گروه “آرکادیا” فیلیپ گرین به دولت سقوط کرد کسب و کار

[ad_1]

Sir Philip Green’s Arcadia Group دولت را مورد حمله قرار داده و 13000 شغل را به خطر انداخته است زیرا کار فروشگاه خرده فروشی ناموفق است.

صاحب نام های خانگی ، از جمله Topshop ، Topman ، Miss Selfridge ، Dorothy Perkins ، Evans و Burton ، روز دوشنبه مدیرانی را از Deloitte منصوب کرد.

در نتیجه انتصاب هیچگونه کاهش غیرضروری صورت نگرفت و فروشگاه ها و وب سایت های گروه به تجارت خود ادامه خواهند داد. این حرکت ضمن جستجوی خریدار برای همه یا بخشی از شرکت ، از Arcadia در برابر طلبکاران محافظت خواهد کرد. انتظار نمی رود سبز 68 ساله در هیچ یک از دارایی ها پیشنهاد بدهد.

مدیریت Arcadia کنترل روزمره تجارت تحت مدیریت عملیات تجاری “لمس سبک” را حفظ خواهد کرد ، فرایند مشابهی که در شبکه فروشگاه های مشکل دار دبنهام ها اجرا می شود.

ایان گرابینر ، رئیس Arcadia ، گفت: “این یک روز فوق العاده ناراحت کننده برای همه همکاران ما و همچنین تأمین کنندگان و بسیاری از سهامداران دیگر است.

“تأثیر همه گیر Covid-19 ، از جمله بسته شدن اجباری فروشگاه های ما برای مدت طولانی ، به طور جدی بر تجارت همه مارک های ما تأثیر گذاشته است. در این زمان بسیار دشوار ، اولویت ما حفاظت از مشاغل و حفظ ثبات مالی گروه بود به این امید که بتوانیم همه گیری را بیرون بریزیم و به جنگ در طرف دیگر برویم. از این گذشته ، در سخت ترین شرایط تجاری که تاکنون تجربه کرده ایم ، موانعی که با آن روبرو بوده ایم بسیار جدی بوده اند. “

هنگامی که انسداد ویروس کرونا برداشته می شود ، فروشگاه های Arcadia در انگلیس از 2 دسامبر افتتاح می شوند.

Arcadia حدود 450 فروشگاه اجاره مستقیم در انگلیس و 22 کشور خارج از کشور دارد و همچنین ده ها امتیاز دیگر در فروشگاه های بزرگ و سایر مراکز فروش از جمله Tesco دارد. ورود وی به دولت بزرگترین شکست همه گیر شرکت ها در انگلیس و آخرین ضربه به خیابان اصلی انگلیس است که قبلاً دست و پا زده است. Arcadia بیش از 100 فروشگاه را تعطیل کرد و هزاران شغل را کاهش داد زیرا شرکت مادرش Taveta تا 1 سپتامبر 2018 به 177.3 میلیون پوند در سال کاهش یافت – آخرین مجموعه منتشر شده از نتایج Taveta – فروش برای این دوره تقریبا کاهش یافته است 5٪ به 1.8 میلیارد پوند.

این تصادف نه تنها حضور چندین ساله گرین را در خیابان اصلی انگلیس متوقف می کند ، بلکه ظاهرا آخرین ضربه برای نجات احتمالی فروشگاه بزرگ بیمار Debenhams JD Sports است ، جایی که Arcadia یکی از تأمین کنندگان اصلی آن است. بازار ورزشی خرده فروشی به احتمال زیاد از مذاکرات خارج می شود و در صورت عدم ارائه یک طرح نجات جایگزین ، احتمال هزاران نفر از دست دادن شغل در گروه فروشگاه های بزرگ افزایش می یابد.

مت اسمیت از Deloitte ، یک مدیر مشترک ، گفت: محاصره ویروس کرونا همراه با “مشکلات گسترده تر” برای زنجیره های خرده فروشی سطح بالا منجر به “نیاز مالی مهم” برای Arcadia شد که آن را مجبور به ورود به دولت کرد.

گروه Frasers مایک اشلی ، که قبلاً به عنوان Sports Direct شناخته می شد ، به Arcadia وام خیره کننده 50 میلیون پوندی پیشنهاد کرد ، اما روز دوشنبه این پیشنهاد قبل از تماس مدیران رد شد.

اسمیت گفت: “ما قصد داریم تجارت همه مارک ها را ادامه دهیم و اگر بسیاری از مجوزهای بازگشایی را داشته باشند مشتاقانه منتظر بازگشت مشتریان به فروشگاه هستیم. ما به سرعت به دنبال ابراز علاقه می شویم و منتظر شناسایی یک یا چند خریدار هستیم تا اطمینان حاصل شود موفقیت در آینده تجاری. ”

تحلیلگران خرده فروشی خاطرنشان می کنند که برخی از مارک های معروف Arcadia ، مانند Topshop و Topman ، ممکن است مورد توجه خریداران بالقوه قرار بگیرند ، اگرچه مدیران ممکن است برای افزایش علاقه به برخی از دارایی های دیگر گروه تلاش کنند.

مارک های این گروه قبل از همه گیری Covid از سالها کمبود بودجه رنج می بردند و نتوانستند با انتقال به فروش آنلاین و بازاریابی دیجیتال همراه شوند.

تخمین زده می شود که بیش از 10 خریدار در Topshop صف آرایی کنند ، از جمله متخصص آنلاین Boohoo ، Frasers Group و تعدادی از سرمایه گذاران سهام خصوصی.

دست اندرکاران صنعت می گویند شبکه های بزرگی از جمله Marks & Spencer و Next ، که سبد تجاری خود را به عنوان راهی برای استفاده از زیرساخت های قدرتمند اینترنت خود گسترش می دهد ، همچنین ممکن است علاقه مند به پذیرش یک مارک تجاری باشند که به آن دسترسی بهتری در بازار جوان بدهد.

اگرچه اشلی از علاقه خود به آرکادیا پنهان نمی کند ، اما توانایی وی در تجارت مشکوک است. او همچنین به دنبال دبنهام و برخی مارک های عضو گروه کارخانه های پشم ادینبورگ است ، سعی در بازسازی Fraser’s House و ارتقا شبکه اصلی Sports Direct دارد.

از آنجا که کارگران امیدوارند امکان انعقاد معامله ای برای صرفه جویی در مشاغل وجود داشته باشد ، دولت همچنین نسبت به اعضای صندوق بازنشستگی آرکادیا که کسری آنها 350 میلیون پوند تخمین زده می شود ابراز نگرانی می کند. صندوق بازنشستگی برای پیوستن به صندوق حمایت از حقوق بازنشستگی (PFP) – قایق نجات مورد حمایت صنعت ارزیابی می شود.

با این حال ، انتقال به PPF ممکن است به این معنی باشد که اعضایی که طبق این طرح هنوز به سن بازنشستگی عادی نرسیده اند ، 10٪ از مزایای خود را از دست می دهند ، حتی اگر قبلاً حقوق بازنشستگی را شروع کرده باشند.

نمایندگان و اتحادیه ها از خانواده گرین که طی سالهای گذشته از پرداخت های کلان Arcadia بهره مند شده اند ، از جمله سود 1.2 میلیارد پوندی در سال 2005 ، خواستار بسته شدن کسری صندوق بازنشستگی هستند.

مشترک پیام روزانه Business Today شوید یا در Guardian Business در Twitter با آدرس BusinessBesk @ مشترک شوید

در اوایل سال جاری ، خانواده موافقت کردند 100 میلیون پوند به عنوان بخشی از معامله با تنظیم کننده و ضمانت های املاک را امضا کنند ، اما اعتقاد بر این است که بودجه هنوز کم است. در سال 2017 ، گرین پذیرفت که 363 میلیون پوند در یک صندوق بازنشستگی برای BHS سرمایه گذاری کند ، که در سال 2015 به قیمت 1 پوند فروخت ، اما یک سال بعد سقوط کرد.

نماینده استیون تیمز ، رئیس کمیسیون کار و بازنشستگی Commons ، گفت: “مطمئناً چیز اخلاقی این است که سبزها کار درست را انجام دهند و کارمندان سخت کوش Arcadia را که مستحق آن هستند تضمین کنند ، مهم نیست که چه چیزی در کریسمس برگزار می شود. اما تنظیم کننده بازنشستگی همچنین باید اطمینان حاصل کند که همه تلاش خود را برای مبارزه با زاویه اعضای برنامه بازنشستگی انجام می دهد.

“این یک لحظه مهم برای تنظیم کننده است تا نشان دهد که درس فروپاشی های قبلی مانند BHS و British Steel را آموخته است.”

[ad_2]