کنگره در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از “بهره برداری” چین از بورس های سهام آمریکا است اخبار جهان

[ad_1]

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را برای اخراج شرکت های چینی از بورس های سهام آمریکا در صورت عدم رعایت کامل قوانین ممیزی این کشور تصویب کرده و ابزار دیگری به رئیس جمهور دونالد ترامپ داده است که می تواند قبل از ترک پکن تهدیدکننده پکن باشد.

این مصوبه پس از تصویب به اتفاق آرا توسط سنا در ماه مه ، با رای وحدت رویه توسط مجلس صادر شد و آن را برای ترامپ ارسال كرد ، انتظار می رود كاخ سفید را امضا كند.

این امر در مورد شرکتهای هر کشوری اعمال می شود ، اما حامیان قوانین این قانون را برای شرکتهای چینی ذکر شده در ایالات متحده مانند Alibaba ، شرکت فناوری Pinduoduo و غول نفتی PetroChina هدف قرار داده اند.

دولت ترامپ روز چهارشنبه با ممنوعیت واردات پنبه از یک سازمان شبه نظامی قدرتمند چینی در سین کیانگ ، که می گوید از کار اجباری مسلمانان بازداشت شده اویغور استفاده می کند ، فشار اقتصادی بیشتری بر چین افزود.

آژانس حفاظت مرز و گمرک ایالات متحده اعلام کرد که “دستور منع” محصولات پنبه و پنبه را از شرکت تولید و ساخت و ساز سین کیانگ (XPCC) ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان چین ممنوع می کند. XPCC در سال 2015 30٪ پنبه در چین تولید کرد.

اتاق اقداماتی را برای انجام حسابرسی تحت قانون مسئولیت دارایی های خارج از کشور انجام داده است که قرار دادن اوراق بهادار شرکت های خارجی را در هر بورس اوراق بهادار ایالات متحده ممنوع می کند مگر اینکه آنها برای سه سال متوالی بازرسی توسط هیئت حساب های عمومی ایالات متحده انجام دهند.

اقداماتی که موضع سختگیرانه تری در مورد تجارت و تجارت چینی دارند معمولاً با سهام بزرگ در کنگره تصویب می شوند. دموکرات ها و جمهوری خواهان ترامپ نیز موضع رئیس جمهور در قبال پکن را تکرار می کنند ، موضعی که در سال جاری وقتی ترامپ چین را به ویروس کرونا متهم کرد که در حال نابودی ایالات متحده است ، شدت گرفت.

در اجلاس سایبری موسسه آسپن در روز چهارشنبه ، جان دمرس ، یک مقام ارشد وزارت دادگستری ایالات متحده ، گفت که بیش از 1000 محقق چینی در میان اقدامات سختگیرانه ای که در مورد سرقت فناوری در ایالات متحده انجام شده است ، ایالات متحده را ترک کرده اند.

ویلیام اوانین ، رئیس بخش ضد جاسوسی مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده ، در همان اجلاس گفت که عوامل چین از قبل کارمندان رئیس جمهور منتخب جو بایدن و همچنین “افراد نزدیک” به تیم بایدن را هدف قرار داده اند.

سناتور دموکرات کریس ون هولن ، که نویسنده لایحه حسابرسی با سناتور جمهوریخواه جان اف کندی است ، گفت که سرمایه گذاران آمریکایی “پس از سرمایه گذاری در شرکت های قانونی به ظاهر چینی که از همان استانداردها پیروی نکردند ، به دلیل پول فریب داده شدند.” و همچنین سایر شرکت هایی که در لیست عمومی قرار دارند. “

کندی گفت چین از بورس سهام آمریکا برای “بهره برداری” از آمریکایی ها استفاده می کند. وی در بیانیه ای گفت: “مجلس با رد وضع موجود سمی ، به مجلس سنا پیوست.”

این قانون همچنین شرکت های دولتی را ملزم می کند که آیا متعلق به دولت خارجی هستند یا کنترل می شوند.

انجمن اوراق بهادار آمریكا با تصویب تصویب این لایحه ، اظهار داشت كه محافظت از آمریكایی ها در برابر “شركتهای متقلب تحت كنترل حزب كمونیست چین” ضروری است.

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. هوآ چونون ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین قبل از رای گیری گفت که این سیاست با سیاست تبعیض شرکت های چینی را تحت فشار قرار می دهد.

هوآ در یک کنفرانس خبری گفت: “ما امیدواریم که به جای تعیین موانع ، ایالات متحده بتواند یک فضای عادلانه و بدون تبعیض را برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های خارجی در ایالات متحده فراهم کند.”

سخنگوی علی بابا توجه خود را به اظهارنظر درباره این لایحه از ماه مه ، که توسط سنا تصویب شد ، جلب کرد. مگی وو ، مدیر ارشد مالی ، به سرمایه گذاران گفت که این شرکت “به دنبال رعایت هر قانونی است که هدف آن محافظت و اطمینان از شفافیت برای سرمایه گذاران خرید اوراق بهادار در بورس های سهام ایالات متحده است.”

مقامات چینی مدت زیادی است که به دلیل نگرانی های مربوط به امنیت ملی ، اجازه بازرسی از شرکت های حسابداری محلی را به ناظران خارجی نمی دهند.

مقامات سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در اوایل سال جاری اعلام کردند که مایل هستند تحت شرایط خاص اسناد حسابرسی را مجاز کنند ، اما توافق نامه های گذشته با هدف حل اختلاف در عمل جواب نداد.

شان وو ، یکی از شرکای هنگ کنگی در شرکت حقوقی پل هاستینگز ، گفت که افزایش اجبار به شرکت های چینی حتی در زمان ریاست جمهوری بایدن در ژانویه احتمالاً زیاد است.

به گفته وی ، اگر این لایحه قانونی شود ، “همه شرکت های چینی ذکر شده در ایالات متحده تحت کنترل بیشتر مقامات آمریکایی قرار خواهند گرفت و به ناچار تمام گزینه های موجود را بررسی خواهند کرد.”

وی گفت که این می تواند شامل لیستی در هنگ کنگ یا هر جای دیگر باشد. چندین شرکت چینی موجود در لیست ایالات متحده ، از جمله Alibaba و اپراتور KFC China Yum China ، اخیراً لیست های ثانویه را در هنگ کنگ انجام داده اند.

[ad_2]