هموطنش بازنشسته شد و در سیاست انتقال ناکارآمد و حذف کارمندان اصلی جذب نقش داشت. این آخرین شوک چندین مدیر در شش ماه گذشته بود و گرد و غبار هنوز کاملاً برطرف نشده است.

حفاظت



دفاع آرسنال در جلوگیری از هری کین که در اوایل ماه جاری در دربی رتبه دوم تاتنهام را به ثمر رساند ، قدرت ندارد. عکس: گلین کرک / EPA

تلاش این باشگاه برای تخلیه تعدادی از بازیگران ناامیدكننده اما پردرآمد در تابستان به طور قابل توجهی مانع تلاش برای بهبودی آن شد: سد كولاسیناچ ، سقراط پاپاستاتوپولوس و – به طور شگفت آور – مسوت اوزیل تسلیم نشد. این مشکلات تا حدودی به دلیل اشتباهاتی است که رژیم های قبلی مرتکب شده اند ، اما شاید به دلیل کمبود تجربه و تجربه واقعی تجارت فوتبال در بالاترین سطح باشد.

تا حدودی به همین دلیل ، روز دوشنبه از اد ، یک مدیر فنی که در یک تیم مدیریتی چهار نفره به همراه آرتتا ، ونکاتشام و مدیر آکادمی پر مرتساکر نشسته است ، س wasال شد که آیا وی باید به دلیل گرمی که احساس می کند نیز تحت درمان قرار گیرد. وی در یکی از چندین پاسخ که پیشرفت فوق العاده آرسنال را در زیر سطح نشان می دهد ، گفت: “این در مورد Ed و Michele نیست ، بلکه در مورد ثبات است.”

شايد اين نكته را از دست داد كه پايداري به خاطر پايداري به اندازه جريان ثابت در صورت نادرست بودن ساختار نامطلوب است. اد مطمئناً تحت فشار است تا از طریق دو پنجره بعدی که یادآور توماس پارتی و بسیاری از افراد برجسته گابریل ماگالائس است از ویلیان عزیز و پیر ، احتمالاً پابلو ماری زائد و دفاع راست سدریک سوارس برسد.

افراد کمی در اطراف باشگاه صلاحیت رئیس را در میان مشکلات خود قرار می دهند. برند لنا پس از تساوی روز چهارشنبه ساوتهمپتون با نتیجه 1 بر 1 ، که باعث از بین رفتن چهار شکست متوالی در خانه شد ، اگر هیچ چیز دیگری نبود ، گفت: “مربی در رختکن مشکلی ندارد ، هیچ انتقادی از او نیست”. روحیه گسترده تر اما آرتتا نمی تواند به خارج از کشور برود ، با توجه به اینکه موقعیت آرسنال در لیگ حتی در دوران Unai Emery که دوران تصدی او شبیه دوره های اولیه قبل از تمرین بینی بود ، این عمق را خراب نکرده است. ممکن است روحیه زمین تمرین نسبت به 15 ماه قبل شادتر باشد ، اما این تکرار اشتباهات آشنا را متوقف نمی کند.

به محض ورود آرتت ، او به دنبال “پیروزی های سریع” بود و آنها را نیز به دست آورد ، اما آرسنال حالا خود را بین رویکردها پیدا کرد. آنها ترکیبی از تجربه آماده و جرقه جوانی را می خواهند ، اما برای ذکر یک مثال موضعی ، ویلیان متلاشی شد ، و گزینه جوان تر از جناحین ، رایس نلسون ، علی رغم اینکه آرتتا زود درباره آن صحبت کرد ، به سختی تأثیرگذار بود. آرتتا ، هنگامی که چشم انداز خود را برای مدیریت در 2014 تشریح کرد ، گفت که طرف های او باید “روشن ، سرگرم کننده باشد … ابتکار عمل را به دست آورید” ، به ویژه تأیید ریسک مورد تشویق دوستش مائوریتزیو پاچتینو ، اما آرسنال تعداد کمی است مایل

درعوض ، آنها تمایل دارند که از مکان خارج بنگرند ، که این نتیجه طبیعی این رشته است که آرتتا احساس می کند باید آن را القا کند و از خطا بترسد. یک سال پیش ، قبل از اجازه دادن به کسانی که در اوج بودند ، منطق منطقی در حل مشکلات دفاعی وجود داشت: مسئله این است که فقط اتفاق نیفتاده است – اگر دروازه ها متناسب با Pier-Emerick Abomang نباشد ، واقعیتی به طرز وحشیانه ای آشکار می شود.

این سوالات به سختی برای آرتتا خبری نیست. به همین دلیل حسین اوار ، بازیکن ساز لیون ، هدف اصلی وی در تابستان قبل از آسان شدن معامله با حزب بود. اما او جزم اندیش بود و از ارائه استخوان به ایزیل تبعید شده قبل از ورود سواره نظام خلاق امتناع ورزید ، و اگرچه این تصمیم مرز خوبی بین تخریب خود و خیر عمومی ایجاد کرد ، اما پذیرش این واقعیت گواه اطمینان او بود که آرسنال به او وقت می دهد.

وی گفت: “همه ما می دانستیم حداقل ، تصمیم گیرندگان می دانستند كه این پروژه به سرعت حل نخواهد شد.” “اگر همه چیز را تکان دهید ، ممکن است مدتی طول بکشد.” نگاهی به کارلو آنچلوتی ممکن است به او یادآوری کند که بعضی اوقات این اتفاق نمی افتد ، حتی اگر تناقض آشکار این باشد که ایتالیایی به خاطر آنچه مدتها زیر شکمش می گذارد شناخته شده نیست. گودیسون مکان مناسبی برای آرتتا خواهد بود تا نشان دهد که می تواند با موفقیت توازن دو رویکردی را که برای ایمن نگه داشتن موقعیت خود باید انجام دهد تعادل برقرار کند.

در The Recap ، لیست انتخابات تحریریه هفتگی ما مشترک شوید.

وی با اشاره به نگرش در باشگاه گفت: “من چیزی را مشاهده نكرده ام كه ​​با آنچه در تلاش هستیم انجام دهیم مغایرت داشته باشد.” “اما در این زمینه ما به نتیجه نیاز داریم.” این نکته است ، و اگرچه سال اول Arceta حاوی تعداد باورنکردنی دست اندازهایی بود ، اما اگر اکنون شروع به ورود نکنند ، جاده بسیار لرزانتر می شود.

[ad_2]