صدای شهر: میمون ها برتری حرکت را نسبت به صدای جنگل نشان می دهند حیوانات

[ad_1]

محققان دریافتند که ممکن است به طور طبیعی برای چرخش در جنگل های گرمسیری مناسب باشند ، اما میمون ها در یک باغ وحش فنلاند به جای صدای جنگل ، یک مزیت “قابل توجه” در صداهای ترافیکی نشان داده اند.

به عنوان بخشی از یک آزمایش برای یادگیری اینکه چگونه فناوری می تواند رفاه حیوانات اسیر را بهبود ببخشد ، محققان تونلی مجهز به حسگر را در محفظه میمون ها در باغ وحش Korkeasaari در هلسینکی راه اندازی کردند و به نخست وزیرها توانایی گوش دادن به صدای باران ، ترافیک ، صدای موسیقی ذن یا .

ایلینا گیرسکی-داگلاس ، محقق در دانشگاه آالتا در فنلاند ، گفت: “ما فکر می کردیم که آنها مانند موسیقی ذن صداهای آرام تری دریافت خواهند کرد ، اما در واقع باعث ایجاد صدای ترافیک می شوند.”

کوه داگلاس گفت ، موسیقی متن فیلم های پر رونق توسط رایج ترین انتخاب برای حیواناتی است که گاهی اوقات در یک تونل صدا می خوابند یا از خود و یکدیگر مراقبت می کنند – کاری که آنها برای هیچ یک از صداهای دیگر انجام نداده اند.

كرسي پينونن ، هماهنگ كننده تحقيقات باغ وحش گفت كه او معتقد است كه اصوات جاده برخي از وسايل ارتباطي ميمون ها را تقليد مي كند.

وی گفت: “در طبیعت ، این میمون ها برای حفظ ارتباط با خود از هیس ، جیر جیر و صدای بلند فریاد می زنند ،” سر و صداهایی که حیوانات از طریق صدای حرکت می توانند بشنوند.

آزمایش های صوتی روی حیوانات اسیر پیش از این انجام شده بود ، اما دانشمندان می گویند این اولین تلاش برای کنترل کامل موجودات بر روی آنچه می خواهند گوش دهند ، بوده است.

در آینده ، این ممکن است به باغ وحش ها اجازه دهد محرک های اضافی را در قلم حیوانات فراهم کنند.

کوهستان داگلاس گفت: “به عنوان مثال حیوانات می توانند نور ، گرما یا دما را کنترل کنند” و یا حتی بازی کنند.

“این فناوری بسیار باز است و ما در حال شروع به انتقال به آن منطقه هستیم.”

پینونن گفت ، باغ وحش های دیگر در سراسر اروپا به نتایج تحقیق علاقه نشان داده اند و تیم بعدی نصب صفحه های نمایش در تونل را بررسی می کند تا میمون ها هنگام تصمیم گیری بتوانند تماشا کنند.

پینونن گفت ، میمون های صورت سفید ، نخستی های با اندازه متوسط ​​هستند که از شمال آمریکای جنوبی ، جایی که “نسبتاً زیاد” وجود دارد ، تشکیل شده اند ، اما جنگل های بارانی آنها را تهدید به نابودی می کنند.

“علی رغم آنچه بسیاری فکر می کنند ، آنها موز نمی خورند ، بلکه دانه ، حشرات و میوه می خورند.”

[ad_2]