کوه یخی عظیم قطب جنوب ، به سمت جنوب جورجیا ، به دو قسمت تقسیم شده است | جنوبگان

[ad_1]

یک دانشمند که مسیر آن را دنبال می کرد روز جمعه گفت: جریان های شدید یک کوه یخی عظیم قطب جنوب را که در راه برخورد با جزیره جورجیا جنوبی است ، بلعیده و آن را مجبور به تغییر جهت و از دست دادن بیشتر جرم خود کرده است.

به گفته گرانت تارلینگ ، اقیانوس شناس بیولوژیکی با سرویس قطب جنوب انگلیس ، این هفته که کوه یخ ، A68A لقب گرفت ، به لبه غربی قفسه جزیره اقیانوس اطلس جنوبی نزدیک شد ، با جریانات شدیدی روبرو شد و باعث چرخش نزدیک به 180 درجه شد.

تارلینگ گفت: “تقریباً می توانید آن را به عنوان چرخش ترمز دستی کوه یخی تصور کنید زیرا جریان بسیار زیاد است.”

سپس کوه یخ مشخص شد که لبه قفسه را بریده و منجر به پاره شدن یک قطعه بزرگ شده است. این قسمت جدیدی از کوه یخ است و از قبل یک نام دارد: A68D.

دانشمندان هفته ها به عنوان کوه یخی عظیم مشاهده می کردند که آخرین بار در مساحت 4200 متر مربع اندازه گیری شد. کیلومتر ، در پایین دست به سمت جزیره حرکت می کند.

محققان نگران بودند که اگر کوه یخ در یک جزیره وحشی بسته شود ، ممکن است به بستر دریا بمالد و اکوسیستم های زیر آب را مختل کند. آنها همچنین نگران بودند که با این کار پنگوئن ها نمی توانند برای غذا به دریا راه پیدا کنند.

از روز جمعه ، کوه یخ اصلی A68A حدود 50 کیلومتر با ساحل غربی جزیره فاصله داشت. با این حال به نظر می رسید که به سمت جنوب شرقی به یک جریان دیگر می رود ، که احتمالاً آن را از لبه قفسه قبل از جابجا کردن ، به منطقه شرقی قفسه جزیره منتقل می کند.

این بدان معناست که هنوز هم می تواند یک فاجعه زیست محیطی برای حیات وحش محلی ایجاد کند ، اما در امتداد ساحل شرقی جزیره به جای جنوب غربی.

تارلینگ گفت: “همه این موارد هنوز هم می توانند اتفاق بیفتند و هیچ تغییری در این زمینه رخ نداده است.”

کوه یخ کوچک کوچکتر ، A68D ، به طور فزاینده ای از اصل فاصله می گیرد. دانشمندان هنوز نمی دانند که این روش به همان ترتیب پیش خواهد رفت یا به جای دیگری در قفسه خواهد رسید. برآورد اندازه A68D در دسترس نبود.

دانشمندان پیش بینی کرده اند که با نزدیک شدن به جزیره ، برخی از قسمت ها می توانند از A68A جدا شوند و احتمال خرابی های جدید وجود دارد.

A68A در سال 2017 از شبه جزیره قطب جنوب جدا شد.

[ad_2]