گرتا تونبرگ: “ما در مسیر اشتباهی سریع پیش می رویم” در مورد بحران آب و هوا | محیط

[ad_1]

گرتا تونبرگ پیش از رویداد سازمان ملل که در آن از رهبران ملی خواسته شد وعده های خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش دهند ، گفت: جهان به سرعت در جهت مقابله با شرایط اضطراری آب و هوا به سرعت در جهت اشتباه حرکت می کند.

تونبرگ ، كه اعتصاب مدرسه انفرادی خود در سال 2018 به یك جنبش جهانی جوانان تبدیل شد ، گفت كه وقتی اقدامات فوری لازم انجام می شود ، كاملاً انكار می شود و رهبران فقط وعده های دور و سخنان پوچ می دهند.

پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوای پاریس روز شنبه رخ می دهد و کشورها برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین در زیر 2 درجه سانتیگراد و نزدیک به 1.5 درجه سانتیگراد قصد داشتند برنامه های جدیدی تنظیم کنند. وعده های فعلی به معنای افزایش فاجعه بار درجه حرارت 3 درجه سانتی گراد است.

اما اجلاس برنامه ریزی شده به دلیل شیوع ویروس کرونا به نوامبر سال آینده موکول شده است و یک جلسه مجازی یک روزه سازمان ملل متحد با حضور 70 رهبر جهان جایگزین آن خواهد شد. اتحادیه اروپا همچنین سعی خواهد کرد تا جمعه تا سال 2030 در اجلاس سران بروکسل در مورد میزان انتشار جدید هدف توافق کند.

تونبرگ با انتشار ویدئویی از مدیران خواست تا مسئولیت این واقعیت را که نتوانسته اند رشد انتشار کربن را تغییر دهند ، به عهده بگیرند. وی گفت: “ما هنوز هم در جهت اشتباه حرکت می کنیم.” “پنج سال پس از توافقنامه پاریس ، این پنج داغترین داغ ثبت شده در جهان است و طی آن مدت جهان بیش از 200 میلیارد تن CO تولید کرده است.2.

وی گفت: “اهداف فرضی بلند مدت تعیین شده و سخنرانی های بزرگی انجام می شود.” “با این حال ، وقتی نوبت به اقدامات فوری مورد نیاز ما می رسد ، ما هنوز در حالت انكار كامل قرار داریم زیرا وقت خود را برای ایجاد حفره های جدید با سخنان پوچ و ملاحظه های خلاقانه از دست می دهیم.”

وی به گاردین گفت: “رهبران باید واقعیت را بگویند: ما یک وضعیت اضطراری داریم و به اندازه کافی کار نمی کنیم. ما باید اولویت بندی اقداماتی را که باید اینجا و اکنون انجام شود انجام دهیم ، زیرا اکنون بودجه کربن را خرج می کند.

وی گفت: “ما باید تمرکز خود را بر روی اهداف و اهداف برای سال 2030 یا 2050 متوقف کنیم.” “ما امروز باید بودجه سالانه کربن خود را تأمین کنیم.”

تونبرگ گفت وعده های اخیر انگلیس – برای کاهش انتشار کربن 68 درصد تا سال 2030 از سطح 1990 – و چین ، ژاپن و کره جنوبی برای تبدیل شدن به کربن صفر خالص احساس پیشرفت ایجاد می کنند ، و وی افزود: “این یک داستان بسیار خطرناک است ، زیرا ، البته ، ما در مسیر درست پیش نمی رویم. ما باید خواستار آن شویم. “

اما تونبرگ ، كه در اجلاس های قبلی آب و هوا در سازمان ملل سخنرانی كرده بود ، سخنرانی ویدئویی خود را با بیان اینكه “امیدی وجود دارد … ما امیدواریم – ما مردم هستیم” پایان می دهد.

وی گفت: “برای من ، امید به دموکراسی افراد قدرتمند هستند. اگر افراد کافی با هم بلند شوند و همان پیام را تکرار کنند ، هیچ محدودیتی در دستیابی ما وجود ندارد. “

جنبش اعتصاب جوانان جمعه برای آینده انتظار دارد که بیش از 2500 اعتراض در روز جمعه برگزار شود ، اگرچه مانند تونبرگ ، بسیاری از آنها به دلیل محدودیت های Covid-19 آنلاین خواهند بود.

آدلاید شارلیر از “جمعه برای آینده بلژیک” گفت: “تمام تصمیماتی که اکنون گرفته نمی شود به گردن نسل ما خواهد افتاد. [Coronavirus] تأثیر زیادی داشت ، ما نمی توانیم در این مورد بحث کنیم اما دیدن انرژی در حرکتی که نمی خواهد بمیرد ، اما می خواهد خود را ترویج دهد ، باورنکردنی است. “

ونسا ناکاته جمعه برای آینده اوگاندا همچنین به رهبران گفت: “شما اکنون وضعیت ما را شناسایی کرده اید ، که به وضوح فاجعه بار است. اکنون آینده را درست کنید و اکنون شروع کنید. شما برای جلوگیری از این جنگ علیه کره زمین و مردم هر آنچه لازم دارید را دارید. اما شما فقط این کار را نمی کنید. اکنون ما خواهان برش های عمیق از شما هستیم. “

ناكاته گفت: “من امید را در جوانان از سراسر جهان می بینم.” “اما تنها راه تقویت این امید این است که دائماً از چالشی که برای گنجاندن همه درگیر هستیم آگاه باشیم.”

گروه های والدین اقلیمی نیز پیش از نشست های سازمان ملل و اتحادیه اروپا رهبران را هدف قرار داده اند. در مورد دوم ، لهستان و مجارستان تهدید می کنند که توافق را متوقف می کنند.

Marzena Wichniars از “پدران برای آینده لهستان” گفت: “من هنگام امضای توافق نامه پاریس از دخترم باردار شدم. این یک پیام عجیب به جهانیان بود: رهبران متعهد شدند که برای آینده بهتر همه فرزندان ما بجنگند. اما ما در واقع عصبانی هستیم ، اکنون به دولت “

اگنس ایمگارت از “پدران برای آینده در جهان” گفت: “فرزندان ما در پنج سال اخیر بسیار تغییر کرده اند ، اما توافق نامه پاریس هنوز در حال خزیدن است.”

[ad_2]