بشکه های اسرائیل تا چهارمین دوره انتخابات طی دو سال گذشته اسرائيل

[ad_1]

اسرائیل دو سال پس از ناکام ماندن تلاش ها برای سالم نگه داشتن دولت ائتلاف ، وارد دور چهارم انتخابات شد.

پر از اختلاف و عدم اعتماد ، دولت نتوانست بودجه را تا نیمه شب سه شنبه (22:00 به وقت گرینویچ) تصویب کند که منجر به انتخابات زودهنگام در مارس سال آینده شد و کشور را به یک بحران طولانی مدت سیاسی بازگرداند.

آخرین تلاش این هفته در تصویب قانونی در پارلمان اسرائیل ، کنست ، برای به تأخیر انداختن ضرب الاجل ناکام ماند.

بنی گانز ، رهبر پیشین مخالفان که با نارضایتی در ماه مه به ائتلاف بنیامین نتانیاهو پیوست ، نتوانست نخست وزیر را با بودجه موافقت کند.

براساس توافق نامه تقسیم قدرت ، نتانیاهو 18 ماه نخست نخست وزیری را بر عهده دارد و پس از آن گانز برای باقی مانده دوره سه ساله نقش رهبری را بر عهده خواهد گرفت.

تحلیلگران سیاسی اسرائیلی معتقدند که نتانیاهو ممکن است به جای انتقال قدرت ، بخواهد زودتر دولت را اژدر کند ، خصوصاً که این پیرمرد 71 ساله در یک پرونده فساد طولانی مدت درگیر است که احتمال دارد به عنوان نخست وزیر بجنگد.

حزب آبی و سفید گانتز نتانیاهو و حزب حاکم وی لیکود را به “کشاندن کشور” به یک رای دیگر پرهزینه در کشور متهم کرد. بلو وایت سه شنبه شب گفت: “اگر محاكمه ای وجود نداشت ، بودجه بود و انتخاب نمی شد.”

نتانیاهو ، که اتهام کیفری را انکار می کند ، اتهامات مربوط به اینکه می خواهد دوباره به صندوق های رای بیاید را رد کرد ، اما “پیروزی عظیم” را پیش بینی کرد.

“من یک انتخابات نمی خواستم. لیکود انتخابات نمی خواست. ما بارها و بارها علیه انتخابات رأی دادیم. ” “بنی گانتز با هماهنگی با ما بازگشت.”

وی افزود: من به شما قول می دهم که پیروز خواهیم شد.

انتخابات عمومی ، که ممکن است در 23 مارس برگزار شود ، می تواند منجر به تغییر قابل توجهی در ترکیب احزاب سیاسی اسرائیل شود ، که می تواند به شانس های نتانیاهو آسیب برساند.

شخصیت اصلی حزب لیکود ، گیدئون سار ، اوایل ماه جاری از جناح جدا شد. حامی سابق نتانیاهو که به یک رقیب تبدیل شد ، سال گذشته تلاش کرد رهبر طولانی مدت اسرائیل را برکنار کند.

پس از شکست این حرکت ، وی حزب جدیدی به نام امید جدید ایجاد کرد که انتظار می رود صفوف خود را با جداشدگان لیکود تقویت کند.

در حالی که نظرسنجی ها حاکی از آن است که لیکود همچنان می تواند به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شود ، نتانیاهو برای تشکیل اکثریت 61 کرسی نیاز به ایجاد اتحاد با رقبا دارد.

این ممکن است دشوار باشد و چندین حزب مذهبی و ملی گرای که محبوبیت خود را افزایش داده اند معتقدند که آنها به دولت تحت ریاست نتانیاهو نمی پیوندند.

احزاب میانه رو و چپ اسرائیل به طور عمده تفکیک شده اند ، به این معنی که هر کسی که رئیس دولت بعدی اسرائیل باشد ، همچنان به شدت در مورد اشغال مداوم فلسطینی ها صحبت خواهد کرد.

گانز نیز فقط در طی دو سال فعالیت سیاسی با مرگ احتمالی روبرو است و چندین نماینده “سفید-آبی” وی به تلاش وی برای تأخیر در مهلت مقرر و جلوگیری از انتخابات رأی دادند.

یک نظرسنجی توسط کانال تلویزیونی محلی کانال 12 در روز سه شنبه پیش بینی کرد که “آبی و سفیدها” فقط شش کرسی را به دست می آورند – یک افت بزرگ از 33 پیروزی در انتخابات گذشته.

ماتی توچفلد با نوشتن در روزنامه محلی اسرائیل خیام گفت كه گانز “به احتمال زیاد” كنترل حزب خود را كه متشكل از سیاستمداران عمدتاً مخالف نتانیاهو است ، از دست داد.

“هنگامی که اعلامیه رسمی انتخابات اعلام شد ، تخمین زده می شود که از هم پاشیدگی آنها اجتناب ناپذیر است … مانند هر حزب ، سرنوشت” آبی و سفیدها “باید رقم می خورد.”

[ad_2]