منچستر یونایتد هنوز هم در اثر حمله سایبری “مخرب” فلج شده است | منچستر یونایتد

[ad_1]

آژانس امنیت سایبری انگلستان در اوایل این ماه در یک حمله سایبری به منچستر یونایتد کمک می کرد که باشگاه فوتبال هنوز نتوانست سیستم های رایانه ای خود را بازیابی کند. باشگاه لیگ برتر در 20 نوامبر این هک را تأیید کرد و گفت آنها “از هرگونه نقض اطلاعات شخصی مربوط به طرفداران و مشتریان ما مطلع نیستند.”

از عصر روز پنجشنبه ، کارکنان باشگاه هنوز به ایمیل دسترسی نداشتند ، و برخی از ویژگی های دیگر نیز در دسترس نبودند. اکنون آنها توسط مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) کمک می شوند.

سخنگوی گفت: NCSC از حادثه ای که باشگاه فوتبال منچستر یونایتد را تحت تأثیر قرار داده است آگاه است و ما در حال کار با سازمان و شرکا برای درک عواقب آن هستیم.

روز پنجشنبه ، باشگاه لیگ برتر بار دیگر تأکید کرد که در حال حاضر از هیچ گونه اطلاعات هواداران بی اطلاع هستند. در بیانیه یونایتد آمده است: “به دنبال حمله سایبری اخیر به باشگاه ، تیم فناوری اطلاعات و متخصصان خارجی ما از محافظت از شبکه های ما اطمینان حاصل کرده و تحقیقات پزشکی قانونی را انجام داده اند.”

این باشگاه گفت در مورد اینکه “مسئول حمله یا انگیزه ها” چه توضیحی نداده است. این بیانیه ادامه داد: “این حمله ماهیتی مخرب داشت ، اما ما در حال حاضر نمی دانیم که داده های طرفداران به خطر افتاده است.

“سیستم های مهم مورد نیاز برای میزبانی مسابقات در اولدترافورد ایمن مانده و بازی ها به روال معمول پیش رفتند.” هفته گذشته ، یونایتد در صورت لزوم به دفتر کمیساری اطلاعات اطلاع داد.

در صورت به خطر افتادن داده های طرفداران در نتیجه حمله سایبری ، آنها می توانند از سوی تنظیم کننده داده جریمه شوند. در تاریخ 13 نوامبر ، Ticketmaster به دلیل عدم تأمین امنیت اطلاعات شخصی مشتریان خود در نتیجه حمله 2018 ، 1.25 میلیون پوند جریمه شد.

در اوایل ماه جاری ، یک نظرسنجی سالانه NCSC نشان داد که این سازمان طی سال گذشته انگلیس را در برابر بیش از 700 حمله سایبری محافظت کرده است. این افزایش حملات باج افزار را یادآوری می کند – جایی که مهاجمان دسترسی به داده ها را تا پرداخت دیه مسدود می کنند.

NCSC گفت که بیش از سه برابر پرونده های باجگیری در مقایسه با سال گذشته رسیدگی کرده است ، و خاطرنشان کرد که مجرمان در چنین حملاتی روش خود را تغییر داده اند تا در صورت عدم پرداخت ، اطلاعات عمومی را به طور فزاینده ای تهدید کنند.

دیلی میل می نویسد که اخاذی ها توسط شبکه یونایتد مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

گزارش NCSC همچنین بیان می کند که بیش از یک میلیون آدرس IP مربوط به NHS را برای آسیب پذیری در تلاش های محافظت از مراقبت های بهداشتی اسکن کرده است. از 723 حادثه سایبری بین سپتامبر 2019 تا پایان آگوست سال جاری که توسط آژانس اداره شده است ، 194 مورد مستقیماً به بیماری همه گیر ویروس کرونا مربوط بوده است.

[ad_2]