معمای ادبی تقریباً برای سومین بار در تقریباً 100 سال حل شده است کتابها

[ad_1]

یکی از شگفت انگیزترین معماهای ادبی در جهان – رمز و راز قتل ، که در آن تمام صفحات از کار افتاده اند – تقریباً برای سومین بار در تقریباً یک قرن گذشته حل شده است.

فک قابیل توسط اولین مخترع معمای مرموز جدول کلمات متقاطع Observer ، ادوارد پوییس ماترز ، که به Torquemada معروف بود ، خواب دید. این کتاب که برای اولین بار در سال 1934 منتشر شد ، از خواننده دعوت می کند تا ترتیب 100 صفحه کتاب – ترکیب احتمالی بیش از 32 میلیون کتاب – و کشف قتل ها را تغییر دهد.

پویز ماترز در آن زمان نوشت: “صفحات به ترتیب کاملاً تصادفی و نادرست چاپ شده اند ، که بازتاب اندکی از افراد است.” “با این حال ، نویسنده به خوانندگان خود اطمینان می دهد که ، گرچه برای مرتب سازی صفحات برای او خیلی دیر است ، اما اگر بخواهند برای ایجاد مشکلی دقت کنند و آنها را به درستی برای خود تکرار کنند ، برای آنها کاملاً ممکن است. “

ادوارد پویز مهم است.

ادوارد پویز مهم است. عکس: دامنه عمومی

فقط دو خواننده توانستند معما را در دهه 1930 حل کنند – آقای سی. سیدنی-ترنر و آقای د. کندی که هر دو موفق به کسب 25 پوند شدند.

سپس تصور می شد که این تصمیم گم شده است ، اما سه سال پیش یک نسخه از کتاب معمای Torquemada به اعتماد لارنس استرن اهدا شد و پاتریک ویلدگوست ، متصدی شادی هال ، مأموریت یافت که به آن رسیدگی کند. هنگامی که این کار را کرد ، پازل توسط Unbound بازنشر شد ، ناشر یک جایزه 1000 پوندی به هر کسی که بتواند آن را حل کند در طول سال ارائه داد. با این حال ، او هشدار داد که رقابت “برای افراد ضعف قلب” نیست و این معما “فوق العاده چالش برانگیز” است.

جان فینمار ، نویسنده کمدی بریتانیایی و خالق “Pressure Cabin” رادیو 4 ، یکی از 12 شرکت کننده بود و تنها کسی بود که جواب درست را دریافت کرد. وی گفت که فک قابیل “سخت ترین پازلی که تاکنون امتحان کرده ام نبود”.

“اولین بار که جعبه را باز کردم ، به سرعت نتیجه گرفتم که لیگ خارج از لیگ من است و تنها راهی که حتی می توانم آن را انجام دهم این است که اگر به دلایلی عجیب چند ماه در خانه خودم قرار بگیرم . در پایان ، جایی برای رفتن وجود ندارد و کسی برای دیدن ندارد. متأسفانه ، جهان من را شنیده است. ”

“حدود چهار ماه طول کشید – نه به طور مداوم ، اما آن را روی تخت یدکی دراز می کردم ، و هر از گاهی به درون آن می آمدم ، نگاه می کردم تا وقتی که از پیشانی ام خونریزی می کرد ، یک ساعت را به تحقیق در مورد تاریخ زندان شروزبری یا چیزهای دیگر می پرداختم. دیگری ، مکان ها را با سه کارت عوض کنید ، یکی را پس بگیرید و دوباره سفالگر را ببرید. نمی توانم تصور کنم که چگونه کسی تصمیم گرفت این کار را برای آنلاین شدن انجام دهد.

وایلدگوست تأیید کرد که تصمیم فینمور درست بوده است. او ابتدا سعی کرد فک قابیل را باز کند ، کل رمان را تایپ کرد و در هر مرجع ادبی که پیدا کرد ، وارد شود. شکست خورد وی سپس کتابخانه ها را برای یافتن نسخه هایی از کتاب جستجو کرد تا ببیند آیا در آن نشانه هایی وجود دارد که به او کمک کند. هیچ کس این کار را نکرد ، اما در پایان او موفق شد پاسخی پیدا کند.

ویلدگوست گفت: “یافتن راه حل مناسب برای استخوان فک قابیل کاری خطرناک بود و تحت تأثیر دامهای احتمالی قرار گرفت.” “من دیگر نمی توانم در این مورد بگویم ، اما در پایان خوشحال شدم که ما راه حل مناسب داریم. من امیدوارم که افرادی که از Tristram Shandy لذت می برند بتوانند از بازی در یک آشفتگی با شکوه ، پیچیدن حرفهای محرمانه و دزدکی لذت ببرند. “

فینمور و وایلدگوست توافق کردند که راه حل را “کاملاً مخفیانه نگه دارند تا از این معماها برای نسل های بعدی لذت ببرند”. اعتماد لارنس استرن هرگونه تصمیم صحیح بعدی را هنگام ارسال تأیید خواهد کرد.

[ad_2]