نمایندگان روسیه مصونیت مادام العمر رئیس جمهور سابق را در نظر می گیرند ولادیمیر پوتین

[ad_1]

قانون گذاران روسی لایحه ای را در پارلمان ارائه کرده اند که به ولادیمیر پوتین مجازات مادام العمر از پیگرد قانونی در زمان و زمان تصمیم به استعفا می دهد.

این لایحه برای رئیس جمهور پیشین مصونیت از تعقیب قانونی را برای هرگونه جرمی که در طول زندگی وی مرتکب شده است ، در نظر گرفته است. برای لغو اقدامات حمایتی ، به اکثریت قریب به اتفاق قانونگذاران نیاز است. در حال حاضر ، روسای جمهور سابق برای اقدامات انجام شده فقط در طول تصدی خود محافظت می شوند.

این دومین لایحه در این هفته است که مقررات ویژه ای را برای روسای جمهور سابق فراهم می کند و بحث در مورد اینکه آیا پوتین 68 ساله می تواند برای بازنشستگی آماده شود را ایجاد می کند.

روز شنبه ، وی قانونی را تأمین کرد که به رئیس جمهور سابق حق می دهد به عنوان یک سناتور مادام العمر در شورای فدراسیون روسیه خدمت کند ، که همچنین مصونیت از آزار و اذیت را فراهم می کند.

این لوایح پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی در روسیه که “تعیین مجدد” محدودیت های مدت پوتین بود ، به وی اجازه داد دو بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود و تا سال 2036 ، یعنی 84 سالگی ، در سمت خود بماند. او از سال 2000 کشور ، عمدتا رئیس جمهور را اداره می کند. سال

تحلیلگران سیاسی در مورد برنامه های پوتین اختلاف نظر داشتند. اگرچه او سالها راه را روشن کرده است ، اما ممکن است پوتین به راحتی نمی خواست اردک لنگ شناخته شود ، زیرا به دلیل محدودیت زمانی در سال 2024 مجبور به اخراج می شود (برای اولین بار انتخاب شد رئیس جمهور در سال 2000 و سپس در سال 2012 به رئیس جمهور بازگشت). از زمان شیوع بیماری همه گیر ، او بیشتر به محل کار خود سفر می کند ، جلساتی را از یک پناهگاه بدون پنجره برگزار می کند و بندرت در انظار عمومی ظاهر می شود.

مصونیت رئیس جمهور در به قدرت رسیدن پوتین نقش برجسته ای داشت. حکم اعطای مصونیت بوریس یلتسین ، رئیس جمهور سابق از پیگرد قانونی ، بازجویی و بازرسی از اموال وی ، از جمله اقدامات اول پوتین به عنوان رئیس جمهور بود.

برخی این تصمیم را به عنوان انگیزه ای برای یلتسین ، كه درگیر تحقیقات سوئیس در مورد كارت های اعتباری صادر شده به خانواده اش بود ، توصیف كردند تا كنار برود و پوتین را به عنوان جانشین خود انتخاب كند. یلتسین در خاطرات خود هرگونه توافق با پوتین را انکار کرد. قانون مصونیت ریاست جمهوری در سال 2001 توسط پارلمان روسیه تصویب شد.

تنها روسی زنده دیگر که اکنون لایحه جدید پوتین به او اعمال خواهد شد ، دیمیتری مدودف است که از سال 2008 تا 2012 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد و سپس کنار رفت و اجازه بازگشت پوتین را داد.

این لایحه باید از سه قرائت در مجلس عوام ، سپس در مجلس بالا بگذرد و سپس برای ورود به قانون توسط پوتین امضا شود.

[ad_2]