تنظیم کننده انگلیس از طریق فیس بوک با WhatsApp مکاتبه خواهد کرد واتس اپ

تنظیم کننده اطلاعات انگلستان از WhatsApp خواسته است تا برنامه چت از انتقال داده های کاربر به فیس بوک جلوگیری کند ، زیرا میلیون ها نفر در سراسر جهان برای جلوگیری از تغییرات آینده در شرایط خود همچنان به عضویت در گزینه های دیگری مانند سیگنال و تلگرام ادامه می دهند.

الیزابت دنهام ، کمیسیونر اطلاعات ، به کمیته پارلمان گفت که در سال 2017 ، واتس اپ متعهد شد اطلاعات مربوط به کاربران فیس بوک را تا زمانی که اثبات کند که GDPR رعایت می شود ، به اشتراک نگذارد.

اما ، وی گفت ، این توافق نامه توسط مرجع حفاظت از داده های ایرلند اعمال می شد تا زمانی که دوره گذار Brexit در 1 ژانویه به پایان برسد. اکنون که انگلیس کاملاً خارج از اتحادیه اروپا است ، اطمینان از تحقق این وعده ها به عهده دفتر کمیساریای اطلاعات است.

دنهام در کمیته فرعی آسیب اینترنت گفت: “تغییر از نظر خدمات و الزام کاربران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با فیس بوک در مورد کاربران انگلیس و کاربران در اتحادیه اروپا اعمال نمی شود.” و اطلاعات نادرست ، “و این بدان دلیل است که دفتر من در سال 2017 با WhatsApp مذاکره کرده است تا آنها توافق کنند که اطلاعات کاربر و اطلاعات تماس را تا زمانی که نشان دهند که مطابق با GDPR نیستند ، به اشتراک بگذارند.”

دنهام در پاسخ به س chairmanال رئیس کمیته مبنی بر اینکه آیا توافق دیگری نسبت به سال 2017 وجود دارد ، پاسخ داد که هیچ توافق وجود ندارد. “تا اول ژانویه ، کار مرجع حفاظت از داده های ایرلند بر فعالیت های WhatsApp نظارت داشت. در حالی که ما در حال انتقال بودیم ، به معنای “یک پنجره” این بود که همکار ایرلندی من مسئول WhatsApp بود. اکنون این تغییر کرده است. “

کمیساریای اطلاعات همچنین گفت که او از Signal ، رقیب حریم خصوصی WhatsApp ، برای پیام رسانی شخصی استفاده می کند و هیچ حسابی در Facebook یا WhatsApp ندارد.

وی افزود: “آنچه در مورد تبادل مداوم واتس اپ با فیس بوک واقعاً جالب است این است که چه تعداد کاربر با پای مجازی خود رأی داده و از سیستم عامل برای پذیرش عضویت در تلگرام یا سیگنال خارج شده اند.”

“کاربران انتظار دارند شرکت ها اعتماد خود را حفظ کنند و به طور ناگهانی قرارداد خود را با کاربران تغییر ندهند و من فکر می کنم این نمونه ای از نگرانی کاربران در مورد قابلیت اطمینان و پایداری وعده های داده شده به کاربران است.”

خروج کاربران از واتس اپ در اوایل ژوئیه آغاز شد ، زمانی که این شرکت اعلام کرد قصد دارد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را در 8 فوریه اعمال کند. این برنامه ها که اکنون به اوایل تابستان موکول شده است ، باعث وحشت قابل توجهی در بین کاربران برنامه شده است. با ایجاد تغییراتی که برای اولین بار مکانیزم های موجود تبادل داده بین WhatsApp و Facebook در خارج از “منطقه اروپا” که شامل اتحادیه اروپا و انگلیس است ، صریحاً نگران کننده است.

دیگران نگران اطلاعات غلطی بودند که خود واتس اپ را کنایه می بخشد مبنی بر اینکه شرایط جدید خدمات به فیس بوک امکان می دهد پیام های کاربر را بخواند. اینطور نیست – رمزگذاری پایان به پایان WhatsApp حتی در صورت تمایل از دسترسی فیس بوک به محتوای پیام ها جلوگیری می کند ، اما این ادعا به اندازه کافی گسترش یافته است تا WhatsApp بتواند تبلیغات را خریداری کند ، گفت: “نه WhatsApp و نه Facebook نمی توانند پیام های شما را بخوانند یا تماس های خود را بشنوید. “

سیگنال و تلگرام ، دو ذی نفع بزرگ که هراس بزرگ دارند ، در سه هفته اول ژانویه هر کدام میلیون ها کاربر اضافه کردند. Signal ، که در ابتدای سال در 1000 برنامه برتر انگلیس قرار نداشت ، چندین روز را به عنوان بیشترین بارگیری برنامه در کشور گذراند و 7.5 میلیون کاربر در سراسر جهان به دست آورد.