چگونه جو بایدن می تواند با موانع دونالد ترامپ در حال گذار مقابله کند؟ | کسب و کار

[ad_1]

پانتقال مسکونی هرگز آسان نیست ، به ویژه هنگامی که رئیس جمهور فعلی در آن شرکت کرده و در انتخابات شرکت کرده است. اما این بار انتقال در بحبوحه یک بحران بی سابقه است. رئیس جمهور فعلی از رأی دادن به عنوان رد سیاست های خود امتناع می ورزد و نسبت به رئیس جمهور منتخب ، که وی را به عدم صداقت متهم می کند ، احساس خصومت می کند و وی را برای انجام وظایف خود ضعیف می داند. وی جانشین خود را سوسیالیست ، حامی سیاست هایی می داند که کشور را به سقوط سوق می دهد.

1932 و انتقال از هربرت هوور به فرانکلین روزولت در بحبوحه یک رکود اقتصادی و بحران بانکی بی سابقه رخ داد. رئیس جمهور مستعفی ، هوور ، نسبت به جانشین خود احساس خصومت می کرد ، که ناتوانی او باعث اضطراب بیش از فقدان حدت ذهنی بود ، اما فلج جزئی روزولت. وی FDR را “آفتاب پرست روی شطرنجی” خواند و وی را به ارتكاب پرونده “از پایین عرشه” متهم كرد. در مبارزات انتخاباتی خود ، و سپس هوور اشاره کرد که گرایشات سوسیالیستی FDR کشور را به “راهپیمایی به سوی مسکو” سوق می دهد.

سپس منطقه بین چهار ماه به طول انجامید ، در طی آن رئیس جمهور لنگ و کنگره برای رسیدگی به بحران فعلی اقدامات کمی انجام دادند. بانک ها و وحشت به طرز مسری گسترش می یابد و فرمانداران یکی پس از دیگری مجبور به تعطیلی سیستم های بانکی خود می شوند. اما هوور از اعلام تعطیلات یک طرفه خودداری کرد. با افتتاح FDR در مارس 1933 ، سیستم بانکی و کل اقتصاد عملاً متوقف شده بود.

هوور از این بحران اطلاع داشت. اما او از نظر عقیدتی مخالف مداخله دولت فدرال بود. و به حق از نظرات خود اطمینان داشت.

اکنون می توان انتظار چنین رفتاری را از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور لنگ ایالات متحده داشت. به دلیل ایدئولوژی و پیکیسم ، او ظاهراً از انجام هر کاری در مورد ویروس کرونا شایع خودداری می کند. س isال این است که وی چقدر می تواند تلاش های جو بایدن را برای رفع این مشکل پس از تصدی مسئولیت خنثی کند. آیا ترامپ اعضای گروه ویژه ویروس کرونا و سایر افرادی را که از انجام جلسات توجیهی گروه گذار منصوب می شوند ، منع می کند؟ آیا او اطلاعات مربوط به Operation Warp Speed ​​، تلاش های دولت برای تولید واکسن Covid-19 را پنهان می کند؟

هوور که نیازی به سیاست جدید نمی دید ، تمام تلاش خود را برای محدود کردن توانایی های رئیس جمهور آینده انجام داد. وی با اعتقاد به قداست استاندارد طلا ، از FDR خواست تا با صدور بیانیه ای از رعایت آن به عنوان راهی برای اعتماد سازی حمایت کند. وی از رئیس جمهور منتخب خواست اعضای هیئت آمریکایی منصوب شده توسط هوور را به یک کنفرانس بین المللی برای بحث در مورد بدهی های جنگ اروپا و ترمیم جهانی استاندارد طلا تأیید و حتی توصیه کند.

FDR خطر بستن دستهای خود را اذعان کرد و قبل از شروع به کار از این کار امتناع کرد. وقتی رئیس جمهور منتخب او را رد کرد ، هوور با عصبانیت نسخه هایی از پیام های آنها را منتشر کرد و افکار عمومی را تحریک کرد.

به همین ترتیب ، می توانیم انتظار داشته باشیم که بایدن درخواست های ترامپ را رد کند – در صورت وجود – و از تعهداتی که فضای وی برای مانور سیاسی را محدود می کند ، اجتناب کند. اما ترامپ قبلاً او را به روش های دیگری مهار کرده بود. به ویژه منصوبان دادگاه ترامپ تلاش های رئیس جمهور جدید برای تدوین سیاست های مطابق با دستورات و مقررات را به چالش می کشند. در همین حال ، تلاش ها برای بهبود قوانین و تأیید صلاحیت نامزدهای پست های اداری احتمالاً توسط رهبر اکثریت سنا ، میچ مک کانل ، از بین خواهد رفت ، و در این میان شگفتی های دیگری در انتخابات جورجیا ذکر نمی شود (به نظر می رسد بایدن در جایی که برگزار می شود پیروز شده است). دور دوم انتخابات برای دو کرسی سنا (برگزار شده در ژانویه).

انتقال از هوور به روزولت در یک زمان خطرناک اتفاق افتاد. بسیج های خودجوش سیاسی از هر نوع در حال رشد بودند. ارتش پاداش بیش از 43000 جانباز جنگ جهانی اول و خانواده های آنها در اواسط سال 1932 به واشنگتن فرود آمدند و خواستار پرداخت گواهینامه های جانبازان شدند. با کشته شدن آنها توسط پلیس واشنگتن و ارتش ایالات متحده به وحشیانه پراکنده شدند. این قسمت نقش مهمی در شکست انتخاباتی هوور داشت (نتیجه ای که می توانست به عنوان هشداری برای ترامپ باشد ، که به همین ترتیب نیروهای خود را به پراکنده کردن معترضان دعوت کرد).

مشترک پیام روزانه Business Today شوید یا در Guardian Business در Twitter با آدرس BusinessBesk @ مشترک شوید

علاوه بر این ، اعتراضاتی نیز صورت گرفت که برخی از آنها شدید بود ، علیه حراج های باج که در پله های دادگاه در سراسر کشور برگزار می شد. حمایت از سیاستمداران افراطی مانند هوی لانگ در لوئیزیانا افزایش یافت. محاکمات شدید ، بیکاری و ناامیدی اقتصادی زمینه ای را ایجاد کرد که جوزپه زنگارا ، آجری بیکار با مشکلات جسمی و روحی و دیدگاه های شدید ضد سیستمی ، 17 روز قبل از مراسم تحلیف سعی در کشتن روزولت داشت.

در اینجا دو درس وجود دارد. رئیس جمهور منتخب و اطرافیان وی باید با توجه به جو ملتهب سیاسی و تلاش های مداوم ترامپ برای برافروختن آتش ، اقدامات احتیاطی بیشتری را برای ایمنی شخصی انجام دهند. و بایدن اکنون مانند FDR باید پیام امید و وحدت خود را به عنوان پادزهر ویروس کرونا و تقسیمات سیاسی تکرار کند. در سال 1933 ، آمریکایی ها باید بر “ترس خود” غلبه کنند. امروز ، زمانی که آمریکایی ها باید بر ترس خود از یکدیگر غلبه کنند ، ادعای بایدن مبنی بر اینکه “هیچ کشور قرمز و آبی وجود ندارد بلکه فقط ایالات متحده است” شروع خوبی است.

باری ایچنگرین استاد اقتصاد در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و مشاور ارشد سابق صندوق بین المللی پول است. آخرین کتاب وی “وسوسه پوپولیستی: شکایتی اقتصادی و واکنش سیاسی در عصر جدید” است.

© سندیکا پروژه

[ad_2]