باب دیلن به دلیل فروش کاتالوگ از دارایی نویسنده مشترک “خواسته ها” شکایت کرد باب دیلن

همسر و شرکت انتشارات ژاک لوی ، که چندین آهنگ از آلبوم “Desire” باب دیلن را در 1976 نوشت ، به دنبال فروش اخیر فهرست آهنگ های Dylan به Universal Music ، از ترانه سرا با 7.25 میلیون دلار (5.25 میلیون پوند) شکایت کرد. گفته می شود ارزش این معامله 300 میلیون دلار (217.3 میلیون پوند) است.

در دعوی قانونی لوی ادعا می شود که دیلن 35٪ از سود آهنگهای داستانی طولانی که برای دیزایر همکاری کرده است – Hurricane، Isis، Mozambique – به خانواده لوی بدهکار است. اوه خواهر جوی ، عاشقانه در Durango و Black Diamond Bay – و گفت که همکاران دیلن “از ارسال خودداری کردند [Levy’s family] سهم قانونی آنها از درآمد و / یا درآمد حاصل از فروش کاتالوگ در مورد ترکیبات. “

وکیل دیلن ، اورین اسنایدر ، به پیچفورک گفت که این دادخواست “تلاشی غم انگیز برای بهره مندی غیرمنصفانه از فروش اخیر کاتالوگ بود. به شاکیان هر آنچه بدهکار بودند پرداخت شد. ما اطمینان داریم که برنده خواهیم شد. و اگر این کار را انجام دهیم ، از شاکیان و وکلای آنها مسئولیت خواهیم داشت.” برای ایجاد این هدف بی رحمانه است. “

دیلن در بهار سال 1974 با لوی آشنا شد. آنها در سال بعد با یکدیگر آشنا شدند و همکاری خود را با آهنگ Isis آغاز کردند. پس از جلسات دوره ای ، آنها کار روی Desire را برای سه هفته اقامت در New York’s Hampton انجام دادند. این آلبوم که در ژانویه 1976 منتشر شد ، با انتقادات مختلفی روبرو شد.

فروش کاتالوگ دیلن توسط یونیورسال بزرگترین خرید حقوق ترانه سرایی توسط یک ترانه سرا به حساب می آید. این فروش در میان انبوه هنرمندان مطرح انجام شد که حقوق آهنگ های خود را از جمله نیل یانگ ، استیوی نیكس ، میك فلیت وود و شاكیرا می فروشند یا به طور جزئی می فروشند.

بسیاری از هنرمندان کاتالوگ خود را به شرکت سرمایه گذاری انگلیسی Hipgnosis Songs Fund ، متعلق به مرک مرکوریادیس فروخته اند. تحلیلگران صنعت استدلال می کنند که کاتالوگ هنرمندان منسوخ یک سرمایه گذاری پایدار و قابل اعتماد ارائه می دهد و ممکن است هنرمندان در سال های بعد ترک یک میراث یک بار برای وراث از یک املاک برای نوشتن آهنگ آسان تر باشد.