دادگاه عالی انگلیس بلوک سومین باند فرودگاه هیترو را لغو کرد | باند سوم هیترو

[ad_1]

دادگاه عالی حکم فوریه در مورد غیرقانونی بودن باند سوم در فرودگاه هیترو را لغو کرد. این بدان معنی است که اکنون پروژه می تواند مجوز برنامه ریزی را دریافت کند ، اما تکمیل نهایی باند هنوز نامشخص است.

رأی دادگاه عالی آخرین نقطه عطف چندین سال اختلافات حقوقی و سیاسی بر سر تأثیر آب و هوا و منافع اقتصادی ناشی از گسترش فرودگاه است. شرکتهای زیست محیطی این تصمیم را در ماه فوریه به عنوان تاریخی اتخاذ کردند ، زیرا این اولین تصمیم مهم در جهان بر اساس توافق نامه آب و هوای پاریس بود و متعاقباً پرونده های قضایی بعدی علیه طرح ساخت جاده های جدید و نیروگاه های گازی در انگلیس تشکیل شد.

دادگاه تجدیدنظر تصویب باند فرودگاه توسط دولت را غیرقانونی دانست زیرا وزرا نتوانستند تعهد انگلیس را تحت توافقنامه آب و هوایی پاریس 2015 ، که نیاز به نگه داشتن درجه حرارت جهانی تا حد ممکن نزدیک به 1.5 درجه دارد ، در نظر بگیرند. اما پس از استدلال وکلای هیترو ، دادگاه عالی حکم به عدم ضرورت آن داد و رای را لغو کرد.

این حکم بدان معناست که فرودگاه اکنون می تواند یک پروانه ساختمانی دریافت کند – نوعی پروانه برای برنامه ریزی زیرساخت های مهم ملی. این ممکن است دشوار باشد ، زیرا وعده های سختگیرانه برای کاهش آلایندگی های دولت انگلیس ، که تصمیم فوریه را اتخاذ کرده اند ، مورد توجه قرار می گیرند.

یک تصویر رایانه ای که توسط هیترو منتشر شد ، نشان می دهد که فرودگاه در سال 2050 با باند سوم چگونه به نظر می رسد
یک تصویر رایانه ای که توسط هیترو منتشر شده نشان می دهد که یک فرودگاه در سال 2050 با باند سوم چگونه است. عکس: فرودگاه هیترو / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

از زمان تصویب باند در سال 2018 ، انگلیس متعهد شده است تا سال 2050 انتشار صفر را کاهش دهد و در 4 دسامبر متعهد شده است که انتشار کربن را تا سال 2030 تا 68٪ کاهش دهد. با افزایش سطح CO2 در جو و بحران آب و هوا بیشتر می شود بین المللی تمرکز بر اقدام انگلیس است زیرا اجلاس مهم سازمان ملل متحد برای آب و هوا در نوامبر آینده در گلاسکو برگزار می شود.

قبل از شیوع ویروس کرونا ، هیترو با 80 میلیون مسافر در سال یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان بود. باند سوم به ارزش 14 میلیارد پوند 700 هواپیمای دیگر در روز و افزایش زیادی در انتشار کربن به همراه خواهد داشت. با این حال ، محدودیت های سفر Covid-19 هواپیماها را از بین برد و هیترو گفت که باند فرودگاه می تواند به مدت 5 سال به تعویق بیفتد و از قبل تاریخ اتمام 2028 را تعیین کند. سایر ناظران گفتند که ممکن است هرگز باند سوم مورد نیاز نباشد.

تیم کراسلند ، وکیل برنامه B که دادخواست علیه هیترو را تشکیل داد ، گفت: “من هنوز فکر نمی کنم باند سوم اتفاق بیفتد.” “این یک چیز واقعا مضر است [about the supreme court ruling] وی برای پرونده های دیگر سابقه دارد. “

کراسلند گفت که او در حال بررسی مراجعه به دادگاه حقوق بشر اروپا است – گزینه ای که بر Brexit تأثیری نگذارد. این حکم تا چهارشنبه صبح تحت تحریم دادگاه بود ، اما روز سه شنبه کراسلند آن را به عنوان “اقدام نافرمانی مدنی” در توییتر منتشر کرد و خطر تحقیر دادگاه را تهدید کرد. وی گفت: “من چاره ای جز اعتراض به بی اخلاقی عمیق حکم دادگاه نداشتم.”

دادگاه عالی نیز پرونده موازی دوستان زمین را لغو کرد. ویل رندل ، رئیس دفتر حقوقی Friends of the Earth ، گفت: “ما از این موضوع ناامید اما خوشحال هستیم [the judgment] دیدگاه ما را تأیید می کند که تأثیرات آب و هوایی همچنان باید به طور کامل در برنامه ریزی مشخص شود. گسترش فرودگاه هیترو همچنان مشکوک و دشوارتر از گذشته است [UK’s] سیاست آب و هوا به طور فزاینده سخت

رندل گفت: “ما این کار را برای افرادی انجام می دهیم که در همه جا با فروپاشی آب و هوا روبرو هستند و برای نسل بعدی که می توانند دنیایی را تغییر دهند که بدتر تغییر کرده است.”

مگدالنا هوویزر از Stay on the Ground گفت: “تصویب باند سوم هیترو خیانت به آینده فرزندان ما است و با تعهدات اقلیمی انگلیس سازگار نیست.” “ما حکم نسنجیده و غیر مسئولانه را محکوم می کنیم. اما این نبرد هنوز تمام نشده است. “

معترضین در حمایت از گسترش هیترو در نزدیکی دادگاه عالی لندن جریان پخش می كنند
معترضین در حمایت از گسترش هیترو در نزدیکی دادگاه عالی لندن بنر باز کردند. عکس: دانیل لیل اولیواس / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

پارمجیت داندا ، سخنگوی Back Heathrow ، گفت: “این یک لحظه مهم برای جوامع محلی است که ناامید از یافتن شغل و تحصیل در یک زمان بسیار دشوار برای اقتصاد ما هستند. این یک لحظه بزرگ برای انگلستان است زیرا به سمت Brexit نامشخص حرکت می کند ، اما اکنون اطمینان دارد که تجارت بین المللی می تواند با ظرفیت اضافی در فرودگاه واحد کشور تقویت شود. همراه با طرفداران ما در CBI ، TUC ، این یک فرصت برای پیشرفت در حالی است که اهداف کاهش کربن کشور را تا سال 2050 تحقق می بخشد. “

بیشتر پروازها از انگلستان برای لذت انجام می شود و فقط 20٪ از جمعیت انگلیس بیش از دو سوم پروازهای بین المللی را انجام می دهند. منتقدان همچنین می گویند منافع اقتصادی توهمی است ، به عنوان مثال ، 10 میلیارد پوند پول مالیات دهندگان برای تغییر اتصال جاده ای و ریلی به فرودگاه ، و این باعث جذب سرمایه در جنوب شرق می شود.

برای اظهارنظر با مسئولان فرودگاه هیترو تماس گرفته شد.

دولت با کسب اکثریت آرا پارلمانی ، باند سوم را در سال 2018 تصویب کرد. با این حال ، در ماه فوریه وزرا گفتند که به نفع دادگاه تجدیدنظر رای داده اند. نخست وزیر بوریس جانسون علیه باند صحبت کرد و در سال 2015 گفت که “در مقابل این بولدوزرها دراز می کشد و ساخت و ساز را متوقف می کند”.

هفته گذشته ، کمیته تغییر اقلیم ، مشاوران رسمی دولت ، گفت که در صورت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای جبران ، گسترش فرودگاه نباید صورت گیرد.

[ad_2]