کپسول های SpaceX Dragon با ایستگاه فضایی بین المللی لنگر می اندازند SpaceX

[ad_1]

کپسول اسپیس ایکس که اخیراً با چهار فضانورد در داخل اسکله ایستگاه فضایی بین المللی ، خدمه مستقر در آن قرار دارد ، برای شش ماه آینده به فضا پرتاب شده است.

کپسول “اژدها” پس از پرواز 27 ساعته کاملاً خودکار از مرکز فضایی کندی در فلوریدا ، ساعت 23.01 به وقت اروپای شرقی رسید. پس از “غروب آفتاب” ، تاخیری کوتاه رخ داد که در سایت لنگر انداز سایه افکنده و کنترل این روش را برای خدمه دشوار کرد.

ارتباط 262 مایل (422 کیلومتر) بالاتر از آیداهو انجام شد.

کیت روبینز ، فضانورد ایستگاه فضایی وقتی مایک هاپکینز ، فرمانده اژدها ، برای اولین بار وارد رادیو شد ، اصرار کرد: “آه ، چه صدای خوبی برای شنیدن است.” وی پس از ادغام دو سفینه فضایی افزود: “ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا شما در آن باشید.”

مأموریت SpaceX Crew-1 در کشتی SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می شود
مأموریت SpaceX Crew-1 در کشتی SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می شود عکس: تلویزیون ناسا / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

شرکت ایلونا ماسک برای اولین بار خدمه را برای یک اقامت کامل شش ماهه در ایستگاه تحویل می دهد.

این سه فضانورد آمریکایی و یک ژاپنی ژاپنی در آزمایشگاه مداری باقی می مانند تا جایی که در ماه آوریل در یک کپسول اژدها جایگزین شوند. بنابراین ، همراه با SpaceX – و در نهایت ، بوئینگ – که فضانوردان را در قالب یک سرویس تاکسی کهکشانی به ایستگاه ناسا می رساند و از آن می گیرد.

فرمانده مایک هاپکینز و خدمه اش – ویکتور گلوور ، شانون واکر و ژاپنی سویتی نوگوچی – در حال پیوستن به دو روس و یک آمریکایی هستند که ماه گذشته از قزاقستان به ایستگاه فضایی رسیدند. گلاور اولین آفریقایی-آمریکایی خواهد بود که مسیری طولانی را طی می کند. برای اولین بار ، بروشور Glover روز دوشنبه با یک پین فضانورد طلا تقدیم شد.

یک فیلم تلویزیونی ناسا که کپسول SpaceX Dragon (R) را هنگام نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین المللی (L) نشان می دهد.
یک فیلم تلویزیونی ناسا که کپسول SpaceX Dragon (R) را هنگام نزدیک شدن به ایستگاه فضایی بین المللی (L) نشان می دهد. عکس: تلویزیون ناسا / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

این چهار نفر کپسول خود را انعطاف پذیر می نامند تا امید و الهام را در یک سال به خصوص دشوار برای جهان ایجاد کنند. روز دوشنبه ، آنها تور کپسول خود را پخش کردند ، کنترل های لمسی و مکان های ذخیره سازی را به نمایش می گذارند.

واکر گفت که برای آنها کمی سخت تر از دو فضانورد در پرواز آزمایشی است. وی گفت: “ما به نوعی دور هم می رقصیم تا همدیگر را بیرون نگه داریم.”

در هنگام پرتاب روز یکشنبه ، ناسا به دلیل ویروس کرونا مهمانان را به حداقل رساند و حتی ماسک مجبور شد بعد از توییت هایی که گفته است “به احتمال زیاد” به عفونت مبتلا شده است ، از این کار دور بماند. جای خود را به رئیس جمهور اسپیس ایکس ، گوین شاتول داد ، كه به خبرنگاران اطمینان داد كه وی یكشنبه شب ، هرچند از راه دور ، همچنان بسیار درگیر عمل است.

در حالی که آماده می شدند ایستگاه فضایی را بازسازی کنند ، خدمه Dragon’s یک ویترین زنده از نیوزیلند و یک اقیانوس آرام و درخشان ابر و ابر پوشیده از ابر را در فاصله 400 مایلی (400 کیلومتری) تبادل نظر کردند.

“عالی به نظر می رسد” ، “مدیریت ماموریت” از رادیو از مقر SpaceX در هاثورن ، کالیفرنیا.

هاپکینز پاسخ داد: “اینجا نیز عالی به نظر می رسد.”

[ad_2]