“برای او توهین آمیز”: مجسمه مری وولستون کرافت واکنش نشان می دهد مری والستون کرافت

[ad_1]

200 سال طول کشید تا مجسمه ای برای بزرگداشت زندگی فیلسوف و فمینیست پیشگام ماری وولستون کرافت به دست آورد ، اما سازندگان آن تقریباً از زمان کشف آن با انتقاداتی روبرو شده اند.

برخی از مجسمه های جدید هنگام رونمایی از آن در روز سه شنبه متعجب و شرم آور شدند ، منتقدان س askedال کردند که چرا مستقیماً Wollstonecraft را به تصویر نمی کشد و چرا “مادر فمینیسم” با فرم زنانه برهنه مشخص شده است.

این مجسمه ، که شکل برهنه و نقره ای نقره ای هر زن را در اختیار دارد و ترکیبی از اشکال زنانه در آن نگه داشته می شود ، محصول یک دهه تلقیح و جمع آوری پول مداوم توسط ماری در Green است که 143000 پوند مورد نیاز برای ایجاد آن را جمع آوری کرد.

اما روز سه شنبه برخی از منتقدان آثار هنری ایجاد شده توسط مگی هملینگ ، یکی از مهمترین و گاه بحث برانگیزترین هنرمندان انگلیس را به عنوان یک فرصت از دست رفته توصیف کردند.

کارولین کریودا-پرز ، که نقشی اساسی در کارزار نصب مجسمه ملیسن فاوست ، اولین زن در میدان پارلمان داشت ، گفت که روند تصمیم گیری “به طرز فاجعه باری اشتباه” بود.

وی گفت: “من نمی خواهم ثانیه ای از تلاش فوق العاده ای که برای آن انجام داده اند دور کنم ، این یک دستاورد شگفت انگیز است ، اما چه هدر دادن تمام سخت کوشی ها.”

“من صادقانه احساس می کنم که این عملکرد در واقع او را آزرده می کند. من نمی بینم که او چقدر احساس خوشبختی می کند وقتی که او توسط این رویای مرطوب و کاملاً شکل گرفته یک زن نشان داده می شود. “

وی استدلال کرد که به عنوان یک قطعه هنری سیاسی باید وولستون کرفت معروف را به تصویر می کشید ، زیرا کمتر از 3٪ مجسمه ها در انگلیس از زنانی تشکیل می شدند که سلطنتی نبودند. “ما از گذشته تعداد کمی از زنان را جشن گرفته ایم که وسوسه امتحان وجود دارد [to represent] تمام زنانگی ، که اگر مجسمه ای مردانه باشد هرگز مشکلی ایجاد نمی کند. “

کیتلین موران ، نویسنده در حساب توئیتر خود نوشت: “تصور کنید اگر مجسمه ای از یک پسر جوان برهنه داغ” به افتخار “مثلا چرچیل وجود داشته باشد. این دیوانه به نظر می رسد. همچنین دیوانه به نظر می رسد.”

اما هامبینگ به PA Media گفت که این مجسمه هر زنی است و لباس می تواند زمان و مکان او را محدود کند. “این شباهت قهرمانانه یا قهرمانانه معمول ماری ولستون کرافت نیست. با توجه به روح او ، این یک مجسمه است. “

بی بی سی روولات ، نویسنده ای که یکی از چهره های اصلی مبارزه برای ایجاد مجسمه وولستون کرافت بود ، گفت که این مجسمه نشان دهنده “ایده همکاری” و تولد فمینیسم است.

وی گفت: “مگی هامبینگ یک هنرمند پیشگام است و ما می خواستیم کاری متفاوت انجام دهیم تا مردم را روی یک پایه قرار دهیم.” “ما می توانستیم کاری بسیار خسته کننده و معمولی و بسیار ویکتوریایی و قدیمی انجام دهیم. و می دانید امروز برای من کمی راحت تر خواهد بود. “

وی افزود: “این زن جذاب نیست. پیچیده است. این یک کار هنری پیچیده است و باید باشد.”

دیگران از شکل چهره برهنه انتقاد کردند. نویسنده تریسی کینگ ، که در کار خلق مجسمه ملیسن فاوست نقش داشت ، گفت: “هر نوجوان عبوری فکر نخواهد کرد ، اوه ، این نماد تربیت فمینیستی است. آنها فکر می کنند – جوانان!”

رولات گفت که واکنش اولیه به مجسمه در نیوینگتون گرین مثبت بود و بحث و شناخت زندگی و کار Wollstonecraft را برانگیخت. “من معتقدم که هنر عمومی بسیار سیاسی است. و اما من ، هرچه افراد بیشتر در مورد مری ولستون کرافت یاد بگیرند ، بهتر است. “

[ad_2]