خلاص شدن از شر ترامپ برای رفع دموکراسی شکسته آمریکا کافی نیست سیاست آمریکا

[ad_1]

تخبر خوب این است که به نظر می رسد دونالد ترامپ در آستانه رای گیری در کاخ سفید است. خبر بد این است که ترامپ یک تهدید منحصر به فرد و نابجا برای دموکراسی آمریکا نبود. آنقدر عمیق و بسیار شکسته شده است که هیچ گزینه ای نمی تواند خسارت را برگرداند.

حتی در دوره دولت بایدن ، وخیم تر شدن نابرابری ساختاری که قرن هاست در کشور نهفته است – و که جمهوریخواهان برای حمایت از اقلیت های باریک از آن استفاده می کنند – همچنان با ما خواهد بود. آنها در م institutionsسساتی مانند کالج انتخاباتی تجسم یافتند که ترامپ را در سال 2016 انتخاب کرد ، علی رغم اینکه وی در مجموع نزدیک به 3 میلیون رای از دست داد.

در واقع ، از جمله بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در هفت انتخابات از هشت انتخابات گذشته پیروز شده است. اما بخشی به دلیل تعصب روستایی کالج انتخاباتی (تعداد آرا for برای رئیس جمهور در وایومینگ تقریباً چهار برابر تعداد آرا California در کالیفرنیا شمارش می شود) ، و بخشی دیگر به دلیل اهمیت روزافزون کالج از تعدادی از ایالات سفیدپوست ، غرب میانه ، جمهوریخواهان از سال 2000 تاکنون دو بار با رای کمتر کاخ سفید را به دست آورده اند.

عدالت نمایندگی حتی در مجلس سنای ایالات متحده وحشتناک تر است ، که به منافع قدیمی تر ، سفیدتر ، روستایی تر و محافظه کارتر قدرت نامتناسبی می بخشد. اکنون ایالاتی که فقط 17٪ از جمعیت کشور را نمایندگی می کنند می توانند اکثریت سناتورها را انتخاب کنند. تا سال 2040 ، 15 ایالت پرجمعیت 67٪ آمریکایی ها را در خود جای خواهند داد که تنها 30٪ مجلس سنا را نمایندگی می کند. آرای واقعی به دست آمده در انتخابات پیروز هر سناتور آمریکایی را جمع کنید و جمهوری خواهان از اواسط دهه 1990 اکثریت سنا را کسب نکرده اند. با این حال ، آنها از 10 سال گذشته سنا را کنترل کرده اند و از این مزیت برای ایجاد تعادل ایدئولوژیک در دادگاه های فدرال استفاده کرده اند.

جمهوری خواهان با بهره گیری از نقایص دموکراسی آمریکایی ، یک مزیت را بدست آوردند. قانون گذاران و دادگاه های ایالتی به ادامه آن کمک کردند. پس از انتخابات باراک اوباما و دموکرات ها در سال 2008 ، جمهوری خواهان روش دیگری را که می تواند به عنوان راهی برای دستیابی به قدرت مورد استفاده قرار گیرد شناسایی کردند: توزیع مجدد.

هر کرسی قانونگذار و شهرستان هر 10 سال پس از سرشماری رنگ آمیزی می شود تا تغییر جمعیت را منعکس کند. تقریباً در هر ایالت ، مجالس قانونگذاری ایالت این صفات را دنبال می کنند. به عنوان بخشی از استراتژی 30 میلیون دلاری جمهوری خواهان به نام Redmap ، جمهوری خواهان 107 موقعیت اصلی را در 16 ایالت قانونگذاری ایالتی شناسایی کرده اند که به آنها امکان کنترل کامل روند در مهمترین مناطق: فلوریدا ، میشیگان ، کارولینای شمالی ، اوهایو ، پنسیلوانیا ، ویسکانسین را می دهد. . آنها برنده شدند و سپس کارتهای پیچیده ای کشیدند که از آن زمان تاکنون هیچ ضرر نکرده اند: بیش از 50 میلیون آمریکایی در ایالتی زندگی می کنند که یک یا هر دو مجلس قانونگذاری ایالتی توسط جمهوریخواهان کنترل می شود ، علیرغم اینکه دموکرات ها در سال 2018 رای بیشتری گرفت. در انتخابات سال 2012 ، اولین بار در این کارت های کج ، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را برگزار کردند ، با وجود رأی کلی دموکرات ها به 1.4 میلیون نفر.

در سال 2013 ، دادگاه عالی 5-4 دادگاه عالی اقدامات “اجازه قبلی” قانون حقوق انتخاباتی را که برای بازرسی از شهرک های دارای سابقه تعصب نژادی در قوانین رای گیری طراحی شده بود ، لغو کرد. رئیس دادگستری جان رابرتز استدلال کرد که این پادمان ها پاسخی به “عمل ریشه کن شده” است. وی اظهار داشت: “امروز ملت دیگر در این راستا تقسیم نشده است ، اما قانون حقوق رأی همچنان به آن رفتار می كند.”

سپس ، این ملت تغییر یافته و هماهنگ نژادی ، اقدام به سرکوبی رای دهندگان کرد ، که عمدتا با هدف محرومیت از رای دهندگان سیاه پوست و آمریکای لاتین بود.

قوه مقننه پیش قدم بود. کشورهای جمهوری خواه قوانین را جعل کرده و قدرت را تأمین کردند. 25 ایالت لوایح محدودکننده شناسایی رأی دهندگان (شناسنامه) را تصویب کرده اند یا قبلاً اقدامات را تشدید کرده اند. تگزاس برای اطلاع از ایالت گم شدن 600000 رای دهنده لاتین به شناسنامه احتیاج داشت. قانونگذار کارولینای شمالی اشکال دقیق هویتی را که رای دهندگان سیاه پوست کمترین میزان را داشتند ، مورد مطالعه قرار داد و سپس آنها را خواستار شد. آلاباما اجرای یک لایحه دقیق هویت را آغاز کرده است. پس از آن ، در سال 2015 ، تقریباً تمام دفاتر در اکثر مناطق سیاه پوست که مردم می توانستند این گواهینامه ها را دریافت کنند ، بسته شدند. و یک قانون جدید ویسکانسین ممکن است مانع از رأی دادن 300000 نفر شود ، دادگاه فدرال در ترامپ در سال 2016 با کمتر از 25،000 امتیاز اعلام کرد.

طبق مرکز عدالت برنان ، بین سال های 2014 و 2018 ، 32 میلیون آمریکایی از لیست رای دهندگان ایالت ها پاک شدند – رای دهندگان اقلیت نامتناسب به غیر قابل تصور ترین دلایل. هزاران شعبه اخذ رأی نیز عمدتا در جنوب بسته شد. یک بار دیگر ، این به طور نامتناسبی بر رای دهندگان سیاه پوست تأثیر گذاشت.

در برخی موارد ، شهروندان برای پایان دادن به سرکوب رای دهندگان نژادپرستانه و اعتصابات فقط برای این که دادگاه ها و مجالس قانونگذاری خود را لغو کنند ، قهرمانانه تلاش می کنند. در فلوریدا ، همه پرسی برای بازگرداندن حق رأی برای 1.4 میلیون زندانی سابق – افرادی که حق رای دادن را با محکومیت برای همیشه از دست دادند ، بازمانده ظالمانه جیم کرو-ساوت ، که 150 سال پس از جنگ داخلی با ما ماند – در سال 2018 تقریبا 65٪ پیروز شد رای. در پاسخ ، قانونگذار فلوریدا قانونی را تصویب کرد که اولین پرداخت کلیه جریمه ها و هزینه های مربوط به محکومیت را پرداخت می کند. در اصل ، این یک مالیات انتخاباتی مدرن بود و دادگاه ها به استقبال آن رفتند.

در طی این انتخابات ، تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها زود هنگام ، از طریق پست یا با یک خط طولانی جسورانه در میان همه گیر رأی دادن ، رای دادند. و در اینجا آنها همچنین مجبور بودند با دولت خود و دادگاه هایی که به طور همزمان کار می کنند برای کاهش سرعت ارسال نامه و تعیین مهلت های محدود زمانی که برگه های رأی برای شمارش آرا می جنگند ، مبارزه کنند.

ترامپ تنها مسئول یک قسمت کوچک از این امر است. دموکراسی آمریکایی تنها در شرایطی زنده خواهد ماند که حزب آن تصمیم بگیرد از این تاکتیک سرکوب دور شود و برای هر رای در آمریکای چند وجهی بجنگد. شاید این شکست آن را تحت فشار قرار دهد. یا شاید جمهوری خواهان همان درسی را که در سال 2008 آموختند بیاموزند و با دانستن اینکه دادگاههایی مملو از م believeمنانی وفادار به عقاید از آنها پشتیبانی می کنند ، دو برابر شوند.

ممکن است ترامپ باخته باشد ، اما فرماندار تگزاس که صندوق های رأی را محدود به یک رای در هر شهرستان کرد ، راه به جایی نمی برد. همچنین همکاران وی در کنگره که از تأمین بودجه کامل خدمات پستی در میان رای گیری گسترده همه گیری امتناع ورزیدند. و در مورد قانونگذاران ویسکانسین که رأی دهندگان را مجبور کردند که شخصاً در بهار امسال در هنگام ویروس کرونا رأی دهند ، چه می شود؟ یا مقامات جمهوری خواه که از شروع پردازش میلیون ها برگ رای گیری که از طریق پست ارسال می شوند ، امتناع ورزیده اند که به ترامپ اجازه می دهد تا برگه های رای گیری را نوعی تقلب توصیف کند؟

این ماه های اخیر شکنندگی سیستمی را نشان می دهد که به هنجارها و رفتار مسئولانه رهبران متکی است. این نرده ها بیش از تصورات لرزان هستند.

اصلاحات در دموکراسی باید یک چالش اساسی برای دولت بایدن و متحدانش در کنگره در صورت تعیین رئیس جمهور باشد. یک لایحه قوی وجود دارد – قانون “برای مردم” ، که آماده و منتظر است. با این حال ، ساده لوحانه خواهد بود اگر تصور کنیم که بسیاری از این اصلاحات توسط این دادگاه عالی مجاز است ، این بدان معنی است که اصلاحات قضایی باید همزمان با تلاش های ما برای ترمیم دموکراسی باشد.

پوسیدگی عمیق می رود. کشوری که خود را بزرگترین دموکراسی در جهان اعلام کرده است نیاز به کارهای زیادی دارد.

[ad_2]