کلید ، تابوت و شکار استخوان توسط نمایشنامه نویس اسپانیایی پدرو کالدرون اسپانیا

مرگ پدرو کالدرون د لا بارسا – یک سرباز ، کشیش و یکی از بهترین نمایشنامه نویسان خلق شده توسط اسپانیا – تقریباً به اندازه زندگی طولانی و باورنکردنی وی همچنان پر فراز و نشیب و غیرقابل پیش بینی است.

چهار قرن پس از مرگ کالدرون در مادرید در سن 81 سالگی ، محققان معتقدند که آنها می توانند بقایای او را به لطف وصیت نامه در بستر مرگ کشیش ، کلیدهایی که مدت طولانی توسط خانواده نمایشنامه نویس محافظت می شود ، و آخرین راه شکن ها پیدا کنند. رادارها

کالدرون که معروف ترین اجرای اوست زندگی رویایی است (زندگی رویایی است) مطالعه خشونت آمیز سرنوشت ، آزادی اراده و ماهیت واقعیت است. وی در سال 1681 درگذشت و توسط برادری کشیش خود ، جماعت سنت پیتر رسول ، در کلیسایی در مرکز مادرید به خاک سپرده شد.

سرگردانی های او به همین جا ختم نشد. با گذشت قرن ها بقایای نویسنده به پنج مکان قبل از آنها منتقل شد و تابوت غنی که در آن یافت شدند سرانجام در نمازخانه دیگری از جماعت در سال 1902 نصب شد.

پخش نهایی یک رویداد عمومی عظیم بود که در آن اوقات بسیار خوب و خوبی برگزار شد. هنگامی که خدمه با بقایا توسط Teatro Hispaniolo در مادرید عبور کردند ، بازیگران آن را با گلبرگ دوشاندند.

استخوان های کالدرون در خانه جدید در یک سنگدان مرمری در بالای تخته پایه مدت طولانی استراحت نکردند. این کلیسا ، بانوی غم و اندوه ما ، به سمت موجی شدید از خشونت های ضد روحانی هدایت شد که پس از کودتایی که فرانکو شروع به جنگ داخلی در اسپانیا کرد ، آغاز شد.

پرتره نمایشنامه نویس قرن هفدهم پدرو کالدرون د لا بارسا.
پرتره نمایشنامه نویس قرن هفدهم پدرو کالدرون د لا بارسا. عکس: کتابخانه روز / گتی تصویر

در اواخر ژوئیه سال 1936 ، چندین کشیش مذهبی کشته شدند ، و ساختمان توسط آتش سوزی بلعیده شد ، در نتیجه این کلیسا برای دو روز کامل سوخت و همه چیز را به جز دیوارها مصرف کرد. اعتقاد بر این است که بقایای کالدرون در آتش سوخته و یا احتمالاً در هرج و مرج همراه به غارت رفته است. اما پابلو سانچز گاریدو ، استاد دانشگاه سن پابلو در سیا در مادرید ، تردید دارد.

سانچز گاریدا گفت: “هنگام بازسازی کلیسا ، سنگی برپا شد که می گفت بقایای موجود در آنجاست اما در آتش سوزی سال 1936 از بین رفته است.” نظاره گر.

“با نگاهی به این سنگ ، تحقیقات من آغاز شد زیرا همه چیز برای من کاملاً واضح نبود.”

سانچس گاریدو که درگیر شکار بقایای میگل دو سروانتس نیز بود ، دو سال پیش جست و جو را آغاز کرد و گفتگو با جماعت رسول سنت پیتر را آغاز کرد.

از طریق آنها ، او در مورد کتابی که توسط روحانی ارشد جماعت در دهه 1960 نوشته شده است ، نسخه رسمی را زیر سوال می برد.

“بخشی از کتاب وجود دارد که یکی از کشیش های جماعت که در بستر مرگ خود است ، می گوید:” نگران نباشید ، بقایای کالدرون از بین نرفت. من در سال 1902 آنجا بودم و بقایای آن را هرگز در صندوق مرمر قرار ندادم. این فقط یک نماد بود. ” “

کشیش گفت تابوت کالدرون درون دیوارهای کلیسا پنهان شده است ، و قول داد که به محض درمان محل را به مقامات نشان دهد. او هرگز چنین کاری نکرد.

اگرچه طی سالها تلاشهای پراکنده و سطح پایین برای بازرسی از دیوارهای کلیسا انجام شده بود ، سانچز گاریدو تصمیم گرفت که به لوئیز آویال ، ژئوفیزیکدان که با او در تحقیقات سروانتس کار کرده بود ، مراجعه کند.

طی یک ماه گذشته ، هنگامی که همه گیرها و بارش برف گسترده اجازه می دهد ، آویال و همکارانش در حال انجام اسکن از مادر خدا با استفاده از تجهیزات راداری هستند که به زمین نفوذ می کنند.

بیش از سه چهارم ساختمان مورد بازرسی قرار گرفت و چندین “تخلف آشکار” در دیوارهای آن کشف شد. این تیم در حال حاضر منتظر بهبود اوضاع وحشتناک اسپانیا است تا بتواند جستجوی خود را در خانه همسایگان کشیش های مسن گسترش دهد.

کنتس فعلی آسالتو یک جعبه چوبی را به پروفسور پابلو سانچز گاریدو که در جستجوی تابوت کالدرون است تحویل می دهد.
کنتس فعلی آسالتو یک جعبه چوبی را به پروفسور پابلو سانچز گاریدو که در جستجوی تابوت کالدرون است تحویل می دهد. عکاسی: دانشگاه سن پابلو

سانچز گاریدا گفت: “هدف اصلی ما یافتن بقایا است ،” اما ممکن است آنها توسط شبه نظامیان سوزانده شوند یا از بین بروند. ” در هر صورت ، حذف کلیسا به عنوان مکان احتمالی مفید خواهد بود. “

روحیه مبارزه آنها در شب کریسمس هنگامی افزایش یافت که ترزا مورنس و اورکیو ، کنتس فعلی آسالتا ، چندین گنجینه خانوادگی را انجام دادند ، از جمله یک جعبه چوبی کوچک تزئین شده با صلیب نشان سنت جیمز ، که نمایشنامه نویس به آن تعلق داشت.

این جعبه حاوی یک کلید از چوب ماهون ، برنز و یک جعبه شیشه ای است که بقایای آن برای اولین بار در سال 1841 منتقل شده و در سال 1902 به بانوی غم و اندوه تحویل داده شد. شماری از آشالتا ، مربوط به کالدرون ، در برخی از خاک سپاری ها به عنوان نماینده خانواده.

سانچز گاریدو می گوید: “پیدا کردن یک جعبه چوب ماهون و باز کردن آن با آن کلید عجیب خواهد بود.” “این چیزی فراتر از یک راه برای تأیید هویت باقی مانده است.”

وقتی بقایا پیدا شد – و این یک غول “اگر” باشد – آنها بر روی DNA اقوام زنده دار کالدرون و روی استخوان انگشت آزمایش می شوند ، که اکنون در انستیتوی تئاتر بارسلون ذخیره می شود و در هنگام اعدام اول برداشته شد.

عیسی آریباس گارسیا ، كشیش كنونی بانوی غم و اندوه ، دلایل مختلفی دارد كه امیدوار است كه بقایای آن پیدا شود.

آریباس گارسیا گفت: “اگر آنها را پیدا کنیم ، برای محله و اسپانیا بسیار مفید خواهد بود.”

“این همچنین به عنوان یک یادآوری کوچک از وحشیگری سال 1936 عمل خواهد کرد. بدن کالدرون در آن سال ناپدید شد ، اما چه تعداد گنجینه دیگر – و زندگی مسیحیان – از دست رفت؟”

برای سانچز گاریدو تلاش برای بازیابی بیش از یک تکه استخوان است.

وی گفت: “من فکر می کنم که ما باید بقایای جسمی کالدرون را بازیابی کنیم ، اما همچنین به عنوان یک چهره اصلی در ادبیات جهان باید از نظر فکری و فرهنگی ترمیم کنیم.”

وی افزود: “این دو مورد از هم جدا نیستند. در انگلیس ، آنها بایرون و شلی را تحسین می کردند. او همچنین زندگی ای داشت که از رمان بیرون آمد: او یک سرباز و زن زن بود که در فلاندر و کاتالونیا جنگید و سپس شغل پیدا کرد و کشیش شد و عمدتا با قلم در دست درگذشت. “

سانچس گاریدو معتقد است که برای یافتن و بزرگداشت بقایای بزرگترین قهرمانان فرهنگی اسپانیا ، که طی قرن ها بدن آنها از بین رفته ، پراکنده یا فراموش شده است ، باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی گفت: “در اسپانیا ، این هنوز یک کار ناتمام است و به دلیل فراز و نشیب های مختلف تاریخی ، ما بقایای دیگو ولازکز ، تیرسو دو مالینا ، فدریکو گارسیا لورکا – و رئیس گویا را از دست داده ایم.”

“این همه اطمینان از این است که ما همه کارها را درست انجام داده ایم.”