“روز بزرگ برای بشریت” – و برای بازار سهام نیز بد نیست کسب و کار

[ad_1]

“آ یک روز عالی برای علم و بشریت ، “مدیر عامل Pfizer آلبرت بورلا گفت. این برای بازارهای سهام نیز مناسب بود. شاخص FTSE 100 تقریبا 5٪ افزایش یافت زیرا شرکت آمریکایی و شریک آلمانی آن BioNTech نتایج امیدوار کننده اولیه آزمایش واکسن Covid را گزارش دادند.

یک خطر واضح برای گیرایی وجود دارد – فرض کنید که تولید سریع واکسن اکنون بسیار آسان است – اما واکنش شدید در بازار منطقی است. برای مبتدیان ، اگرچه لحن روند Pfizer / BioNTech هفته ها افزایش یافته است ، اما دسته اول داده ها بسیار بهتر از حد انتظار بود. میزان کارآیی 90٪ در هر کارآزمایی بالینی فاز 3 یک رقم بسیار مهم است.

دوم ، واکنش در بازار سهام به چندین بخش متمرکز شده است – بخشهایی که کووید از ماه فوریه جلوی آنها را گرفته است. این یک تجمع تاشو نبود.

آیا واقعاً رولزرویس می تواند 44 درصد بیشتر از جمعه گذشته هزینه کند؟ آیا منطقی است که IAG ، صاحب بریتیش ایرویز ، باید یک چهارم رشد کند؟ در واقع ، شما می توانید کار را انجام دهید. شاید عمر صنعت هواپیمایی هرگز مثل گذشته نباشد ، اما اگر خطر سقوط طولانی مدت کاهش یابد ، این یک پیشرفت قابل توجه است.

البته احتیاط باید نئون باشد. واکسن Pfizer / BioNtech فقط یک کاندیدا برای تأیید است و مجموعه داده های زیر ممکن است چندان مناسب نباشند. انتظار نمی رود که “از هر 100،000” رویداد امنیتی در دادگاه 46،000 نفر رخ دهد. ما نمی دانیم که آیا پاسخ ایمنی در پیر و جوان متفاوت است. ویروس ها ایجاد می شوند. دانشمندان دائما هشدار می دهند که به بیش از یک واکسن Covid نیاز خواهد بود.

اینها همه دلایلی است که فکر می کنیم بازارهای سهام بی ثبات خواهند ماند – و مشاهده S&P 500 ، شاخص اصلی ایالات متحده ، در بالاترین سطح جای سوال دارد. اما علم مطمئن ترین راه بهبود اقتصادی را ارائه داده است و شاید پیشرفتی نیز داشته باشد.

نگاهی آرام به بازار مسکن که رئیس دانشگاه باید به آن گوش دهد

در اینجا یک نمایش تازه وجود دارد: یک سازنده خانه حاضر نمی شود برای حمایت بیشتر از دولت لابی کند. پیتر ردفرن ، مدیرعامل تیلور ویمپی می گوید ، وزیر اعراب باید منابع را در جایی که بیشترین نیاز است اختصاص دهد ، و در حال حاضر این بخش ما نیست.

خوب گفت به روزرسانی تیلور ویمپی در روز دوشنبه پیامی درباره میزان درست کار کردن بود. “زمینه تجارت پایدار است و بهبود سریع بازار مسکن گواه قدرت اصلی تقاضا و وام مطلوب است” – گفت این شرکت. وی انتظار دارد درآمد وی در سال آینده با توجه به رقم 700 میلیون پوند “به میزان قابل توجهی” از پیش بینی های فعلی شهر “فراتر رود” – این فاصله زیادی با 850 میلیون پوند مشاهده شده در سال 2019 ندارد.

در هفته های اخیر دیگر سازندگان خانه ها نیز گزارش های سفارشات قوی داده اند. با این حال ، برخلاف ردفرن و تیلور ویمپی ، آنها معمولاً سعی در ترساندن صدر اعظم با شکنندگی داشتند.

جان توت ، رئیس Redrow ، حدس زد که “شکست در بازار” در مارس سال آینده ، هنگامی که هزینه تمبر فعلی 500000 پوند به پایان می رسد ، و همچنین ممنوعیت کمک خرید. جان آلن ، همکار وی از Baratta Events فکر کرد که نیاز به انجام کارهای بیشتر برای کمک به خریدارانی است که برای اولین بار هنگام گرفتن وام های گران قیمت وام خریداری کردند.

تحلیل آرام ردفرن همان تحلیلی است که ریشی سوناک باید به آن گوش دهد. حداقل در اجرای تیلور ویمپی ، هیچ نشانه ای از وقفه در بهار سال آینده وجود ندارد. در بیانیه آمده است: “امروز ، ما در بسیاری از سایت ها برای تکمیل سه ماهه دوم سال 2021 و بعد از آن در حال فروش هستیم.” در مورد شرایط وام ، این به نرخ سود پایین به عنوان سودمندترین عامل برای خریداران اشاره دارد.

بسیاری از صنایع مانند فعالیت ها و مهمان نوازی واقعاً دچار مشکل شده اند. خانه سازان بزرگ که بازهم می توانند سود 20 درصدی را ببینند در این میان نیستند. ساناکو نیازی به دخالت ندارد.

گزارش اجباری استاندارد ESG گامی به سوی عقل سلیم است

گزارش شرکتی در مورد خطرات آب و هوایی و همچنین گزارش در مورد ESG (محیط زیست ، اجتماعی و مدیریت) موضوعات گیج کننده ای است. نسخه های زیادی وجود دارد. دشوار است که بگوییم چه کسی معیارها را با توجه به داستان خود انتخاب می کند.

گزارش اجباری در مورد یک استاندارد مشترک ، همانطور که دولت از سال 2025 برای شرکت های بزرگ انگلیسی و موسسات مالی وعده داده است ، بنابراین گامی به سوی عقل و درک مشترک است. استانداردهای گزارشگری بدیهی است که باید بالا باشد ، اما اصل مجبور کردن شرکتها برای سرفه کردن آمارهای قابل مقایسه با آب و هوا بسیار عالی است.

[ad_2]