گوگل تهدید می کند که در صورت استفاده از کد اخبار دیجیتال ، جستجو در استرالیا را متوقف می کند شبکه های اجتماعی

گوگل تهدید می کند که اگر کدی ظاهر شود که این شرکت را مجبور به مذاکره در مورد پرداخت به رسانه ها کند ، موتور جستجو را از استرالیا حذف خواهد کرد و می گوید این پیشنهاد “پیشینه خطرناکی” است.

هفته گذشته مشخص شد که گوگل در حال آزمایش حذف سایت های خبری ، از جمله گاردین استرالیا ، از نتایج جستجوی حدود 1٪ از کاربران استرالیایی است زیرا این شرکت به مخالفت با کدی ادامه می دهد که این شرکت را مجبور به مذاکره با آژانس های خبری برای پرداخت لینک به مقاله های خبری می کند. نتایج جستجو.

اما روز جمعه ، گوگل گفت که آماده است خیلی بیشتر جلو برود و کل ویژگی جستجو را از استرالیا بیرون بکشد.

مدیر شرکت استرالیایی ، مل سیلوا روز جمعه به کمیته سنا گفت که کد پیشنهادی خبری ایستاده و “سابقه خطرناکی” برای پرداخت هزینه پیوندها نیست.

وی گفت: “اصل ارتباط بدون محدودیت بین وب سایت ها برای جستجو اساسی است و همراه با ریسک مالی و عملیاتی غیرقابل کنترل است. این نسخه از کد ، که باید به قانون تبدیل شود ، گزینه دیگری به جز توقف جستجوی Google در استرالیا به ما نخواهد داد.” .

“حذف سرویس های ما از استرالیا آخرین اتفاقی است که گوگل می خواهد رخ دهد ، به خصوص اگر راه دیگری برای پیشبرد وجود داشته باشد.”

سیلوا گفت که این شرکت می خواهد برای “عملی ساختن” کد ، تغییراتی در کد ایجاد کند و این شرکت به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت های رسانه ای برای پرداخت هزینه محتوا است و خاطرنشان کرد که حدود 450 معامله با شرکت های رسانه ای در سراسر جهان انجام شده است.

سناتورها بارها از سیلوا در مورد آنچه که آنها تهدید می کنند س questionال کرده و از آنها س ifال کرده اند که آیا مسئله صرفاً مسئله پرهیز از سابقه ای است که وی در سراسر جهان برای پرداخت هزینه اخبار در نتایج جستجو ایجاد خواهد کرد؟

سیلوا این تهدید را انکار کرد ، در صورت ادامه کد ، فقط “بدترین حالت” بود.

در پاسخ به درخواست Covid-19 ، سناتور مستقل رکس پاتریک تهدید Google را به چین تشبیه کرد ، تجارت استرالیا را تهدید می کند. به گفته وی ، پاسخ گوگل “شکستن” جستجو نبود ، بلکه برای محافظت از درآمد گوگل بود.

وی گفت: “این در مورد شکستن حساب بانکی شما است ، این مسئله است.” “این تاثیری بر اینترنت و نحوه کار آن ندارد.” او گفت.

سیلوا در جلسه دادرسی گفت که سال گذشته گوگل 59 میلیون دلار مالیات بر درآمد قبل از مالیات 134 میلیون دلار و 4.8 میلیارد دلار درآمد در استرالیا پرداخت کرد.

جلسات دادرسی امروز در فیس بوک ، چندین خبرگزاری و کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا ادامه دارد.

فیس بوک تهدید قبلی این شرکت را به بیرون کشیدن محتوای اخبار از کانال های کاربر در صورت ادامه کد ، تکرار کرد. جوش مهین ، رئیس سیاست های عمومی فیس بوک در استرالیا ، گفت که در صورت ادامه کد ، فیس بوک می تواند نه تنها از ارسال پیوند به مقالات خبری در فیس بوک ، بلکه از تمام کاربران مستقر در استرالیا توسط شرکت های خبری جلوگیری کند.

Machin گفت که مقالات خبری کمتر از 5٪ آنچه کاربر عادی در فید خود می بیند را تشکیل می دهد و فیس بوک از مقالات ارسال شده در فیس بوک سود تجاری زیادی نمی برد.

Machin در پاسخ به این س whetherال که آیا فیس بوک از طریق اخبار جعلی ارسال شده در این سیستم عامل درآمد کسب می کند ، ماشین پاسخ داد که فیس بوک از کاربرانی که اخبار جعلی ارسال می کنند مزایای تجاری دریافت نمی کند.

سناتور سبز سارا هانسون یانگ بارها از ماخین س askedال کرده است که آیا این کارزار اطلاعات نادرست نماینده مجلس را از سازمان لیبرال کریگ کلی حذف کرده است ، اما ماکین می گوید این محتوا “از طریق تعدادی از شخصیت های عمومی استرالیا” حذف شده است.

این شرکت همچنین کد را به شکل فعلی خود غیرفعال خوانده و خواستار تخفیف شش ماهه در سیستم عامل های دیجیتال برای مذاکره مستقیم با شرکت های اطلاعاتی قبل از ابتلا به “چوب بزرگ” کد اجباری شده است.

شرکتهای خبری پشتیبانی کننده این کد – از جمله Nine ، AAP ، News Corp. ، Guardian Australia ، Free TV Australia ، ABC و SBS – همه در برابر کمیته و همچنین نمایندگان کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا و کارکنان بخش ظاهر می شوند.

ناین استدلال می کند که سیستم عامل های دیجیتالی به دلیل اینکه در استرالیا انحصار دارند ، باید تنظیم شوند و مجبورند هزینه مطالب خبری را بپردازند زیرا “دسترسی به محتوای اخبار اعتماد به سیستم عامل ها و ارزش آنها را تعیین می کند”.

Newswire AAP گفت که این کد را پشتیبانی می کند ، اما خاطرنشان می کند که به عنوان یک ارائه دهنده اخبار عمده فروشی ، مستقیماً از کد بهره مند نمی شود ، بنابراین به پشتیبانی دیگر دولت نیاز است.

یک نظرسنجی که صبح جمعه منتشر شد نشان داد که از هر 5 استرالیایی سه نفر معتقدند که شرکت های شبکه های اجتماعی باید در منابع خبری اولویت سایت های خبری را داشته باشند.

دیناتو از 143 و 15 ژانویه به نمایندگی از موسسه استرالیا از 1،003 نفر نظرسنجی کرد و دریافت که 62٪ از مردم موافقت می کنند که شرکت های رسانه های اجتماعی روزنامه نگاری را در فیدهای کاربران اولویت قرار دهند و 84٪ موافقت کردند که آنها باید در نحوه تأثیر الگوریتم های خود شفاف باشند در کانالهای کاربر ، و باید گامهایی را برای جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست بردارند.

این بررسی نشان داد که 75٪ معتقدند که حسابهای ناشناس باید ممنوع شود ، اما افراد بالای 60 سال به احتمال زیاد ممنوعیت حسابهای ناشناس (88٪) در مقایسه با 18 تا 29 (59٪) نیاز دارند.