والمارت از ایالات متحده به دلیل ادعای نقش در دامن زدن به بحران مواد افیونی در آمریکا شکایت کرد | والمارت

[ad_1]

روز سه شنبه ، وزارت دادگستری ایالات متحده علیه والمارت شکایت کرد و گفت این غول خرده فروشی “هزاران نسخه نامعتبر” را برای داروهای مسکن قوی پر کرده است و به بحران آمریکا کمک کرده است.

Walmart بیش از 5000 داروخانه را در سراسر کشور اداره می کند. تا سال 2018 ، این زنجیره توزیع کننده عمده مواد کنترل شده برای داروخانه های خود بود ، که پوشش گسترده ای به بسیاری از جوامع می داد.

شکایت مدنی به نقش داروخانه های والمارت اشاره دارد ، که ممکن است در بحران با پر کردن نسخه های مواد مخدر و توزیع غیرقانونی مواد کنترل شده به داروخانه ها در بحران مخالفت ، نقش داشته باشد.

در دادخواست مدنی 160 صفحه ای که در دادگاه فدرال دلاور تشکیل شد ، گفت: “والمارت به عنوان یک توزیع کننده و توزیع کننده مواد مخدر در سراسر کشور ، و با توجه به تعداد زیادی داروخانه که فعالیت می کند ، از موقعیت منحصر به فردی برای جلوگیری از انحراف غیرقانونی مواد مخدر برخوردار است.”

این دادخواست افزود: “با این حال ، برای سالهای زیادی ، هنگامی که اپیدمی داروهای تجویز شده کشور را نابود کرد ، والمارت از این مسئولیت ها صرف نظر کرد.”

در پاسخ ، والمارت گفت این دادخواست “سرشار از نادرستي هاي واقعي” است.

در سند وزارت دادگستری آمده است که این شرکت “آگاهانه قوانین مستقر را نقض کرده است که طبق آن لازم است نسخه های مواد کنترل شده را به دقت بررسی کند تا از معتبر بودن آنها اطمینان حاصل کند – یعنی توسط پزشکان به طور قانونی برای اهداف قانونی صادر شده است و نه برای سو not استفاده یا خرابکاری های دیگر”. “این پرونده ادامه یافت. اگرچه والمارت از نظر قانونی ملزم به بررسی پرچم های احتمالی قرمز بود ،” او “تلاش كمی كرد تا مطمئن شود كه با آنها مطابقت دارد.”

در عوض ، والمارت رعایت این قوانین را برای داروسازان دشوار کرد. در شکایت آمده است که مدیران داروسازان را تحت فشار قرار می دهند تا هر چه سریعتر حجم زیادی از نسخه ها را پر کنند ، “در حالی که آنها از امتناع قاطع از پر کردن نسخه های صادر شده توسط پزشکانی که داروسازان می دانستند به طور مداوم نسخه های نامعتبر را صادر می کنند ، انکار می کنند.”

مقامات گفتند ، اگرچه دفتر والمارت اطلاعات گسترده ای را جمع آوری کرده است که نشان می دهد مردم بارها و بارها سعی کرده اند نسخه های دارویی نامعتبر را پر کنند ، اما این بخش داده های داروسازان را حفظ کرده است

والمارت نسخه های داروهای تجویزی را پر می کرد که داروسازان وی بارها گزارش کرده اند به عنوان “قرص” اورژانسی عمل می کنند – حتی اگر والمارت هشدار داد که سایر داروخانه ها نسخه هایی را برای کسانی که آنها را تجویز کرده اند پر نمی کنند. در حقیقت ، برخی از کسانی که این قرص ها را تجویز کرده اند به بیماران خود گفته اند که آنها را در والمارت پر کنند. “

فشار بر داروسازان چنان شدید بود که مدیران به آنها گفتند:[h]مقامات فدرال گفتند که مشتری از ایستگاه به ایستگاه دیگری شلوغ است “زیرا انطباق” یک جنگ ثانیه ای است.

در اوایل سال 2013 ، والمارت طرحی را اتخاذ کرد که از تعداد نسخه های کارمندان فروشگاه پردازش شده به عنوان عاملی در تعیین اینکه آیا یک کارمند داروخانه “واجد شرایط انگیزه نقدی” است استفاده کرد.

وزارت دادگستری ادعا می کند که والمارت “صدها هزار مورد نقض” قانون مواد کنترل شده را مرتکب شده است. اگر والمارت به دلیل نقض عمل مجرم شناخته شود ، هر نسخه غیرقانونی انجام شده می تواند 67677 دلار جریمه نقدی داشته باشد. هرگونه دستور مشکوک که به مقامات گزارش نشده باشد می تواند تا 15،691 دلار جریمه نقدی در پی داشته باشد. وزارت دادگستری گفت جریمه های مدنی ممکن است به “میلیارد” برسد.

طبق گزارش وزارت دفاع ، بیش از 232000 نفر در ایالات متحده بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه والمارت آمده است که تحقیقات وزارت دادگستری “به دلیل نقض اخلاق تاریخی آلوده شده است ، و این دادخواست یک نظریه حقوقی را اختراع می کند که به طور غیرقانونی داروسازان را مجبور می کند خود را بین بیماران و پزشکانشان قرار دهند ، همچنین عدم صحت واقعی و ضبط اسناد گیلاس”. متن نوشته “.

وی گفت: “اتهام داروسازان مبنی بر اینکه آنها همان پزشكانی را كه اداره كننده دارو (DEA) برای تجویز مواد مخدر تصویب كرده حدس نمی زنند ، تلاشی شفاف برای جبران مسئولیت ناشی از نارسایی های مستند است كه به پزشكان بد اجازه نمی دهد مواد مخدر را تجویز كنند.” گفت

والمارت اخیراً از وزارت دادگستری و DEA شکایت کرده و گفته مقامات به اشتباه این شرکت را مقصر می دانند. آسوشیتدپرس گزارش داد ، طبق دادخواست خرده فروش ، قاضی فدرال تشخیص خواهد داد که دولت دلیلی برای پیگرد قانونی خسارات مدنی ندارد.

[ad_2]