کوید: از زمان شروع طرح های واکسیناسیون ، 1.5 میلیون مرگ در سراسر جهان اخبار جهان

[ad_1]

بر اساس برآورد مواردی که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است ، زیرا در ماه جاری واکسیناسیون در چندین کشور توزیع شده است ، حداقل 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان به Covid-19 تلف شده است.

رویترز گزارش داد که این ارقام به طور متوسط ​​هر 9 ثانیه منعکس می شود. فقط در هفته گذشته ، دنیا هر روز به طور متوسط ​​بیش از 10 هزار نفر را کشته است – و این همچنان هر هفته رشد می کند.

طبق JHU ، تقریباً 65 میلیون نفر در سراسر جهان آلوده هستند و فقط در دو ماه گذشته ، نیم میلیون مرگ ثبت شده است ، بیماری همه گیر تهدید کننده زندگی به پایان نرسیده است.

بسیاری از کشورها با موج دوم و سوم عفونت ویروس کرونا درگیر هستند که در برخی موارد بدتر از موج اول است و در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس ، مسدود کردن و سایر محدودیت های شدید را از سر می گیرند.

چندین کشور در این هفته رکوردهای جدید تاریک Covid-19 را ثبت کردند. ایتالیا 993 مورد دیگر را ثبت کرد ، که رکورد قبلی را شکست داد – 969 در طول موج اول. در همین حال ، ایران ، که بیشترین آسیب را در خاورمیانه متحمل شده است ، یک میلیون پرونده را پشت سر گذاشته است ، حتی اگر مقامات کاهش محدودیت ها را در نظر گرفته اند.

بیش از 50 درصد از کل مرگ ویروس کرونا در مناطق آمریکای شمالی و آمریکای لاتین گزارش شده است. مسلماً ایالات متحده متضررترین کشور است که بیش از 14 میلیون مورد از عفونت Covid-19 را ثبت کرده است و تاکنون زندگی همه گیر بیش از 275،000 آمریکایی هزینه این بیماری همه گیر را داشته است. مرگ و میر در آمریکای لاتین بیش از 450،000 نفر بوده است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، ویروس کرونا سال گذشته نسبت به سل در سال 2019 باعث مرگ بیشتر شد و تعداد مرگ و میر ناشی از مالاریا تقریبا چهار برابر شد.

اما احتمالاً ارقام رسمی به طور جدی تعداد واقعی قربانیان Covid-19 را دست کم بگیرند. به عنوان مثال ، در انگلیس ، تعداد رسمی مرگ و میر دولت 60،113 است ، اما فقط تعداد مرگ و میر در میان کسانی که در طی 28 روز از آزمایش مثبت فوت کرده اند ، مشخص است.

این رقم کاملاً کمتر از سه آژانس آماری انگلستان بود که می گویند تعداد کشته شدگان 76000 نفر بود. تعداد کل شامل تمام مرگ های نشان دهنده بیماری در گواهی فوت ، و همچنین مرگ و میر ثبت شده در داده های دولت از آخرین شمارش آژانس است.

انگلیس اولین کشور در جهان است که روز چهارشنبه واکسن Pfizer / BioNTech را تصویب کرد و زمینه را برای ایمن سازی هموار می کند ، این واکسن از اوایل هفته آینده آغاز می شود.

[ad_2]