کنگره آماده رأی دادن به لایحه Covid-19 900 میلیارد دلاری است | ویروس کرونا

[ad_1]

پس از ماه ها ناآرامی در واشنگتن ، كنگره باید به یك بسته امداد همه گیر 900 میلیارد دلاری رأی دهد ، سرانجام پول طولانی مدت به مشاغل و افراد و همچنین منابع برای واكسن دادن ملت ، كه با افزایش وحشتناك Covid-19 و فوتشدگان.

قانون گذاران در انتهای دیگر جلسات هزاران صفحه را در پارگی قانونگذاری بسته اند که قرار است کپیتول هیل به مدت یک سال بسته شود.

بسته کمک ، که روز یکشنبه توافق شد و سرانجام بعد از ظهر روز دوشنبه در قالب یک لایحه منتشر شد ، روز دوشنبه در راه رأی گیری در کنگره باقی ماند. این یک مزایای بیکاری اضافی موقت 300 دلار در هفته و یک انگیزه پرداخت مستقیم 600 دلار برای اکثر آمریکایی ها و همچنین یک دور جدید یارانه برای مشاغل آسیب دیده و پول برای مدارس ، کارمندان بهداشت و مستاجران در انتظار اخراج تعیین می کند.

این قانون 5593 صفحه ای ، طولانی ترین لایحه ای است که به یاد ماندنی است و احتمالاً تاکنون جمع آوری شده است ، پس از ماه ها مبارزه ، موضع گیری و مذاکرات پس از انتخابات که با پایان کنگره تعدادی از خواسته های دموکراسی را به دنبال داشت ، روز یکشنبه جمع شد. رئیس جمهور منتخب جو بایدن به دنبال توافق برای کمک به مدت طولانی در انتظار مردم آسیب دیده و تقویت اقتصاد بود ، اگرچه کمتر از نصف خواسته دموکرات ها در پاییز بود.

با این وجود ، علیرغم این واقعیت که این لایحه نوید کمک موقت به میلیون ها آمریکایی را می دهد که مبارز هستند ، دموکرات های برجسته پرسیده اند که چرا دستیابی به توافق طولانی شد ، اما هنوز نیازهای مبرم کشور را برآورده نکرد.

ماهیت 11 ساعته این معامله احتمالاً منجر به صحنه ای از عجله ناشایست در مجلس نمایندگان و سنا خواهد شد و فقط چند ساعت به نمایندگان فرصت داده می شود تا لایحه عظیم قبل از رای گیری را مطالعه کنند.

مجلس هنگامی که این لایحه را تصویب می کند ، به سنا منتقل می شود ، جایی که رهبر حزب جمهوری خواه میچ مک کانل ابراز امیدواری کرد که این طرح را نیز در طول روز شکست دهد.

دونالد ترامپ با بیان اینکه پدر ، کنگره هنوز اقدامی نکرده است ، شکایت کرد. توییت روز یکشنبه: “چرا کنگره لایحه تحریک کننده ای به مردم ما نمی دهد؟ [The pandemic] تقصیر آنها نیست ، این تقصیر چین است. باز کردن و به آنها پرداخت بیشتر با پرداخت مستقیم “.

کاخ سفید گفته است رئیس جمهور این لایحه را امضا خواهد کرد.

این یک لحظه همکاری دو جانبه نادر بود ، زیرا اواخر روز یکشنبه با مشکل روبرو شد. این شامل 286 میلیارد دلار کمک اقتصادی مستقیم است که بیش از نیمی از آن به 600 دلار به افراد تا 75000 دلار یا به زوجین تا 150،000 دلار پرداخت می شود.

علاوه بر این ، دولت ایالات متحده مزایای بیکاری همه گیر با قیمت 300 دلار در هفته را از سر می گیرد. مزایایی که تا 14 مارس ادامه خواهد داشت کمتر از پرداخت 600 دلاری است که در ماه جولای پایان یافت.

وقتی حمایت پولی به نصف کاهش یافت ، دموکراتهای برجسته شکایت داشتند که اختلافات باید تا آخرین لحظه حل شود و سرانجام ، معامله هنوز ناکافی است. کریس مورفی ، سناتور اهل کانکتیکات ، گفت که خیلی کم است ، خیلی دیر است.

وی گفت: “ماه ها آمریکایی ها که زیر وزن Covid-19 خم شده اند ، از کنگره کمک خواسته اند.” “اما چند روز پیش میچ مک کانل حتی از آمدن روی میز مذاکره خودداری کرد. تأمین بودجه دولت و تأمین کمک به نیازمندان تا آخرین لحظه ممکن نبود. “

مورفی گفت كه از این لایحه حمایت خواهد كرد زیرا “این به مشاغل كوچك كمك خواهد كرد درها را باز نگه دارد. به كسانی كه شغل خود را از دست داده اند كمك خواهد كرد. و همچنین به ما اطمینان خواهد داد كه ما می توانیم واكسن را در اسرع وقت در میان مردم كشورمان پخش كنیم.”

دیگر دموکرات های بزرگ ، از جمله نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر ، رهبر اقلیت در سنا ، نیز گفتند که این لایحه به اندازه کافی پیش نمی رود. آنها قول دادند كه جو بایدن را در زمان روی كار آمدن در 20 ژانویه كاهش دهند.

اما با توجه به عمق عدم تحمل جمهوری خواهان ، احتمال ارسال یک لایحه مهم دیگر از طریق کنگره توسط بایدن ، اهمیت حیاتی انتخابات دو مجلس سنای جورجیا در 5 ژانویه را بیشتر مشخص می کند ، که تعیین می کند کدام حزب کنترل این اتاق را بر عهده دارد.

عناصر توافقنامه کمک شامل صندوق 325 میلیارد دلاری برای تأمین وامهای بخشنده به مشاغل کوچک ، 82 میلیارد دلار برای مدارس و کالجها و 69 میلیارد دلار برای گسترش واکسن ها است. برای اولین بار ، دولت فدرال یک برنامه کمک اجاره ای برای کمک به افرادی که عقب مانده اند ایجاد می کند.

اختلافات بر سر این لایحه شامل جلسه نادر شنبه بود. در پایان بحث روز یکشنبه ، مک کانل گفت: “سرانجام می توانیم گزارش دهیم که ملت ما برای مدت زمان طولانی نیاز به شنیدن داشت: در راه ، کمک بیشتر.”

وی افزود: دقایقی پیش ، با مشورت با کمیته های ما ، چهار رهبر سنا و مجلس نمایندگان توافق نامه بسته مهم دیگر نجات برای مردم آمریکا را امضا کردند.



[ad_2]